Obiteljski i mali hoteli: Rast prometa usprkos pritisku troškova poslovanja

Unatoč dobrim rezultatima posljednjih godina, rasli su troškovi poslovanja. Kako bi se održala profitabilnost, štedi se i racionalizira na sve načine, kazao je Šime Klarić, predsjednik Udruge obiteljskih i malih hotela

250
Obiteljski i mali hoteli
Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela

Obiteljski i mali hoteli imaju iznimno veliku ulogu jer promoviraju ono autohtono i autentično, pokreću promjene i unaprijeđuju cjelokupnu hotelsku industriju te zaista vjerujem da investicija u njih čini i jedan od temelja održivog razvoja hrvatskog turizma, poručio je ministar turizma Gari Cappelli na prvom Kongresu obiteljskih i malih hotela i onih koji će to postati koji je u ponedjeljak održan u zagrebačkom hotelu Westin.

“Turisti sve više traže odmor prilagođen svojim željama i potrebama. Upravo zbog toga mali i obiteljski hoteli dobivaju na značaju jer nude specifičan turistički proizvod te su vrlo važni za privlačenje dodatnog segmenta turista u našu zemlju, i to tijekom cijele godine. Kako je većina malih i obiteljskih hotela visoke kategorije, jačanje ovog segmenta ponude izuzetno je važno za jačanje konkurentnosti hrvatskog turizma“, dodao je ministar Cappelli.

I direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je da obiteljski i mali hoteli “predstavljaju segment koji značajno pridonosi bogatstvu i raznolikosti ukupne smještajne ponude naše zemlje”. Male i obiteljske hotele obilježava efikasnost u poslovanju, autohtonost i autentičnost, te osobni pristup gostu, rekao je Staničić.

“Hrvatska turistička zajednica”, dodao je, “nastavit će provedbu kvalitetlne promocije obiteljskih i malih hotela na ključnim emitivnim tržištima, posebice na tržištima Njemačke, Austrije, Velike Britanije, ali i SAD-a i Koreje, čiji gosti posebno preferiraju ovaj vid smještaja.“

Dobra turistička godina

Iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto – za razliku od primjerice Austrije, Italije i Grčke gdje ih je 80 posto – obiteljski i mali hoteli ponudom, sadržajima i kvalitetom odavno su premašili konkurenciju. Hrvatska danas broji oko 400 malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.

“Iza obiteljskih i malih hotela dobra je turistička godina. Zabilježili smo rast prometa, bolju popunjenost u pred i posezoni. To su trendovi koji nas vesele i ohrabruju. Unatoč dobrim rezultatima posljednjih godina rasli su troškovi poslovanja. Kako bi se održala profitabilnost, štedi se i racionalizira na sve načine“, kazao je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela koja broji dvjestotinjak članova.

Više od 50 posto članova ima hotele s četiri i pet zvjezdica, a 40 posto s tri zvjezdice. Čak 33 posto članova Nacionalne udruge smješteno je u Splitsko-dalmatinskoj županiji, 16 posto u Primorsko-goranskoj, 13 posto u Istarskoj, a u Šibensko-kninskoj ih je 11 posto.

Da bismo održali kvalitetu, konkurentnost i osigurali rast, Nacionalna  udruga treba djelovati institucionalno, brzo i efikasno u četiri pravca: smanjenje troškova poslovanja kroz deregulaciju zakonodavnog okvira, uspostava sustavne promocije i brendiranja posebno kroz sustav HTZ-a, sustavna edukacija, osiguranje bolje dostupnosti povoljnijih financijskih sredstava između ostalog i iz EU fondova te refinanciranje prilagođeno malom hotelijerstvu s posebnom pažnjom na hotele u nerazvijenim destinacijama na moru i na kontinentu“, zaključio je Klarić.