Kako malim gestama možete suradnicima pokazati da vam je stalo do njih

Kada ste u uredu najmanje 40 sati tjedno, ljudi s kojima radite postanu veliki dio vašeg života. Zato se isplati graditi s njima dobre odnose. Evo nekoliko jednostavnihsavjeta kojima možete unaprijediti odnose na poslu

u 9:24 Zadnja izmjena: 13.08.2018 u 10:57
74
kako unaprijediti odnose na poslu

Bez obzira smatrate li to obeshrabrujućim ili motivirajućim, ne možete poreći da su vaši suradnici na poslu ljudi s kojima provodite vjerojatno najviše vremena – osim možda s obitelji. Kada ste u uredu najmanje 40 sati tjedno, ljudi s kojima radite postanu veliki dio vašeg života. Zato se isplati graditi s njima dobre odnose.

To vam ne donosi samo stratešku prednost u poslu – nikome nije mrsko biti omiljen – nego je sam rad mnogo ugodniji.

Ako se ne osjećate osobito blisko s kolegama, nemojte brinuti – stvaranje ugodnije i poticajne atmosfere na poslu ne mora biti jako složen pothvat.

Evo nekoliko jednostavnih savjeta kako unaprijediti odnose na poslu koje možete poduzeti kako biste svojim suradnicima pokazali da vam je stalo do njih i, kao rezultat toga, da vaš ured bude mjesto na kojem će biti zadovoljstvo boraviti.

Ponudite pomoć

Sjetite se kada ste posljednji put zapeli u poslu. Možda ste bili umorni i preopterećeni, ili ste možda zapeli u izazovnom projektu.

Zar ne bi bilo lijepo da se netko zaustavio kraj vašeg stola i ponudio savjet? Ili čak da preuzme dio zadatka? Ne bi li ste se tada osjećali cjenjenijima i podržavanima?

Apsolutno. Dakle, zašto ne biste to učinili za kolegu? Kada vidite nekoga tko je pod stresom ili je zbunjen, upitajte ga kako biste mu mogli pomoći.

Čak i ako vaš suradnik otkloni vašu ponudu, sama činjenica da ste prepoznali problem i htjeli nešto poduzeti ide u prilog poticanju kulture empatije.

>>Kako poboljšati suradnju unutar tima i povećati produktivnost

Budite prisni

Ne morate biti pretjerano prisni. Ipak ste još u uredu. Ali, ako ste u radnom okruženju, cilj je stvoriti cjeloviti odnos s osobom, a ne samo na razini posla koji ona obavlja.

Pokušajte saznati više o privatnim interesima i strastima vaših kolega. Lakše ćete se povezati s njima na osobnoj razini.

Bez obzira je li riječ oodlascima u teretanu ili pričama o putovanju na kojem je vaš suradnik nedavno bio, ne zanemarujete povremeno čavrljanje. Time ćete pokazati da se trudite, a istodobno ćete stvoriti zajedničke temelje za daljnje povezivanje.

Odajte priznanje za dobro obavljen posao

Svatko voli dobiti pohvalu za dobro obavljen posao. No, zahvalnost i odgovarajuće prizanje lako mogu pasti u drugi plan pod svakodnevnim pritiskom.

Nadiđite to i budite onaj koji će uvijek pohvaliti naporan rad članova vašeg tima. Možete poslati kratku poruku kako biste istaknuli koliko ste uživali u održanoj prezentaciji ili istaknuti doprinos vašeg suradnika nakon što šef vama oda priznanje za naporan rad na uspešno završenom projektu.

Ovakve geste čine se malima, ali mogu jako pozitivno utjecati na atmosferu u uredu, pogotovo kada je riječ o poticanju osjećaja vrijednosti kod vaših suradnika.

Učinite nešto lijepo

Male ljubazne geste nikada ne prođu neopaženo. Osobito u uredu. Kada ste posljednji put učinili nešto lijepo samo zato što ste se dobro osjećali?

Kupite na putu na posao peciva ili kolače za svoje suradnike (ako ste u nedoumici, hrana je gotovo uvijek prvi izbor). Kada krenete na ručak, upitajte kolegu koji je usred posla možete li mu nešto donijeti.

Vaši suradnici će sigurno cijeniti ove sitnice. Osim toga, i sami ćete se bolje osjećati.

Ove četiri strategije su izvrstan način kako biste svojim suradnicima pokazali da vam je stalo do njih. Jednostavne su, ne traže puno napora. I efikasne su.

Dakle, ako želite graditi bolje odnose s kolegama na poslu, utemeljene na međusobnom uvažavanju i podršci (ako to do sada niste činili, svakako biste trebali), primijenite ova četiri savjeta. Sigurno ćete postati jedan od omiljenijih ljudi u uredu, a ukupna atmosfera unutar cijelog tima bit će pozitivnija.