Dok vozačima i putnicima još uvijek trebaju vozila da stignu do odredišta, drugi dijelovi doživljaja vožnje diljem svijeta brzo se mijenjaju. Uzročnik ove promjene je pouzdana i robusna povezanost. Proizvođači automobila prihvaćaju povezivost i prilagođavaju poslovne strategije kako bi ostali konkurentni jer potrošači traže bolje iskustvo povezanih vozila. Novi Ericssonov izvještaj pruža uvid u ovo tržište koje se brzo mijenja, naglašavajući mogućnosti iskorištavanja IoT-a i inovacija u povezivanju.
Uz predviđanje da će tržište povezanih automobila do 2025. godine postići prihod od 166 milijardi američkih dolara (Statista), Ericssonov izvještaj “Povezani automobili: Uspjeh usred ekonomske i društvene transformacije” pobliže razmatra glavne izazove, rješenja i primjene dok proizvođači originalne opreme (Original Equipment Manufacturers – OEM) u automobilskoj industriji ponovno procjenjuju vrijednost koju nude kupcima.
Izvještaj također naglašava kako novi tržišni igrači dokazuju da položaj snažnih brendova možda nije dovoljan za zadržavanje lojalnosti kupaca i tržišnog udjela.
Iskorištavanjem IoT-a za mobilnu povezanost, pametna over-the-air (OTA) ažuriranja mogu ponuditi uštedu do 87 posto (prema Stoutovom izvješću o automobilskim greškama i opozivima za 2019.) za osnovne OEM-ove opisane u izvješću.
Umjesto da fizički vozite automobil do prodajnog ili servisnog centra radi ažuriranja softvera, to možete učiniti na daljinu, štedeći vrijeme i novac. Optimiziranje prijenosa podataka u razdobljima izvan vršnog prometa također će biti isplativije jer će OEM-ovi moći iskoristiti popuste.
Pametno upravljanje povezivanjem i pretplatama još je jedan način na koji OEM-ovi ispunjavaju očekivanja vozača da budu potpuno i besprijekorno povezani na cesti, bez obzira na lokaciju.
Cijena instaliranja fiksne SIM kartice, poput onih u većini mobilnih telefona, 10 je puta veća od ažuriranja ugrađene SIM kartice (eSIM) – programabilne SIM kartice.
Ova mogućnost eSIM-a daje industriji bolju fleksibilnost u kontroli troškova, a potrošačima pruža bolje iskustvo jer može ukloniti komplikacije s kojima se korisnici mogu suočiti ako putovanja automobilom prijeđu mreže različitih pružatelja komunikacijskih usluga ili u prekograničnim putovanjima. Ugrađeni eSIM automatski bi obradio sve takve zahtjeve bez potrebe za promjenom ili ažuriranjem kartica ovisno o opsegu putovanja.
Iskorištavanje podataka iz automobila još je jedna prilika za OEM-ove. Prema izvješću, ukupni globalni fond prihoda od monetizacije podataka iz automobila mogao bi se kretati od 450 do 750 milijardi USD do 2030. godine.
Kyle Okamoto, koji je u Ericssonu odgovoran za IoT, kaže: “Proizvođači automobila moraju strateški razmotriti budućnost svog poslovanja i iskoristiti razvoj ekosustava tehnoloških tvrtki, informacijskih i tvrtki iz industrije zabave, dobavljača i mnogih drugih igrača koji inoviraju na Internetu stvari. Ovo izvješće opisuje kako se proizvođači automobila mogu prilagoditi i uspjeti na tržištu.”