Zašto je GDPR prilika za mala i srednja poduzeća

Promatraju li Uredbu o zaštiti podataka kao priliku, a ne kao prepreku, GDPR malim i srednjim poduzećima može donijeti pogodnosti koje su ključne za poslovni uspjeh

1362
GDPR prilika za mala i srednja poduzeća

Kada je u pitanju Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) mnoga mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj još uvijek tapkaju u mraku i ne čine dovoljno da bi se pripremila za primjenu uredbe, iako ona stupa na snagu za pedeset dana. Kod nekih je razlog neznanje, kod drugih uvjerenje da se uredba – kako to često u Hrvatskoj biva – neće baš tako striktno provoditi.

U medijima je naglasak uglavnom stavljan na visoke novčane kazne s kojima bi se tvrtke mogle suočiti ako ne zaštite dovoljno učinkovito podatke. Problem korištenja batine kako bi se potaknulo male i srednje poduzetnike na primjenu Uredbe jest što se mnogo manje govorilo o prednostima koje njihovom poslovanju donosi usklađivanje s GDPR-om. Pravi poticaj za usklađivanje s Uredbom nije izbjegavanje batine, već činjenica da će vaš posao biti učinkovitiji, sigurniji i usredotočen na kupce. GDPR treba promatrati kao priliku za povećanje operativne učinkovitosti.

Na primjer, nova pravila nalažu da svaka tvrtka mora točno znati koje informacije o ljudima prikuplja. Nakon što jednom provedete propisani nadzor i brisanje nepotrebnih podataka, uočit ćete određene pogodnosti.

>>Zašto je GDPR prilika za mala i srednja poduzeća

Computer Weekly navodi primjer britanske online trgovine koja je u svom sustavu za upravljanje odnosima s klijentima (Customer Relationship Management- CRM) imala bazu podataka s 30 milijuna klijenata. Kada je u procesu usklađivanja provjeravala bazu, utvrdili su da je među njima pet milijuna preminulih. Nakon što je baza podataka očišćena i uveden postupak redovnog ažuriranja, rezultat nije bio samo to da je tvrtka usklađena s Uredbom, nego i velike uštede na troškovima izravnog marketinga kao što su troškovi tiska, dizajna i komunikacije.

Istraživanja pokazuju da 30 do 50 posto podataka kojima raspolažu poduzeća može ukloniti takozvanom ROT (Redundant, Outdated, Trivial) analizom: suvišni (ukloniti duplikate), zastarjeli (uklanjanje starih zapisa koje nije potrebno čuvati) i beznačajni (glazbeni zapisi i fotografije). Manje podataka znači manje IT troškove i rizik.

Ciljani marketing je učinkovitiji

Drugo važno pravilo koje uvodi GDPR je da morate imati privolu osobe čije podatke želite koristiti. To malim i srednjim poduzetnicima pruža priliku da se više usredotoče na svoj marketing.

Mnoga poduzeća imaju velike marketinške baze podataka, a nitko ne zna što se s tim podacima radi i zašto. Ako ciljate tisuću ljudi, vjerojatno ćete postići određeni učinak. Ali ako ciljate pojedince koje zaista zanima vaš proizvod ili usluga, učinak će vjerojatno biti znatno bolji.

Uz etički prikupljene podatke, uz privolu korisnika, u kombinaciji sa sofisticiranim ciljanjem u kampanji vaši oglasi izgledat će kao prilagođene preporuke i bit će znatno manje napasni za potencijalnog klijenta. Uskladite se s Uredbom i zamijetit ćete poboljšanje u kvaliteti klikova kod online oglasa, tvrde stručnjaci.

>>Što biste trebali znati o novoj Uredbi o zaštiti osobnih podataka

>>Kakve poslovne prilike pruža Uredba o zaštiti osobnih podataka?

>>10 mitova o GDPR-u koje treba raskrinkati

Ako mala i srednja poduzeća GDPR budu promatrala kao priliku, a ne prepreku poslovanju, mogu se više usredotočiti na klijenta, na njegove želje i potrebe, koristeći prikupljene podatke unutar okvira koje propisuju Uredba.

Razmislite kako unaprijediti komunikaciju s klijentima kroz kanale koje koristite, uz primjenu segmentacije, targetiranja i personalizaciju komunikacije.

Osim preciznijeg određivanja ciljne skupine, GDPR vam može pomoći da izgradite bliži odnos s klijentima, da ojačate njihovo povjerenje u vas. Ako im objasnite koje ćete podatke i zašto koristiti, ojačat ćete lojalnost svojih klijenata prema vašim proizvodima i uslugama.

Veća sigurnost

Još jedna pogodnost koju donosi usklađivanje s Uredbom su poboljšanja i uštede koje donosi upravljanje s informacijskom sigurnošću. GDPR nalaže tvrtkama da odrede svoju sigurnosnu strategiju, rješenja i zaštitne mjere, a to može samo koristiti poslovanju.

Kibernetički napadi su sve češće financijski motivirani i prisiljavaju tvrtke na jačanje sigurnosnih strategija i rješenja kako bi izbjegle plaćanje „kibernetičkog poreza“ prilikom napada. Povećanje razine sigurnosti smanjit će i izloženost sustava napadima virusa.

Sigurnosni sustav usklađen s Uredbom indirektno će ojačati povjerenje klijenata i učinit će poslovanje transparentnijim.

To bi moglo otvoriti put za dublje kulturološke promjene koje bi potaknule dodatno jačanje poslovanja. Osim jačanja povjerenje i transparentnosti, promjena načina na koji poduzeće promatra i upravlja podacima može poboljšati donošenje odluka, povećati doseg i zadovoljstvo korisnika. Podaci prikupljeni u okviru pravila Uredbe postavit će temelje za bolji uvid, poboljšanje usluga u skladu sa željama i potrebama korisnika…

Ovo su samo neki od razloga zašto je GDPR prilika za mala i srednja poduzeća.

Najava radionica o GDPR-u

GDPR – ŠTO I KAKO? – radionice četvrtkom
Cijena: 700,00 Kn + pdv po polazniku.
Termini u svibnju 2018: 17.05., 24.05.

DPO TRENING – 5-dnevna edukacija za službenike za zaštitu podataka
Cijena: 8.800,00 Kn + pdv po polazniku.

GDPR INTENZIV – 4-dnevna edukacija za voditelje projekata usklađenja poslovanja s EU Uredbom o zaštiti podataka
Cijena: 7800,00 Kn + pdv po polazniku.

Organizator:  Pragmatekh Zagreb, dvorana 2. kat, Kušlanova 2.

Korisnici portala i newslettera točkanai.hr ostvaruju popust od 5% na cijene svih radionica.

Prijava na Radionice: ispunite i pošaljite obrazac.  Nakon prijave poslat ćemo vam potvrdu termina.

    Ime *

    Prezime *

    Email *

    Telefon

    Tvrtka *

    Prijava *

    Vaša poruka *

    Upotrebom ovog obrasca prihvaćate pohranu i rukovanje vašim podacima na ovoj web stranici.

    Više o Radionicama o GDPR-u