Koji postupci uredskih kolega najviše iritiraju

Pet najbezobzirnijih postupaka kolega u radnom okruženju su: ne čiste za sobom, ogovaraju, koriste neprikladan rječnik, ne odgovaraju na poruke, stalno kasne na sastanke

216
Poslovni bonton
Jedan od postupaka koji najviše smetaju je kada netko od kolega ne očisti za sobom [Ilustracija: Pixabay]

Gotovo jedna trećina (31%) zaposlenika smatra da u okruženju u kojem rade nema dovoljno međusobnog uvažavanja i da se ne cijeni pristojno ponašanje, pokazalo je istraživanje Monstera, portala specijaliziranog za zapošljavanje, provedeno u kolovozu u kojem je sudjelovalo više od tisuću američkih zaposlenika, prenosi CNBC MakeIt.

Iako se pravila dobrog ponašanja u poslovnom okruženju s vremenom mijenjaju, zaposlenici još uvijek drže do poslovnog bontona: gotovo 7 od 10 zaposlenika kaže da bi razmislili o napuštanju posla ako bi njihov poslodavac zanemario politiku koja normira točnost i međusobnu komunikaciju.

Ispitanici su izdvojili pet najbezobzirnijih postupaka kolega u radnom okruženju:

Ne čiste za sobom
Ogovaraju
• Koriste neprikladan rječnik
Ne odgovaraju na poruke
• Stalno kasne na sastanke

>>Najčešća pogreška koju činimo odgovarajući na e-mail poruke

Kako izbjeći uobičajene pogreške ponašanja na radnom mjestu

Neki pogrešni postupci, kao što je kašnjenje na sastanke, djeluju očito. Drugi su subjektivniji.

Na primjer, ono što jedan kolega može smatrati “neprikladnim rječnikom”, nekome drugom može se činiti bezazleno, kaže Brandon Smith, terapeut i karijerni instruktor.

Smith preporučuje da izbjegavamo riječi koje bi mogle biti problematične za ljude s kojima radimo, uključujući generacijski sleng, sportske analogije ili reference na određene filmove i TV emisije, osim ako su takvi izrazi uobičajeni u vašem timu.

Još jedna česta pogreška koju ljudi rade u radnom okruženju je neodgovaranje na e-poštu i pozive.

“Kada komunikacija izostane, ljudi su skloni pretpostaviti najgore”, kaže Smith. “Jedan od najbržih načina da steknete povjerenje i kredibilitet na poslu je da budete osjetljivi prema kolegama.”

Sebičnost je neprivlačna osobina

Smith preporučuje da slijedimo “zlatno pravilo” prema kojem bismo ljudima koji su nam se javili trebali odgovoriti unutar 24 sata.

“To može biti jednostavna e-poruka. Na primjer, Potvrđujem primitak, uskoro ću poslati detaljniji odgovor“, tumači Smith. “Čak i takva jednostavna potvrda da ste primili poruku pokazuje profesionalizam i poštovanje prema vremenu druge osobe.”

Glavni problem u tim pogrešnim postupcima je sebičnost, što je neprivlačna osobina u bilo kojem radnom okruženju, upozorava Smith.

“Ne želite imati stav Ja sam najvažniji i sve se vrti oko mene“, kaže. “Umjesto toga, budite obzirni prema drugim ljudima i pristupajte svom poslu sa željom da pomognete kolegama i da radite zajedno kao tim. … Takav način razmišljanja odvest će vas mnogo dalje u karijeri.”