Ericsson: Snažan zamah u 5G poslovanju

U početku, 5G će povećati kapacitet u gradskim područjima. Međutim, s vremenom će se inovacije vezano uz 5G pojaviti s IoT korisničkim slučajevima, koristeći brzinu, latenciju i sigurnost koju 5G može pružiti

u 9:52 Zadnja izmjena: 18.07.2019 u 9:52
37
Ericsson
Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson

Kompanija Ericsson u drugom tromjesečju prihodovala je od prodaje 5,2 milijarde eura uz neto dobit od 171 milijuna eura . U drugom tromjsečju prethodne godine prihodi su iznosili 4,7 milijardi eura. Prodaja, prilagođena za usporedne stavke i tečaj, porasla je 7 posto zbog snažnog rasta u segmentu Mreže u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji, objavila je u srijedu korporacija čije je sjedište u Švredskoj.

Operativna dobit iznosila je 351,5 milijuna eura (19 milijuna eura), a operativna marža 6,8 posto (0,3%). Operativna dobit, isključujući troškove restrukturiranja iznosila je 370,5 milijuna eura (190 milijuna eura), a operativna marža isključujući troškove restrukturiranja 7,0 posto (4,1%).

Bruto marža iznosila je 36,6 posto (34,8%), a isključe li se troškovi restrukturiranja bruto marža iznosila je 36,7 posto (36,7%).  Slobodni novčani tok, prije preuzimanja i spajanja, iznosio je 209 milijuna eura (-19 milijuna eura). Neto gotovina iznosila je 3,2 milijarde eura (3,1 milijarda eura).

“Organski rast prodaje u drugom tromjesečju iznosio je 7 posto, uglavnom potaknut prodajom u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji. Vidimo snažan zamah u našem 5G poslovanju temeljem novih ugovora i komercijalnog puštanja u rad 5G mreža. Do sada smo osigurali rješenja za gotovo dvije trećine svih komercijalnih 5G mreža”, rekao je Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson.

Zamah 5G se povećava

“Zamah 5G se povećava”, nastavio je Ekholm, “u početku, 5G će povećati kapacitet u gradskim područjima. Međutim, s vremenom će se nove uzbudljive inovacije vezano uz 5G pojaviti s IoT korisničkim slučajevima, koristeći brzinu, latenciju i sigurnost koju 5G može pružiti. To našim klijentima pruža mogućnost da ostvare nove prihode pružajući dodatne pogodnosti korisnicima i poslovanju”.

>>Razbijanje mitova o vrijednosti 5G tehnologije za potrošače

>>Što kao korisnici očekujemo od 5G tehnologije?

Ekholm je rekao kako je bruto marža ostala nepromijenjena u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uz poboljšanja u segmentu Mreže koja su neutralizirana nižim maržama u Digitalnim uslugama i Uslugama upravljanja.

“Mreže su ostvarile još jedno solidno tromjesečje s organskim rastom prodaje od 11 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, potaknute investicijama u 4G i 5G u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji, kao i povećanom isporukom vezano uz strateške ugovore. Iako će strateški ugovori dugoročno pozitivno utjecati na maržu, utjecaj na kratkoročnu profitabilnost je negativan.

U tromjesečju smo imali negativan utjecaj na bruto maržu i očekujemo da će se taj negativni trend još jače nastaviti u drugoj polovici godine. Osim toga, troškovi vezani uz već komuniciranu ugovornu nagodbu utjecali su negativno na marže. Unatoč tome, bruto marža poboljšana je na 41,4 posto (40,2%) u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uglavnom zbog povećanja prihoda od prava intelektualnog vlasništva. Kako bismo izašli u susret zahtjevima kupaca za brzim i agilnim isporukama, odlučili smo ulagati u najmoderniju 5G proizvodnu lokaciju u SAD-u da bismo upotpunili naš globalni lanac opskrbe”, rekao je Ekholm.

Pad prodaje digitalnih usluga

U Digitalnim uslugama nastavljena je provedba plana kako bi dosegli niske jednoznamenkaste marže u 2020. godini. Poboljšanja nisu linearna i varirat će po tromjesečjima. Organska prodaja u Digitalnim uslugama pala je za 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je posljedica brzog opadanja prodaje postojećih proizvoda. Bruto marža iznosila je 37,1% (42,6%). Pad je ponajviše posljedica promjene u prodajnom miksu koji može varirati između tromjesečja.

“Naš portfelj u području 5G i Oblaka privlači kupce te sukladno tome povećavamo ulaganja u istraživanje i razvoj kako bismo osigurali spremnost portfelja. Preoblikovana BSS strategija dobiva na zamahu i potpisani su ugovori s nekoliko novih kupaca u tromjesečju. Udio poslova koji se ponavljaju raste. Radimo na tome da 75 posto od 45 kritičnih i nestrateških ugovora riješimo do kraja godine te imamo programe troškovne učinkovitosti kroz Digitalne usluge”, rekao je Ekholm

U Uslugama upravljanja strategija je poboljšati ponudu kupcima oslanjajući se više na automatizaciju, strojno učenje i umjetnu inteligenciju, što će dugoročno promijeniti i poboljšati maržu. Na kratkoročne marže negativno utječe povećanje ulaganja u istraživanje i razvoj. Organska prodaja pala je 6 posto, uglavnom zbog negativnog učinka pregleda ugovora s kupcima. Bruto marža pala je na 12,3 posto (14,0%) u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pod negativnim utjecajem vremenskog rasporeda troškova.

Organski rast prodaje u segmentu Poslovanje u nastajanju i drugo bio je 24 posto vođen kontinuiranim rastom u području iconectiv. Operativna dobit poboljšana je u odnosu na prošlu godinu na -66,5 milijuna eura (-114 milijuna eura) na temelju povećane dobiti u iconectivu i prodajom MediaKinda. U ovom segmentu Ericsson ulaže u inicijative koje imaju za cilj povećanje i pomoć u stvaranju budućeg poslovanja. Uz iznimku iconectiva, portfelj je još uvijek u ranoj fazi ulaganja.

Fokus na 5G, automatizaciju i umjetnu inteligenciju

“U tijeku su pregovori o nagodbi s Komisijom za vrijednosne papire i burze Sjedinjenih Američkih Država (United States Securities and Exchange Commission – SEC) i Ministarstvom pravosuđa Sjedinjenih Američkih Država (United States Department of Justice – DOJ) u vezi s istragom prema Zakonu o korupcijskim praksama (FCPA). Nismo u mogućnosti procijeniti duljinu tih rasprava o nagodbi. Nadalje, budući da se radi o pravnoj stvari koja je u tijeku, ne možemo dati nikakve detalje. Međutim, naša je trenutna procjena da će rješavanje ovih pitanja rezultirati materijalnim financijskim i drugim mjerama, čija se veličina i učinak ne može pouzdano procijeniti ili utvrditi u ovom trenutku”, objasnio je Ekholm.

“Nastavljamo dogovarati strateške ugovore, a implementacije mreža velikih razmjera očekuju se u dijelovima Azije što će postupno negativno utjecati na marže u kratkom roku, ali će dugoročno ojačati našu poziciju. Nastavak ulaganja u tehnologiju i tržište, posebno u 5G, automatizaciju i umjetnu inteligenciju, temelj su za našu dugoročnu konkurentnost i ključni dio naše usredotočene strategije za jačanje našeg dugoročnog poslovanja i put ka postizanju naših ciljeva za 2020. i 2022. godinu”, zaključio je u svom komentaru predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson.