Vlak na hidrogenski pogon će biti testiran na bavarskim prugama

Iako će vlak na vodikov pogon biti predstavljen javnosti na proljeće 2022. godine, s prvim probnim vožnjama započet će tek sredinom 2023. godine, a očekuje se da će s komercijalnim prijevozom putnika početi tek 2024. godine

220
Vlak na hidrogenski pogon
Vlak na hidrogenski pogon koji će voziti bavarskim prugama razvija tvrtka Siemes Mobility na tenelju svoje platforme Mireo Plus H

Siemens Mobility predstavit će vlak na hidrogenski pogon koji će prevoziti putnike prugama Slobodne Države Bavarske, na jugozapadu Njemačke.

Vlak s dva vagona može prijeći 800 kilometara i ima hidrogenski pogon. Na krovu oma dvije gorivne ćelije, a u pod su ugrađene litij-jonske baterije koje je proizvela tvrtka Sharp.

Prema Simensu, koji je nedavno s američkim putničkim željezničkim prijevoznikom Amtrakom potpisao ugovor o isporuci održivih vlakova vrijedan više milijardi dolara, razvijeno je na njihovoj platformi Mireo Plus H i može se kretati neelektrificiranim željezničkim prugama poput svakog konvencionalnog vlaka, ali bez emisija stakleničkih plinova.

“Siemens Mobility vodeći je dobavljač u razvoju alternativnih pogona koji mogu značajno pridonijeti smanjenju emisija, posebno u regionalnom prometu gdje nema elektrificiranih pruga”, rekao je Karl Blaim, direktor tvrtke Siemens Mobility. “Tehnološko partnerstvo tvrtke Siemens Mobility i države Bavarske omogućuje daljnji razvoj vlaka Mireo Plus H za Bavarsku i podržava klimatski prihvatljiv prijevoz putnika.”

Iako će vlak na vodikov pogon biti predstavljen javnosti na proljeće 2022. godine, s prvim probnim vožnjama započet će tek sredinom 2023. godine, a očekuje se da će s komercijalnim prijevozom putnika početi tek 2024. godine.

Uvođenje vlaka na hidrogenski pogon u državnu mrežu javnih željeznica odobrili su bavarski državni ministri gospodarstva i prometa.

Hubert Aiwanger, bavarski ministar gospodarstva, istaknuo je kako je “vlak još jedna važna komponenta bavarske hidrogenske strategije”. “Moje ministarstvo promiče istraživanje, razvoj i primjenu hidrogenskih tehnologija.”

“S partnerima smo ušli u ovaj projekt zato što smo uvjereni da hidrogenske tehnologije mogu značajno doprinijeti dekarbonizaciji prometa. U Bavarskoj ćemo dokazati da se poslovni interesi i borba protiv klimatskih promjena mogu pomiriti primjenom zelenog vodika.”

Prema potpisanom Memorandumu o razumijevanju Siemensu će biti dopušteno da 30 mjeseci testira vlak na hidrogenski pogon na brojnim željezničkim linijama unutar mreže Bayerische Regiobahn, uključujući liniju Augsburg – Füssen.

“Dogovorili smo se da ćemo testirati tehnologiju vodika i Siemensov vlak u putničkom prometu jer smo znatiželjni i otvoreni za primjenu alternativnih oblika pogona i u željezničkom sektoru”, rekao je Arnulf Schuchmann, tehnički direktor Bayerische Regiobahna.

Siemens, mreža Bayerische Regiobahn i druge dionici u projektu sada rade na sigurnosnim protokolima, obuci osoblja i uređajima za punjenje gorivom koji su potrebni za upotrebu vlaka.