Nove generacije su digitalno pismenije, ali treba ulagati u njihove ‘soft skills’

Konferencija Learning Disruption 2019 ukazala je na važnost prilagodbe poslovanja suvremenim trendovima, novim izazovima na tržištu i digitalnim generacijama zaposlenika

u 9:22 Zadnja izmjena: 04.07.2019 u 9:22
40
Learning Disruption 2019
Nagrada Learning Disruption za najbolji inovativni ili digitalni projekt učenja pripala je dm-u s kojim su u finalu bili NIS Novi Sad i Atlantic Grupa, dok je počasnu nagradu dobio A1 Hrvatska

Prva regionalna konferenciju o digitalnom učenju u poslovnom okruženju Learning Disruption 2019, održana u Zagrebu u organizaciji konzultantske tvrtke LQ, okupila je više od 160 profesionalaca koji se u organizacijama bave učenjem i razvojem.

Konferencija Learning Disruption 2019 ukazala je na važnost prilagodbe poslovanja suvremenim trendovima, novim izazovima na tržištu i digitalnim generacijama zaposlenika. Sve to uvjetovale su nove tehnologije čiji strateški pristup podržava proces učenja, a koji mora korespondirati aktivnostima kompanije. Učenje i razvoj danas više nego ikad dolaze do izražaja kad je riječ o uspjehu kompanija i njezinih pojedinaca.

Potrebne vještine uključuju konzalting, analitiku i marketing

“Potrebno je koristiti tehnologiju kako bismo pružili podršku ljudima u procesu usvajanje novih znanja, ali novim je vještinama potrebno pristupiti iz šireg aspekta. Dok smo u prošlosti naglasak stavljali na stvaranje i dijeljenje sadržaja, danas set potrebnih vještina uključuje konzalting, analitiku i marketing”, naglasio je jedan od ključnih govornika konferencije Donald H. Taylor, globalni lider u području učenja i razvoja koji je na konferenciju došao uz potporu britanskog veleposlanstva.

Budućnost tvrtki komentirao je i Claus Kjeldsen, donedavni izvršni direktor Instituta za istraživanje budućnosti iz Kopenhagena, koji je naglasio kako tvrtke moraju razbiti hijerarhijske barijere i započeti stvarati nova rješenja u crossfunctional timovima. “Ono što uzrokuje disrupciju u tvrtkama je nedostatak sposobnosti da se dovoljno brzo transformiraju u globalne sile koje oblikuju društvo”, poručio je Kjeldsen.

Predavanja ključnih govornika zaključioje Bassam Nammour, voditelj treninga i razvoja u Credit Libanaisu, koji je istaknuo kako je za uspješno učenje potrebno uskladiti mindset kompanije s inicijativama vezanim za poslovne rezultate.

Nova znanja usvajaju se na digitalnim platformama

Dinamičnosti Learning Disruption konferencije pridonijela je i panel rasprava koju je moderirao Alan Žepec, osnivač i izvršni direktor konzultantske tvrtke LQ koja je zaslužna za pokretanje ovog projekta. Sudionici panela posvećenog načinima učenja unutra organizacija – Irena Bašić Štefanić (RBA banka), Boris Trupčević (24sata), Tomislav Dominiković (Algebra), Ivan Skender (A1 Hrvatska) – suprotstavljali su tradicionalni način usvajanju znanja digitalnom modelu te raspravljali o važnosti ulaganja u usvajanje novih znanja među zaposlenicima.

U nastojanju da pruže jedinstven odgovor na pitanje hoće li za 15 godina vladati tradicionalne ili digitalne metode učenja, mišljenja panelista bila su podijeljena. Složili su se da na tržište dolaze nove generacije zaposlenika koje su digitalno znatno pismenije od postojećih, a u čije meke vještine, koje u orijentirane prema klasičnom, potrebno investirati.

Također, panelisti su se složili i da će dugoročno dominirati digitalne metode učenja jer budući kadrovi usvajaju nova znanja na digitalnim platformama. U raspravi su istaknuli kako je za upoznavanje tržišta, ali i zaposlenika, potrebno napustiti administraciju i izaći na teren gdje se biznis događa. “Upoznajte ljude, upoznajte posao i upoznajte operativu jer ljudski resursi ne mogu biti odvojeni od ljudi”, dodali su.

Nagrada dm-u za projekt inovativnog učenja

“Vjerujem da smo ovom konferencijom podigli svjesnost o tome da je učenje ključ uspjeha svake kompanije, da nove generacije i nove tehnologije traže od svih nas adaptaciju u njegovoj što bržoj i učinkovitijoj implementaciji. Tome ide u prilog i istraživanje Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola posebno napravljeno za potrebe konferencije Learning Distruption 2019 prema kojem 70 posto studenata danas regularno uči koristeći digitalne platforme i da 80 posto njih očekuje da će organizacija u koju dođu osigurati digitalnu platformu za učenje”, rekao je Žepec.

Na konferenciji su dodjeljene nagrade Learning Disruption organizacijama koje su u protekle dvije godine provele projekt iz područja inovativnog ili digitalnog učenja te time doprinijele razvoju vlastite organizacije. Nagrada je pripala dm-u s kojim su u finalu bili NIS Novi Sad i Atlantic Grupa, dok je počasnu nagradu dobio A1 Hrvatska.