Europska investicijska banka (EIB) odobrila je do sada svoj najveći zajam za financiranje nove brze željezničke pruge između Napulja i Barija na jugu Italije.
EIB je odobrio približno 2 milijarde eura za projekt koji je dio programa Transeuropske prometne mreže (TEN-T), koji je Europska komisija pokrenula kako bi poduprla važne prometne infrastrukturne projekte.
Ukupna investicija u novu željezničku vezu između Napulja i Barija, a riječ je u značajnoj nadogradnji postojeće pruge, premašuje 6,3 milijarde eura.
Projekt obuhvaća gradnju tunela dugog 2,6 kilometara, tri nove stanice, oko 4 kilometra vijadukta, niz čeličnih mostova na mjestima gdje pruga prelazi preko autoceste, nadogradnju sustava napajanja te sustava upravljanja i kontrole.
Projekt je već u tijeku, izvođač radova je Rete Ferroviaria Italiana (Gruppo Ferrovie dello Stado Italiane), a radove nadzire Italferr. Podizvođači su Salini Impregilo i Astaldi koji će graditi 15,5 kilometara dugu dionicu pruge između Napulja i Cancella.
Očekuje se da će projekt u punom intenzitetu zaposliti više od dvije tisuće radnika, a cilj mu je promovirati prelazak sa zračnog i cestovnog prijevoza na željeznički u dvije slabo razvijene talijanske regije, Kampaniji i Apuliji.
Budući da su Europska komisija i talijanska vlada prepoznale projekt kao prioritetan, očekuje se da će nova linija ojačati veze između nekih od najvažnijih europskih regija. Kombinirano kretanje putnika i tereta željeznicom također će donijeti ekološke dobrobiti zahvaljujući značajnom smanjenju buke i zagađenja.
>>Obnavlja se najprometnija pruga u Hrvatskoj
>>Počinje obnova pruge Virovitica – Pitomača vrijedna 170 mil. kuna
>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb