Ulaskom u novo desetljeće, naše se potrebe, želje, ali i ponašanje na putovanjima nastavljaju mijenjati. Današnji svijet, baš poput istraživača, nikada ne miruje. Booking.com tako predviđa da će 2020. biti godina za istraživanje na putovanjima potaknuta tehnologijom kao i sve većim osjećajem odgovornosti i dublje povezanosti s ljudima i mjestima koja posjećujemo.
Na temelju istraživanja koje je booking.com proveo među više od 22.000 putnika na 29 tržišta (među kojima je i Hrvatska) i informacija iz više od 180 milijuna provjerenih recenzija gostiju, doznali smo trendove u svijetu putovanja koje možemo očekivati u idućoj godini i razdoblju koje slijedi nakon toga.
Rast će putovanja u manje poznata odredišta
Putovanja u manje poznata odredišta, s ciljem smanjenja utjecaja masovnog turizma i zaštite okoliša, u idućoj će godini doživjeti snažan porast. Više od polovice globalnih putnika (54%) želi igrati ulogu u smanjenju utjecaja masovnog turizma, dok bi 51% putnika (48% putnika iz Hrvatske) zamijenilo svoje izvorno odredište za neko manje poznato, kad bi znali da će to imati manji utjecaj na okoliš.
Čak 60% globalnih putnika voljelo bi zato imati pristup usluzi koja im preporučuje odredišta u kojima bi porast turizma imao pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu.
Top 6 trending destinacija za putnike iz Hrvatske, prema istraživanju booking.com-a, su gradovi Aqaba, Wadi Rum, Amman, Wadi Musa u Jordanu, grad Plzen u Češkoj i grad Canggu u Indoneziji.
>>Ako redovito uređujete apartmane, ne morate se bojati konkurencije
Sve veća uloga tehnologije u izboru destinacije
U 2020. godini putnici će ključne aspekte procesa donošenja odluka u još većoj mjeri prepustiti tehnologiji. Ponekad može biti teško donijeti odluku koje ćemo zemlje posjetiti ili koji izlet odabrati, ali u narednoj godini inovativne će nas tehnologije inspirirati i omogućiti nam da lakše odlučimo.
Intuitivne i pouzdane preporuke pomoću tehnologije povezat će nas s mnogo novih iskustava na koja možda ne bismo sami naišli, a pritom će nam uštedjeti i dragocjeno vrijeme.
Gotovo 59% putnika želi da im tehnologija ponudi neobične i neočekivane opcije koje bi im pomogle da u novoj godini otkriju neko sasvim novo odredište. Osim toga, polovica globalnih putnika (46%) kaže da bi koristili aplikaciju koja im omogućuje brzo i jednostavno istraživanje i rezervaciju aktivnosti u stvarnom vremenu dok putuju (što vrijedi za 34% putnika iz Hrvatske). Jednak broj putnika (44%) planira koristiti aplikaciju koja im omogućuje planiranje aktivnosti unaprijed kako bi sve odgovore mogli pronaći na jednom mjestu.
>>Excursor: Želimo pridobiti što više agencija iz pojedinih područja
U 2020. godini ta će se potražnja zadovoljiti brojnim primjenama umjetne inteligencije s ciljem dobivanja personaliziranih prijedloga odredišta koja biste trebali posjetiti, smještajnih objekata u kojima biste mogli boraviti i aktivnosti koje biste trebali isprobati na temelju svojih preferencija, prethodnih putovanja i ključnih kontekstualnih faktora kao što su vremenski uvjeti i popularnost.
Umjesto jurnjave kroz odredište i neprestanog straha da ćete nešto propustiti, kod putovanja u 2020. godini putnici će naglasak staviti na usporavanje.
Očekuje nas godina sporijih i dužih putovanja
U 2020. godini gotovo polovica putnika (48%) planira koristiti sporije načine prijevoza kako bi time smanjili utjecaj na okoliš, a 61% putnika radije bi izabralo dulju rutu kako bi mogli doživjeti više od samog putovanja. Vrste prijevoza koje idu u prilog želji da malo usporimo također će biti sve popularnije – od bicikla do tramvaja, sanjki i čamaca, kao i pješačenja. Isto tako, 64% putnika bilo bi zainteresirano za to da se osjećaju kao da se vraćaju u prošlost na povijesnom putovanju vlakom.
Traže se zanimljivi doživljaji i atrakcije
Putnici na svojim putovanjima žele biti što učinkovitiji, pa će umjesto fokusiranja na jednu temu, tijekom cijelog odmora u 2020. godini, željeti isprobati više izvora zabave. Oni će tako posjećivati odredišta koja nude niz zanimljivih doživljaja i atrakcija. Više od polovice globalnih putnika (54%, a 40% putnika iz Hrvatske) kaže da želi otići na dugačko putovanje na kojem se nude sve njihove omiljene aktivnosti i znamenitosti u neposrednoj blizini, a 62% slaže se s time da bi odabrali odredište koje nudi sve omiljene aktivnosti i znamenitosti blizu jedne drugima kako bi mogli uštedjeti vrijeme.
