Kako prepoznati vrhunske zaposlenike

Velike tvrtke selekciju mogu prepustiti vanjskim specijaliziranim tvrtkama ili odjelu za upravljanje ljudskim resursima. No, u malim i startup tvrtkama taj zadatak obično pada na pleća osnivača tvrtke

u 5:42 Zadnja izmjena: 11.07.2018 u 13:33
231
prepoznati vrhunske zaposlenike

Kada gradite uspješnu tvrtku, svjesni ste da je ona jaka onoliko koliko je jak najsposobniji član vašeg tima. Kao vlasniku tvrtke zadatak vam je da pronađete najbolje ljude, zaposlite ih, da ih trenirate i omogućite im da se razvijaju. Vaši zaposlenici moraju dati tvrtki svoj maksimum. To je njihov posao. Vaš je posao da uočite njihove potencijale i da ih izvučete na površinu.

To nije lako. Velike tvrtke mogu selekciju prepustiti vanjskim specijaliziranim tvrtkama ili osnovati odjele za upravljanje ljudskim resursima koji će se baviti potencijalima zaposlenika. No, u malim i startup tvrtkama taj zadatak obično pada na pleća osnivača tvrtke. Morate biti u stanju otkriti skrivene sposobnosti svojih zaposlenika i iskoristiti ih. Postoje tri pokazatelja da netko od vaših zaposlenika ima više talenta nego što pokazuje, piše portal Inc.com.

Oni prenose znanje

Zaposlenici dolaze u tvrtke s različitim znanjima i vještinama. Kada, na primjer, zaposlite dvoje PHP programera, oni će imati različita iskustva. Ako im zadate zadatak koji jedan od njih može riješiti lakše od drugoga, bitno jer ono što se dešava nakon što riješi zadatak. Vrhunski zaposlenik neće se zadržati samo na tome da pokaže kako je bolji od drugih. On će objasniti kolegama kako da rade, prenijet će im svoje znanje kako bi idućeg puta mogli sami riješiti zadatak.

Vrhunski zaposlenici ne koriste svoja znanja i vještina kako bi odradili posao. Oni traže načine kako da svojim znanjem i sposobnostima doprinesu tvrtki i ojačaju cijeli tim.

Više slušaju, manje pričaju

Svakodnevni sastanci koče posao. Ne samo zato što troše vrijeme koje bi se moglo utrošiti na proizvodnju umjesto na priče, nego i zato što st sastanci prilika da “mudre glave” izlože ono što smatraju svojim “velikim idejama”.

Prosječni zaposlenici vide sastanak kao priliku da impresioniraju šefa. Pričaju i pričaju nadajući se da će pridobiti pozornost i dominirati raspravom.

Vrhunski zaposlenici nisu oni koji stvaraju najveću buku na sastancima. To su oni koji sjede u tišini. Znaju da nema smisla raspravljati o ideji koja se neće ostvariti tako da radije provode vrijeme u razmišljanju. Oni doprinose kada je važno. Predstave novu ideju i čekaju reakciju. Ili “ubiju” lošu ideju jednom kritikom, a zatim ponovo zašute.

Uspješne tvrtke uvijek cijene kvalitetu nad količinom. To vrijedi i za doprinose zaposlenika.

Njima je doista stalo

Najveći izazov svakom poduzetniku je pronaći zaposlenika koji će o poslu brinuti jednako koliko I on. Za osnivača, tvrtka je sve. Za zaposlenike, ona je uglavnom prolazna stvar, posao koji drže dok ne dobiju bolju ponudu.

Ipak, neki zaposlenici su drugačiji. Oni u kompaniju ulažu truda koliko i sam vlasnik. Usredotočeni su na uspjeh tima i tvrtke više nego na svoj osobni. Spremni su se žrtvovati kako bi se ostvarili poslovni ciljevi.

Tu strast ne možete izmjeriti. Ali možete ju vidjeti i osjetiti. A kada ju osjetite, potaknite ju.