Evo tko su najbolji poslodavci u istraživanju portala Moj posao

Cilj istraživanja je utvrditi u kojim tvrtkama trenutno vlada najbolje radno okruženje u Hrvatskoj, a kompanije koje ostvare najbolje rezultate proglašavaju se Najboljim poslodavcima za tekuću godinu

79
najbolji poslodavci
[Izvor: Moj psao]

Tri informatičke tvrtke – Infinum, The Productive Company i Kodilion – najbolji su poslodavci u 2023. prema istraživanju portala Moj Posao. U istraživanju je sudjelovalo više od sedam tisuća zaposlenika iz 57 tvrtki.

Tvrtke su svrstane u tri kategorije ovisno o veličini prema broju zaposlenika: male (20 do 50 zaposlenika), srednje (51 do 250 zaposlenika) te velike (251 ili više zaposlenika). Tvrtke s manje od 20 zaposlenika mogu provesti istraživanje, ali ne ulaze u izbor najboljih.

Najbolji poslodavci u 2023. u kategoriji velikih tvrtki su:

  • Infinum d.o.o.
  • Zubak grupa d.o.o.
  • Rimac Technology d.o.o.

U kategoriji srednjih tvrtki najbolji poslodavci su:

  • The Productive Company d.o.o.
  • Ars Futura d.o.o.
  • Porsche Digital Croatia d.o.o.

Najbolji poslodavci u kategoriji malih tvrtki za 2023. godinu su:

  • Kodilion d.o.o.
  • Netgen d.o.o.
  • Pontis Technology d.o.o.

Također, sve tvrtke koje prvi put sudjeluju u istraživanju ulaze u konkurenciju za priznanje Best new entry, a ovogodišnji dobitnik je tvrtka Pontis Technology d.o.o.

Osim po veličini tvrtke se promatraju i unutar djelatnosti u kojoj posluju. U djelatnosti Informacijskih tehnologija najiznimniji rezultat ostvarila je tvrtka The Productive Company d.o.o., u proizvodnji Micro-link d.o.o., dok je u djelatnosti trgovine najbolji rezultat postigla tvrtka Zubak grupa d.o.o.

Ove godine po prvi put su dodijeljena priznanja i tvrtkama koje posluju u djelatnosti financija, gdje je najbolji rezultat ostvarila Kentbank d.d., te u turističko-uslužnoj djelatnosti, gdje je najbolje ocjene zaposlenika zaslužila tvrtka Nova gratia d.o.o.

Individualan pristup i transparentna komunikacija su ono čime motiviraju zaposlenike, kaže Tanja Bulbuk Jergović iz Infinuma, ali dodaje kako je još uvijek veliki naglasak na samoj plaći: “Bitno je da je plaća sigurna, da je dobra, da raste, da odgovara na uvjete koji se mijenjaju u okruženju u smislu inflacije i slično. Mi smo se stvarno trudili financijski korigirati plaće – paziti na stabilnost poslovanja, a odmah iza toga pratiti inflaciju koliko god je to bilo moguće”.

Tanja Brazi Berbić iz The Productive Companyja izdvaja više slobodnog vremena: “Odlučili smo preko ljeta, tijekom srpnja i kolovoza, uvesti četverodnevni radni tjedan, tako da radimo od ponedjeljka dom četvrtka, a petak je slobodan. Plaća ostaje ista, a broj radnih sati se kroz ta četiri dana ne povećava. Ljudi su to cijenili”.

“Radimo s ljudima, ljudi prepoznaju taj rad i lojalnost je na neki način posljedica toga. Mislim da je bitno ljudima dati odgovarajuću financijsku kompenzaciju, da kao tvrtka raste, i ljudi rastu s njom. Inače s dogodi jaz i onda se javlja nezadovoljstvo i nepovjerenje”, kaže Renato Barta iz Kodiliona.

Prosječna ocjena svih tvrtki koje su sudjelovale u istraživanju iznosi 3,29 od mogućih 4, što je blagi pad u usporedbi s prošlom godinom kada je prosječna ocjena iznosila 3,35.

Zaposlenici su i ove godine najvišim ocjenama ‘nagradili’ Radne uvjete i Izazovnost radnih zadataka, dok najviše prostora za napredak poslodavci imaju u području Osobnog rasta i razvoja zaposlenika te Organizacije rada.

S druge strane, upravo su kategorije Organizacija rada i Osobni rast i razvoj te Uključenost u donošenje odluka ono što najbolje poslodavce čini iznimnim, odvajajući ih od konkurencije.

Osobe koje su entuzijastične u preporuci svog poslodavca smatraju se “promotorima”, one koje su neodlučne označavaju se kao “pasivne”, dok su radnici s izraženim neprijateljskim stavom prema preporuci svog poslodavca klasificirani kao “kritičari tvrtke”.

Među sudionicima istraživanja bilo je 52% promotora i 34% pasivnih radnika, dok 14% zaposlenih izražava kritički stav prema svom poslodavcu.

Najbolji poslodavci zapošljavaju veći broj promotora u odnosu prema prosjeku istraživanja, kaže Alen Mrvac s portala Moj posao. “Oni su spremni preporučiti svog poslodavca prijateljima, članovima obitelji, čime se utječe na širu sliku i imidž poslodavca u javnosti. To je danas jako važno s obzirom na situaciju na tržištu rada koju karakterizira manjak radnika”.

Usporedno s ovim istraživanjem, tijekom godine smo provedeno je nacionalno istraživanje s istim pitanjem, na oko 2000 ispitanika, a rezultati su gotovo dijametralno suprotni: na nacionalnoj razini je samo 12% promotora, pasivnih radnika je 23%, a kritičara 65%.