Pet znakova da previše tražite od zaposlenika

Ovisno o tipu čovjeka kao i o zahtjevima radnog mjesta i zdravstvenom stanju pojedinca, količina posla koju može obaviti varira. Nije stoga loše podsjetiti se nekih znakova koji pokazuju da su radnici pod prevelikim pritiskom

550
prezahtjevni poslodavci

Realno je očekivati da će se poslodavci barem ponekad upitati traže li previše od svojih zaposlenika. Ovisno o radniku, moguće je stalno tražiti sve više, ali ponekad zahtjevi postanu nerazumni. Poslodavci bi stoga trebali izbjeći zamku pretjeranih zahtjeva od najboljih zaposlenika, savjetuje portal entrepreneur.com.

Previše zahtjeva kod zaposlenika može izazvati stres, porast krvnog tlaka i srčane bolesti, nestabilnost u obiteljskom okruženju i nesreće na radu. Zaposlenici koji osjećaju preveliki pritisak često daju otkaz i traže bolje poslove.

Dakle, koliko rada je previše? Nedavne su studije pokazale kako je rad dulji od 50 ili 55 sati tjedno povezan sa zdravstvenim problemima, nižom produktivnošću i većom konzumacijom alkohola. To ipak ne znači da nikada od zaposlenika ne biste trebali tražiti da rade više od 50 sati tjedno.

Ovisno o tipu čovjeka kao i o zahtjevima radnog mjesta i zdravstvenom stanju pojedinca, količina posla koju može obaviti varira. Nije stoga loše podsjetiti se nekih znakova koji pokazuju da su radnici pod prevelikim pritiskom.

Ljudi rade noću, rano ujutro i vikendom

Obratite pozornost na to kada vaši zaposlenici dolaze na posao odnosno kada odlaze kući. Ako podaci pokazuju povećan broj sati, možda je vrijeme da proučite količinu posla s kojom je suočen.

Pri tome treba imati na umu razliku između maratona i sprinta. Ako je vaš posao cikličan i ponekad zahtijeva dodatne sate rada, to je prihvatljivo. Međutim, ako se prekovremenim satima na nazire kraj, trebali biste razmisliti o raspodjeli poslova i broju zaposlenih.

Zbog poslovnih obveza ljudi zanemaruju obitelj

Ako čujete da su vaši zaposlenici propustili obiteljske obveze jer osjećaju kako ne mogu izostati s posla, to je jasan pokazatelj da su preopterećeni.

Zaposlenici se čine osjetljivijima

Kad su pod pritiskom posla ljudi često imaju problema sa spavanjem, a pate i obiteljski odnosi. Stoga se i na radnom mjestu mogu pojaviti dramatične situacije.

Posebno je znakovito ako inače racionalna osoba pokazuje znakove uznemirenosti. Tada je svakako potrebno obratiti pažnju na količinu posla s kojom se suočava. Ljudi koji pak uvijek imaju potrebu ugoditi drugima mogli bi biti pod većim pritiskom zbog straha od odbijanja ili neuspjeha.

Ljudi koji svima nastoje ugoditi mogu postati izuzetno ogorčeni, pasivno-agresivni ili zaista agresivni ako osjete da se njihov predan rad ne cijeni dovoljno.

Jedan od načina na koji se može doskočiti ovom problemu jest pokazati zaposlenicima da cijenite njih i vrijednosti koje donose kompaniji.

Pad kvalitete

Istraživanje koje je objavio Harvard Business Review pokazuje kako prevelika količina posla rezultira slabijim rezultatima. Dulji rad zaposlenika znači da sve više gluplje obavljaju poslove koji su sve besmisleniji. Pokazuje se kako postoji razlog zbog kojeg su vlasnici tvornica u 19. stoljeću limitirali radni dan, najprije na 10, a naknadno na 8 sati dnevno.

Ispostavilo se da se nakon tog poteza produktivnost povećala, a količina skupih pogrešaka i nesreća se smanjila. I nedavni su eksperimenti potvrdili ove rezultate. Ljudi koji koriste zasluženi odmor produktivniji su. Stoga, ako primijetite veći broj grešaka, svakako obratite pozornost na količinu posla koju pojedinci obavljaju i broj sati koje provode na radnom mjestu.

Povećanje dobrovoljnog rada

Ako primijetite da neki zaposlenici obavljaju sve više poslova dobrovoljno, također trebate razmotriti količinu posla kojom su radnici opterećeni. Normalno je da talentirani zaposlenici, motivirani i ambiciozni, ponekad preuzmu dodatne poslove koji uzimaju više vremena. Ali ako ti zadaci njima uzrokuju obiteljske probleme ili za to ne dobiju odgovarajuću novčanu naknadu ili promaknuće, vjerojatno je kako će odlučiti napustiti tvrtku.

A kad se to dogodi, bit će prekasno. Kako biste zadržali talentirane zaposlenike, pažljivo pratite pobrojane znakove i opterećenje radnika držite na razumnim razinama. U svakom trenutku morate biti svjesni količine zadataka koje pred njih stavljate.

Zaposlenici koji predano rade kako bi zadovoljili druge, oni koji su pretjerano usredotočeni na napredovanje ili naročito ambiciozni mogu biti posebno osjetljivi i skloni preuzeti previše zadataka na sebe. Kad primijetite neki od navedenih znakova znat ćete da je vrijeme da sa zaposlenikom razgovarate o potrebnim prilagodbama.