Zadružna pivovara Brlog: 41-postotni rast prodaje i nova kušaonica u Zadru

Nova članica NO Brloga je Victoria Zinchuk, voditeljica ureda EBRD u Zagrebu; a koncept Brloga kao društvenog poduzeća ušao je u udžbenik jednog zagrebačkog fakulteta

137
zadružna pivovara Brlog
Preseljenja pivovare iz Murvice u sam grad Zadar otvorilo je brojne mogućnosti razvoja, prije svega otvaranje vlastitog kanala prodaje

Impresivan rast prihoda od 41 posto i instalacija nove proizvodne opreme nabavljene u Kini obilježili su prošlu poslovnu godinu u zadružnoj pivovari Brlog iz Zadra, istaknula je voditeljica zadruge Ana Teskera na godišnjoj skupštini održanoj u četvrtak putem aplikacije Zoom, jer su nove okolnosti donijele i nove poslovne običaje.

Članovi zadruge rasuti širom Hrvatske i svijeta, u različitim vremenskim zonama, rapravljali su o daljnjim razvojnim planovima Brloga. U nadzorni odbor zadruge izabrana je Victoria Zinchuk, voditeljica ureda Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Hrvatskoj, koja će tu dužnost obavljati bez naknade, kao nezavisni član.

Zadruga Brlog danas ima 83 člana, stalno pristižu upiti za nova učlanjenja, pa su potencijalni novi zadrugari u svojevrsnoj “čekaonici”. Osim što su članovi investirali svoj kapital u zadrugu, svatko od njih u skladu sa svojom profesijom i znanjem vlastitim angažmanom podržava poslovanje Brloga, bilo da je riječ o osmišljavanju razvojnih planova, financijama, pravnim poslovima ili radom u pivovari. Tako se na najbolji način realizira koncept zadrugarstva i ojačava sama zadruga, ali i izgrađuju nove poslovne veze među samim članovima, rečeno je na skupštini.

Plavuša najtraženija

Uz pozitivne trendove u prodaji i realno postavljene razvojne planove, Brlog je dobio vrijedno priznanje za svoj koncept društvenog poduzeća – kao primjer društvenog poduzetništva ušao je u udžbenik jednog zagrebačkog fakulteta.

>>Pivo Plavuša rezultat 40 isprobanih recepata

>>Zadružna pivovara Brlog otvara vrata novim članovima

Podaci o prodaji kazuju da je glavno tržište Brlogovih piva grad Zagreb s udjelom od 36 posto, a slijede Zadar (19 posto) i Split (15 posto). Glavnina prodaje piva u bocama otpada na najpoznatiji brand, ale blond pivo Plavuša (65 posto), a slijedi red ale Neposlušna (23 posto). Glavni su kupci distributeri koji dalje preprodaju pivo ugostiteljskim objektima, a putem webshopa i društvenih mreža pivo se prodaje po cijeloj Europi i svijetu.
Poslovanje pivovare ušlo je u petu godinu, u kojoj su, zbog epidemije Covid-19, okolnosti rada bitno otežane.

“Unatoč proljetnom lockdownu i zatvorenim ugostiteljskim objektima širom zemlje, u 2020. godini je ipak nastavljen rast prodaje, a posebno uspješan bio je srpanj. Strateški gledano, za poslovanje najteži treći ovogodišnji kvartal ispao je najuspješniji, jer smo unutar tima preraspodijelili uloge i digitalizirali poslovanje. Također, vrlo brzo smo se organizirali kad je riječ o dostavama na kućne adrese”, kazala je Teskera.

Otvaranje kušaonice i dostava piva na kućni prag

Ove je godine realiziran i nimalo jednostavan projekt preseljenja pivovare iz Murvice u sam grad Zadar, što je otvorilo brojne mogućnosti razvoja, prije svega otvaranje vlastitog kanala prodaje. Stoga su u planu nove investicije – otvaranje beer shopa, te kušaonice piva kao prostora u kojem se u budućnosti planiraju organizirati različita kulturna i društvena događanja, koja će svakako obogatiti zadarsku ponudu mjesta za druženje, a samoj zadruzi donijeti dodatnu vrijednost.

“Otvaranje kušaonice nova je razvojna faza Brloga. Primjerice, češće bismo mogli nešto novo ponuditi kupcima na kućnom pragu, jer smješteni smo u stambenom naselju i susjedi su nas vrlo brzo ‘otkrili’. Na ovaj bi način i sami kupci mogli sudjelovati u nastanku novih piva, a nešto posebno pripremamo za pivare u kućnoj radinosti! Na recepturama se već radi, obavljaju se pokusna kuhanja, a sljedeće godine te ćemo nove okuse lansirati na tržište. Ukupni razvoj Brloga pratit će, dakako, i novi vizualni identitet”, najavila je Teskera.

Govoreći o trendovima u craft pivarstvu – a danas je na hrvatskom tržištu oko 90 craft pivovara – Teskera ističe kako su to prije svega česta produkcija različitih piva, zatim suradnja više pivovara na zajedničkim projektima, povezivanje s hranom, kisela piva, NEIPA (New England IPA) piva i nezaobilazno u 2020. godini – dostava piva na kućne adrese. (N.M.)