HŽ putnički prijevoz od Končara nabavlja 21 vlak vrijedan 845 mil. kn

Nakon što krajem 2023. bude isporučen zadnji vlak iz ugovora, u voznom parku HŽ putničkog prijevoza bit će oko 50 posto suvremenih novih vlakova, rekao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ putničkog prijevoza

98
HŽ putnički prijevoz

HŽ putnički prijevoz potpisao je s tvrtkom Končar Električna vozila ugovor o nabavi 21 motornog vlaka vrijedan gotovo 845 milijuna kuna. Time se nastavlja modernizacija voznog parka Hrvatskih željeznica. Jedanaest elektromotornih vlakova namijenjeno je gradsko-prigradskom prijevozu, a deset regionalnom. Nabava je sufinancirana iz fondova Europske unije.

“Nakon što krajem 2023. bude isporučen zadnji vlak, u voznom parku HŽ putničkog prijevoza bit će oko 50 posto suvremenih novih vlakova. Uz kvalitetnu uslugu, oni nam garantiraju manje operativne troškove te doprinose učinkovitosti i održivosti željezničkog sustava”, rekao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ putničkog prijevoza.

“Novi vlakovi će omogućiti da HŽ putnički prijevoz bude daleko konkurentniji te da osigura putnicima dodatnu kvalitetu usluge prijevoza, sa svim onim dodatnim sadržajima koje danas, na žalost, ne možemo pružiti. Starost vozila, naročito onih pogonjenih dizelom, premašuje 40 godina. S takvim vozilima izuzetno je teško biti konkurentan. S novim vlakovima poslovanje će sigurno biti efikasnije, operativni troškovi bit će znatno niži, a kvaliteta prijevoza veća”, rekao je Ukić.

Novi vlakovi će za tri godine prometovati na svim elektrificiranim dionicama u Hrvatskoj, od dionica unutar zagrebačkog prstena do linija prema Koprivnici, Novskoj, Zaboku, na pravcu prema Slavoniji do Tovarnika i Vukovara, te prema Karlovcu, Ogulinu i Rijeci.

Za četiri godine HŽ će imati 68 novih vlakova

Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije  zahvalio je HŽ putničkom prijevozu na tome što je ponovo iskazao povjerenje Grupi Končar.

“U ugovoru je definirano da je od pripreme dokumentacije do priprema za isporuku prvog vlaka potrebno dvije godine, a nakon toga će se svakog mjeseca kontinuirano isporučivati po nekoliko vlakova. Ugovor traje tri godine i u tom razdoblju će se isporučiti 21 ugovoreni vlak”, rekao je Kolak.

>>Končar isporučuje prvi tramvaj za Liepaju

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je dobavljač domaća tvrtka, Končar Električna vozila: “To znači da smo ne samo povukli za projekt europska sredstva, nego da ta sredstva ostaju u Hrvatskoj i tako potiču domaću proizvodnju i izvoz”.

Ministar Butković podsjetio je da HŽ putnički prijevoz preko zajma Eurofime i EBRD-a nabavlja dodatnih 12 vlakova te planira nabavu još sedam vlakova. “S obzirom na to da HŽ putnički prijevoz već ima u prometu 28 novih vlakova, u sljedeće četiri godine hrvatskim prugama vozit će ih ukupno 68. Novi vozni park će značajno poboljšati kvalitetu željezničkog prijevoza te pouzdanost i raspoloživost vozila”, istaknuo je ministar Butković.

Tri milijarde za modernizaciju i razvoj željezničke infrastrukture

Plan Vlade je u idućem desetljeću investirati u željezničku infrastrukturu oko 3 milijarde eura. To obuhvaća dovršetak nizinske pruge Rijeka – Zagreb – Botovo (mađarska granica), modernizaciju cijele hrvatske trase X. koridora od Zagreb preko Vinkovaca do Tovarnika.

Kroz sljedeće tri godine završeni bi trebali biti i modernizacija i elektrifikacija pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Zaprešić – Zabok,  rekonstrukcija i izgradnja pruge Dugo Selo – Križevci, rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, nadogradnja i elektrifikacija pruge Vinkovci – Vukovar te rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na pravcu Hrvatski Leskovac – Karlovac. Ove dionice obuhvaćaju 165 kilometara novih pruga.

>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb

>>Turska tvrtka obnavlja prugu od Križevaca do granice s Mađarskom

>>Obnavlja se najprometnija pruga u Hrvatskoj