Facebook i Instagram omogućili izravnu kupnju putem poslovnih profila

Ekonomske posljedice pandemije ugrožavaju mnoge male tvrtke, a upravo to su tvrtke koje objavljuju i oglašavaju se na Facebooku. Drugim riječima, Facebook ima itekako interesa pomoći tim tvrtkama da prežive

72
Facebook eTrgovina

Od prošlog tjedna moguće je pregledavati i kupovati proizvode izravno s Facebook stranica ili Instagram profila poduzeća.

I Facebook i Instagram već su podržavali eTrgovinu do određene razine. Na primjer, Facebook ima svoj Marketplace i vjerojatno će tu napraviti veći iskorak kroz svoju inicijativu za pokretanje kriptovalute Libra. Instagram pak omogućuje kupnju proizvoda predstavljenih u postovima i oglasima. No, novi alati omogućuju puno više – pravu trgovinu preko Facebooka.

Pandemija je vjerojatno povećala broj potrošača kojima su Facebook i Instagram profili izvori informacija o lokalnim restoranima i trgovinama. Ako je vaša omiljena trgovina promijenila radno vrijeme, uvela dostavu ili omogućila da pokupite naručenu robu u zakazano vrijeme, to je gotovo sigurno objavljeno na Facebooku ili Instagramu. Pa zašto onda ne omogućiti korisnicima da kupuju izravno iz Facebook i Instagram aplikacija?

>>Novi dizajn Facebooka: Jednostavnija navigacija i tamni mod rada

>>Kako spriječiti Google i Facebook da prepoznaju vaše lice

Osim toga, ekonomske posljedice pandemije ugrožavaju mnoge male tvrtke, a upravo to su tvrtke koje objavljuju i oglašavaju se na Facebooku. Drugim riječima, Facebook ima itekako interesa pomoći tim tvrtkama da prežive.

Izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao je kako se omogućavanjem prodaje proizvoda preko poslovnih profila na Facebooku i Instagramu nastoji pomoći malim tvrtkama koje su pogođene posljedicama pandemije. No, dodao je kako je svjestan da to neće u potpunosti nadoknaditi štetu.

Poručio je također kako će pandemija trajno utjecati na digitalno poslovanje: “Mislim da ćemo ubuduće još više živjeti i poslovati na mreži”.

Prijavilo se više od milijun tvrtki

Potpredsjednik Instagrama Vishal Shah rekao je pak kako je ovo veliki, globalni test nove funkcionalnosti, s više od milijun tvrtki koje su se već prijavile.

Te tvrtke moći će besplatno kreirati Facebook trgovinu – moraju na stranicu postaviti svoj katalog, odabrati proizvode koje žele predstaviti te prilagoditi naslovnicu i boje. Posjetitelji njihovim stranica nakon toga će moći pregledavati ponudu, odabirati i kupovati proizvode.

Iako će Facebook naplaćivati “malu naknadu” za svaku transakciju, potpredsjednik kompanije Dan Levy koji je zadužen za sektor oglašavanja kaže kako će pravi financijski učinak stići upravo kroz povećano oglašavanje. Naime, trgovine se mogu također prikazati kroz oglase i priče.

Levy je to opisao kao rješenje koje “kada se jednom sastavi, može implementirati bilo gdje“, a Shah je dodao da će koncept biti isti bez obzira na to je li riječ o Facebooku ili Instagramu. Razlikovat će se samo po tome kako potrošači dolaze do trgovine – putem Facebookova Marketplacea ili proizvoda tagiranog na fotografiji na Instagramu.

Facebook ovog ljeta namjerava predstaviti i Instagram Shop, koji će korisnicima omogućiti da pregledavaju proizvode izravno iz Instagrama Explorera i da iskustvu kupnje pristupe kroz navigaciju glavne aplikacije. Trgovci će pak moći povezivati svoje proizvode kroz linkove i druge funkcionalnosti s Facebookom Shopom, a potrošači programe vjernosti sa svojim Facebook računima.

Povezivanje s nezavisnim platformama

U istoj objavi Facebook je priopćio da su mu partneri Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics.

Trgovci će te nezavisne platforme moći koristiti za upravljanje svojim Facebook Shopom, kao i oglasima vezanim uz njega. Primjerice, Shopify navodi da “Facebook Shop omogućuju onima koji trguju putem Shopifyja da imaju kontrolu nad prilagodbom i trgovinom na svojim prodajnim mjestima na Facebooku i Instagramu, a da pri tome upravljaju svojim proizvodima, zalihama, narudžbama izravno putem Shopifyja”.