Zamišljajući odredište koje ima sve to, od nevjerojatnih prirodnih ljepota u kojima možete uživati s balkona svoje vile do povijesnih znamenitosti, impresivnih parkova i plaža na kojima se možete rashladiti i opustiti nakon dana provedenog istražujući grad, a potom i večere u fantastičnom lokalnom restoranu, putnici Booking.com-a naveli su među ostalima odredišta Montevideo (Uruguay), Ilhabela (Brazil) i Naha (Japan) kao najpopularnija odredišta u kojima se nudi više načina zabave.
>>Gastronomija i prirodne ljepote – glavni turistički aduti Hrvatske
Kućni ljubimci u središtu pažnje
S obzirom na to da više od pola vlasnika ljubimaca (55%) kaže da im je njihov ljubimac jednako važan kao dijete, uopće ne iznenađuje to što u 2020. možemo očekivati novu eru putovanja na kojima su ljubimci u središtu pažnje. Putnici će potrebe svojih voljenih ljubimaca stavljati ispred vlastitih kad je riječ o odredištu, odabiru smještaja, ali i aktivnostima.
42% vlasnika ljubimaca diljem svijeta (34% vlasnika ljubimaca iz Hrvatske) kaže da bi u sljedećoj godini izabrali odredište na temelju toga mogu li povesti ljubimca sa sobom, a 49% bilo bi spremno platiti više kako bi mogli boraviti u smještajnom objektu u kojem su ljubimci dozvoljeni.
>>Pametne brave gostu daju slobodu u dolasku i odlasku
Na putovanje s unucima
U 2020. godini sve veći broj djedova i baka planira otići na nezaboravno putovanje samo s unucima, pri čemu će njihovi roditelji ostati kod kuće. Gotovo tri četvrtine (72%) djedova i baka slaže se s time da se ponovno osjećaju mladima ako provode vrijeme sa svojim unucima što je izjavilo i 77% baka i djedova iz Hrvatske, a 71% njih vjeruje da je roditeljima potrebno vrijeme koje mogu provesti sami bez djece.
Ako tome dodamo činjenicu da je starija generacija zdravija, pustolovnija i ima snažniju želju da ostane mlada i aktivna nego ikada prije, putovanja djedova i baka s unucima na kojima se nude razne aktivnosti za obje generacije u nadolazećoj će godini biti sve popularnija.
Rezervirajte željeni restoran na vrijeme
U nadolazećoj će godini putnici sve veći naglasak pri donošenju odluka vezanih za putovanja staviti na kulinarske ambicije, pri čemu je utrka za rezervacijama u mnogim željenim i popularnim restoranima već započela.
Za brojne će goste odredište i vrijeme putovanja započeti i ovisiti o tome mogu li rezervirati stol kako bi uživali u restoranu, za koji se najčešće, popis čekanja proteže na nekoliko mjeseci. A s obzirom na to da nam apetite budi pregršt sadržaja na društvenim mrežama, kao i razne preporuke, putnici se neće trgati za mjestom samo u poznatim restoranima.
Skriveni dragulji, mjesta koja su već dugo omiljena među lokalnim stanovnicima i nude popularne domaće specijalitete, ponekad izvan utabanih staza, vjerojatno će pobuditi znatiželju putnika koji traže lokalno gastronomsko iskustvo. To posebno vrijedi za 71% globalnih putnika koji kažu da im je kušanje lokalnih proizvoda na putovanju vrlo važno.
Pustolovna putovanja i u mirovini
Kako sve veći broj mlađih radnika razmišlja, kada za to dođe vrijeme, o prijevremenoj mirovini, taj će se trenutak neočekivano često preklapati s planiranjem pustolovnih putovanja. Gotovo četvrtina putnika (23%) između 18 i 25 godina planira otići u mirovinu prije nego napuni 55 godina, a istovremeno se mijenja i ono što planiraju raditi u svojim zlatnim godinama. Čak 65% globalnih putnika smatra putovanja savršenim načinom za provođenje slobodnog vremena. Isto misli i 59% putnika iz Hrvatske.
Gotovo polovica globalnih putnika (47%) planira biti odvažnija prilikom odabira sljedećeg putovanja nakon mirovine, a nešto manje od petine (19%) onih koji su već otišli u mirovinu planira godinu dana pauze tijekom koje će si uzeti vrijeme za putovanje od nekoliko mjeseci bez prekida.
S obzirom na to da će umirovljenje i putovanje za sve više putnika u različitim dobnim skupinama ići jedno uz drugo, možemo očekivati sve više proizvoda koji pomažu putnicima lakše planiranje putovanja kroz štednje za putovanja u mirovini. To će putnicima omogućiti da uštede novac koji mogu iskoristiti za najdulje putovanje svog života.