Kako odgovoriti na pitanje “Zašto želite raditi za našu tvrtku?”

Ono što menadžeri za ljudske resurse žele saznati kada postavljaju ovo pitanje je koliko poznajete tvrtku i želite li doista raditi u njoj. No, mnogi kandidati prilikom odgovora na ovo pitanje okolišaju i pokušavaju izbjeći jasan odgovor

4990
Zašto želite raditi za nas

Osim “Recite nam nešto o sebi”, jedno od najosnovnijih pitanja koje će vam postaviti tijekom razgovora za posao je: “Zašto želite raditi za nas?”

Ovo se pitanje može pojaviti u nekoliko različitih oblika, kao što su:

  • Zašto ste odabrali našu tvrtku?
  • Što vas je privuklo našoj tvrtki i zašto?
  • Zašto ste zainteresirani za našu tvrtku?

Mnogi kandidati prilikom odgovora na ovo pitanje okolišaju i pokušavaju izbjeći jasan odgovor, upozorava za CNBC Make It J.T. O’Donell, karijerna trenerica i menadžerica s petneastogodišnjim iskustvom.

Počnimo s onim što nikako ne boiste trebali reći:

  • “Spreman sam preuzeti više odgovornosti, a rad u ovoj tvrtki bit će sjajna odskočna daska za moju karijeru.”

Ovo isprva zvuči kao dobar odgovor, ali zapravo govori samo to da želite unapređenje. Osoba koja vodi intervju mogla bi pomisliti da vam nedostaje strasti za tvrtkom i da ćete otići čim vam se ukaže “bolja” prilika.

  • “Čula sam nevjerojatne stvari o vašoj tvrtki, nudite nevjerojatne pogodnosti!”

Ovo je generički odgovor koji odbija menadžere jer govori da vam je osnovni motiv novac i pogodnosti, a ne želja da tvrtki pružite dodanu vrijednost.

Odgovorite ‘pričom o povezivanju’

J.T. O’Donnell kaže kako kandidate uvijek upozorava da kod odgovora na ovo pitanje nije važno koliko radnog iskustva imate. Ono što menadžeri žele saznati je koliko poznajete tvrtku i želite li doista raditi u njoj.

“Jedan od najučinkovitijih načina da se pokažete je odgovor koji volim nazivati ‘pričom o povezivanju’. Riječ je osobnoj priči koja menadžeru za ljudske resurse govori dvije stvari. Prvo, da su vaše osobne vrijednosti usklađene s vrijednostima tvrtke. Drugo, da će vam nova pozicija pomoći da razvijete nove kvalitete u svom profesionalnom i osobnom životu (a to znači da ćete biti posvećeni svom poslu)”, tumači O’Donnell.

Ovo su tri primjera odgovora iz njenog iskustva u kojima su kandidati dobili posao.

  • Za mjesto marketinškog suradnika u trgovini odjećom: „Uvijek sam se divila vašoj predanosti da uzvratite zajednici. Kad sam pročitala da sa svojim proizvodnim partnerima na izradi platnenih maski za potrebe lokalne zajednice pomislio sam kako je to tvrtka za koju želim raditi! Uzvraćanje je važan dio moje osobne filozofije i bila sam uzbuđena kad sam vidjela da i vi tako razmišljate.”
  • Za poziciju prodajnog menadžera u kozmetičkoj tvrtki: “Već godinama kupujem vaše proizvode – posebno preporučujem vaš proizvod [X] svim svojim prijateljima – pa me razveselilo kada sam vidjela da je u vašoj tvrtki otvorena pozicija koja se savršeno podudara s mojim vještinama. Vjerujem da je za uspjeh brenda ključno usrećiti kupca, a na temelju vlastitog iskustva mogu reći da vama to osnovni prioritet.”
  • Za mjesto savjetnika za upravljanje imovinom u tvrtki za financijske usluge: „U [X] godina rada u financijskoj industriji susretao sam se s mnogim vašim zaposlenicima. Uvijek me impresioniralo koliko su iskreni, simpatični i dobro upućeni. Uvjeren sam da su vaši klijenti osjećaju da je njihov novac u dobrim rukama. Želim raditi za tvrtku koja ne samo da pomaže ljudima da bolje razumiju svoje financije, već pruža istinski osjećaj sigurnosti i zajedništva.”

Kako pripremiti odgovor

Vaša priča ovisit će o vašim vrijednostima i industriji u kojoj radite. No, glavni cilj uvijek treba biti isti: pokazati da razumijete tvrtku i da se dobro uklapate u nju.

Najvažniji zadatak je istražiti tvrtku i zapitati se:

  • Koje su vrijednosti tvrtke? Kako će vaši interesi i vještine nadopuniti organizacijsku kulturu tvrtke?
  • Što se događa unutar tvrtke i njezine industrije? Jesu li nedavno promijenili svoju ponudu proizvoda ili usluga?
  • Što smatrate najprivlačnijim u tvrtki? Kako se tvrtka uklapa u vaš sustav vrijednosti i ono čemu osobno i profesionalno težite?
  • Poznajete li ljude koji rade u tvrtki? Pitajte ih što vole u tvrtki i zašto uživaju raditi tamo. Često se najkorisniji detalji ne mogu naći na Internetu, a najbolje je obratiti se izvoru koji raspolaže stvarnim iskustvom.

>>Kako se opisati u tri riječi prilikom razgovora za posao

>>Sedam savjeta za intervju koji će vam pomoći da dobijete posao