Znate li koliko biste zaradili da ste 2007. uložili 1000 dolara u Netflix?

Netflix je u prvom tromjesečju povećao broj pretplatnika za 9,6 milijuna, odnosno 16 posto na godišnjoj razini. To je znatno nadmašilo predviđanja analitičara koji su očekivali rast od 8,9 milijuna

u 5:37 Zadnja izmjena: 29.04.2019 u 13:34
537
Netflix

Video-streaming div Netflix suočen je s novim izazovom nakon što je konkurentska kompanija Disney predstavila dugo očekivanu streaming platformu Disney +. Netflix je prošlog tjedna objavio financijske rezultate za prvo tromjesečje.

Na dan objave rezultata, 15. travnja, dionica Netflixa zaključila je trgovanje na 359,46 kuna. Iako su rezultati u prvom kvartalu premašili očekivanja analitičara, zbog slabih najava za drugo tromjesečje vrijednost dionica u trgovanju nakon završetka rada burze pala je za 1,8 posto.

Idućeg dana, u srijedu, vrijednost dionice prvo je porasla na 364,69 dolara, da bi u poslijepodnevnim satima pala na 351,08 dolara. Nakon toga uslijedio je uzlazni trend i vrijednost dionice je u jučerašnjem trgovanju probila granicu od 370 dolara.

Gledajući ukupno, od 2007. godine, kada je Netflix počeo pružati usluge streaminga, ulaganje u Netflix pokazalo se kao prilično dobrim potezom. Od 15. siječnja 2007. godine do zaključenja trgovanja 22. travnja 2019. vrijednost dionice porasla je s 3,25 dolara na 377,34 dolara. Drugim riječima, ulaganje od 1000 dolara iz siječnja 2007. danas bi vrijedilo više od 113 tisuća dolara. Povrat iznosi oko 10.000 posto. U istom razdoblju indeks S&P 500 porastao je nešto više od 100 posto.

>>Koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Microsoft?

Nadmašena očekivanja analitičara

Netflix je objavio da je u prvom tromjesečju povećao broj pretplatnika za 9,6 milijuna, odnosno 16 posto na godišnjoj razini. To je znatno nadmašilo predviđanja analitičara koji su očekivali rast od 8,9 milijuna. Tako je broj pretplatnika dosegnuo 148,9 milijuna. Prihodi u prvom kvartalu su na razini očekivanja, iznosili su 4,52 milijarde dolara (rast od 22,2 posto na godišnjoj razini) uz dobit od 76 centi po dionici (rast od 18,8 posto na godišnjoj razini).

No, najave za drugo tromjesečje su slabije: Netflix je očekivanu dobit po dionici procijenio na 55 centi, dok analitičari očekuju 99 centi po dionici. Osim toga, Netflix očekuje usporavanje rasta broja korisnika za osam posto u usporedbi s istim lanjskim razdobljem.

Investitori su ipak optimistični. “Ne očekujemo da će pokretanje novih usluga od strane Applea, Disneyja, AT&T-ja ili drugih operatora značajno utjecati na Netflix. Smatrano da je strateška pozicija Netflixa i dalje vrlo dobra”, navode analitičari tvrtke Keybanc u napomeni uz financijsko izvješće.

>>Saznajte koliko biste zaradili da ste 2009. uložili u Disney

Deutsche Bank je pak podigao ocjenu za Netflixove dionice sa “zadrži” na “kupi”. Njihovi analitičari ističu kako Netflixova usluga sve više prerasta u platformu. “Status platforme donosi mrežne efekte koji nisu dostupni konkurentima”, napisao je analitičar Bryan Kraft u napomeni. “Konkretno, sve više korisnika kada želi nešto gledati odabire Netflix. Kraft dodaje kako osim Pay TV-a, koji polako gubi publiku, nema drugih platformi koje bi mogle ugroziti Netflix.

Netflix je na kraju prvog tromjesečja imao gotovo 149 milijuna pretplatnika, a analitičari predviđaju da će do 2018. taj broj narasti na 335 milijuna. Za usporedbu, Disney +, koji će službeno početi sa streamingom sredinom studenoga, očekuje da će do 2014. imati 60 do 90 milijuna pretpaltnika.

Upitni budući trendovi

Iako je neosporno da je Netflix jedan od najvećih dobitnika svih vremena kada je riječ o vrijednosti dionica, dio analitičara upozorava na rizičnost dugoročnog ulaganja. Carter Worth iz tvrtke za istraživanje tržišta Cornerstone Macro kaže da bi smanjio izloženost Netflixu i razmislio o nekoj drugoj strategiji kako bi dugoročno zaštitio ulaganja.

Osim toga, Disney + će svoju uslugu ponuditi po znatno nižoj cijeni od Netflixa koji je nedavno povećao cijene. Naknada će iznositi 6,99 dolara mjesečno ili oko 70 dolara godišnje za popularne sadržaje kao što su Ratovi zvijezda, Marvelove serije te izvorni sadržaj u koji Disney do 2024. planira uložiti dvije milijarde dolara.

Netflix, koji je u prošloj godini planirao na sadržaj potrošiti 8 milijardi dolara, planira svoj standardni paket ponuditi za 13 dolara mjesečno.

Analitičati također ističu kako će pojačana konkurencija, a u igri su uz Netflix i Disney također Amazon i Apple, ubrzati prelazak potrošača s kablovskih usluga na streaming.