Siemens Mobility predstavit će vlak na hidrogenski pogon koji će prevoziti putnike prugama Slobodne Države Bavarske, na jugozapadu Njemačke.
Vlak s dva vagona može prijeći 800 kilometara i ima hidrogenski pogon. Na krovu oma dvije gorivne ćelije, a u pod su ugrađene litij-jonske baterije koje je proizvela tvrtka Sharp.
Prema Simensu, koji je nedavno s američkim putničkim željezničkim prijevoznikom Amtrakom potpisao ugovor o isporuci održivih vlakova vrijedan više milijardi dolara, razvijeno je na njihovoj platformi Mireo Plus H i može se kretati neelektrificiranim željezničkim prugama poput svakog konvencionalnog vlaka, ali bez emisija stakleničkih plinova.
“Siemens Mobility vodeći je dobavljač u razvoju alternativnih pogona koji mogu značajno pridonijeti smanjenju emisija, posebno u regionalnom prometu gdje nema elektrificiranih pruga”, rekao je Karl Blaim, direktor tvrtke Siemens Mobility. “Tehnološko partnerstvo tvrtke Siemens Mobility i države Bavarske omogućuje daljnji razvoj vlaka Mireo Plus H za Bavarsku i podržava klimatski prihvatljiv prijevoz putnika.”
Iako će vlak na vodikov pogon biti predstavljen javnosti na proljeće 2022. godine, s prvim probnim vožnjama započet će tek sredinom 2023. godine, a očekuje se da će s komercijalnim prijevozom putnika početi tek 2024. godine.
Uvođenje vlaka na hidrogenski pogon u državnu mrežu javnih željeznica odobrili su bavarski državni ministri gospodarstva i prometa.
Hubert Aiwanger, bavarski ministar gospodarstva, istaknuo je kako je “vlak još jedna važna komponenta bavarske hidrogenske strategije”. “Moje ministarstvo promiče istraživanje, razvoj i primjenu hidrogenskih tehnologija.”
“S partnerima smo ušli u ovaj projekt zato što smo uvjereni da hidrogenske tehnologije mogu značajno doprinijeti dekarbonizaciji prometa. U Bavarskoj ćemo dokazati da se poslovni interesi i borba protiv klimatskih promjena mogu pomiriti primjenom zelenog vodika.”
Prema potpisanom Memorandumu o razumijevanju Siemensu će biti dopušteno da 30 mjeseci testira vlak na hidrogenski pogon na brojnim željezničkim linijama unutar mreže Bayerische Regiobahn, uključujući liniju Augsburg – Füssen.
“Dogovorili smo se da ćemo testirati tehnologiju vodika i Siemensov vlak u putničkom prometu jer smo znatiželjni i otvoreni za primjenu alternativnih oblika pogona i u željezničkom sektoru”, rekao je Arnulf Schuchmann, tehnički direktor Bayerische Regiobahna.
Siemens, mreža Bayerische Regiobahn i druge dionici u projektu sada rade na sigurnosnim protokolima, obuci osoblja i uređajima za punjenje gorivom koji su potrebni za upotrebu vlaka.