Hrvatski startup AdScanner, koji razvija “softverska rješenja za televiziju nove generacije”, dobio je financijsku injekciju od 140 milijuna kuna od regionalnog venture capital fonda South Central Ventures, piše Jutarnji list. Time je kapital tvrtke povećan na 20 milijuna kuna.
AdScanner su 2012. osnovali braća Marin i Kristian Ćurković. Pet godina kasnije dali su otkaze na tadašnjim poslovima i u potpunosti su se posvetili svom startupu. Tijekom rada u medijskoj industriji primijetili su da gledanost određenog televizijskog programa pada nakon prikazivanja reklama. Ljudi se u tom trenutku okreću tabletu, laptopu ili mobilnom telefonu.
Njihov program u istom trenutku kupuje prostor za tu reklamu na digitalnim platformama, na You Tubu ili web portalu kojeg korisnik pregledava. Umjesto prepoznavanja zvuka, koristi se tehnologija video prepoznavanja kako bi s raspoznale reklame bilo kojeg brenda u stvarnom vremenu. Želja im je integrirati televiziju i digitalne platforme. Algoritam Rapid Data prati reklamu na televiziji, a onda šalje signal na druge digitalne platforme.
Kristian Ćurković tvrdi da u ovom trenutku ne postoji brži ni točniji algoritam od njihovog. “Iz naših analiza vidljivo je da pregled reklamnih sadržaja uz naš algoritam raste za najmanje 30 posto””, dodaje Marin Ćurković te pojašnjava kako njihov algoritam može prepoznati kakve sadržaje prati određeno kućanstvo: na primjer, Ligu prvaka, emisije o automobilima ili dječje emisije.
Među njihovim klijentima su Porsche, Unilever, Procter&Gamble, UniCredit, a u Hrvatskoj ih koriste Erste banka, Ikea, A1, Cinestar TV. Prisutni su na njemačkom, bugarskom, austrijskom i srpskom tržištu. Novu investiciju namjeravaju iskoristiti za širenje na ostale zemlje Europske unije.
Trenutno u zagrebačkom i bečkom uredu zapošljavaju tridesetak ljudi, a planiraju zaposliti još desetak novih. Traže se key account menadžeri, data base developeri te stručnjaci za analizu podataka.