Gamechuck i Novi sindikat potpisali prvi kolektivni ugovor u industriji igara

Prema kolektivnom ugovoru radni tjedan ograničen je na 35 sati, plaćena dnevna pauza  iznosi najmanje 45 minuta, zajamčena su 24 dana godišnjeg odmora, sistematski pregled i uplata u treći mirovinski stup, te sudjelovanje radnika u podjeli dobiti

57
Gamechuck

Potpisan je prvi kolektivni ugovor u hrvatskoj industriji igara. Potpisali su ga Hrvatski studio za razvoj videoigara Gamechuck i Novi sindikat. Dogovoreno je skraćeno radno vrijeme, veći broj slobodnih dana i sudjelovanje radnika u dobiti tvrtke u iznosu od 10 posto.

Ugovorom su definirana radna i autorska prava, pa tako nakon što tvrtke odluči da više neće prodavati igru, prava na nju vraćaju se radnicima. Takva praksa do sada nije zabilježena u Hrvatskoj, pogotovo u privatnim tvrtkama.

“Ove će godine to iznositi 1000 kuna. To je možda malo, ali motivira radnike da svojim zalaganjem omoguće tvrtki iduće godine veći profit”, rekao je tajnik Novog sindikata Tomislav Kiš.

>>Gamechuck: Video igre afirmiraju se kao kulturno važni projekti

Prema kolektivnom ugovoru radni tjedan ograničen je na 35 sati, plaćena dnevna pauza  iznosi najmanje 45 minuta, zajamčena su 24 dana godišnjeg odmora, sistematski pregled i uplata u treći mirovinski stup.

Uprava tvrtke dužna je svaka tri mjeseca napraviti izvještaj o financijskom stanju, dugovima i zajmovima. Izvještaj će svi radnici dobiti na uvid, dok sindikalni predstavnik mora biti pozvan na sastanke Upravnog odbora, rekao je direktor i jedan od četvorice suosnivača Gamechucka Aleksandar Gavrilović.

”Ako suodlučivanje radnika uključite u poslovni proces, stvarate stabilnu tvrtku. Puno je manja šansa da će uprava vući loše poteze ako je mora pravdati pred čitavim kolektivom i ako kolektiv ima alate provjere donesenih odluka”, objasnio je.

U razgovoru za portal točkanai.hr u ožujku prošle godine Aleksandar je najavio kako u Gamechucku namjeravaju isprobati neke nove modele upravljanja i odlučivanja.

“Mi smo jedina hrvatska firma za izradu igara koja je većinski sindicirana. Većina radnika su članovi sindikata, imamo dogovor o podijeli profita, imamo politiku da nema prekovremenih nego da se sve odradi u neko normalno radno vrijeme. To su nama jako bitne stvari kojih općenito u IT industriji nema. To nam je od početka bilo bitno, a zahvaljujući tome privukli smo izuzetno stručne i kvalitetne ljude kojima su te vrijednosti također važne”, rekao je tada Aleksandar, koji je dugogodišnji član SDP-a i bio je jedan od protukandidata Viktoru Gotovcu za predsjednika zagrebačke organizacije stranke.

“Sada svi u firmi imaju iste plaće i svi će imati jednaka prihode od igara kada počnemo ostvarivati profit od njihove prodaje. No, ono što još nismo probali je, na primjer, suodlučivanje o financijskim strategijama. Nakon ‘Speed Limita’ (jedna od igara koju je kreirao Gamechuck, op. red.) svi zajedno smo glasali koju ćemo igru sljedeću raditi. Mogućnosti su velike. U tome možete ići puno dalje od onog klasičnog hijerarhijskog ustroja firme”, poručio je tada, uz najavu da rade na kolektivnom ugovoru.

>>Vrijeme je za novi društveni kodeks između poslodavaca i zaposlenika