Prekvalifikacija donosi rodnu ravnopravnost

Prema predviđanjima Međunarodnog monetarnog fonda, 11 posto svih poslova koje trenutno obavljaju žene izloženo je riziku od ukidanja zbog digitalnih tehnologija. Riječ je o većem postotku od onoga za poslove koje obavljaju muškarc

91
rodna ravnopravnost

Kako prekvalifikaciju iskoristiti da bi se postigla veća rodna ravnopravnost u tvrtkama i tako profitiralo od specifičnih ženskih vještina pitanje je na koje je odgovor pokušalo dati jedno od novijih istraživanja konzultantske kuće BCG, predstavljeno na nedavno dovršenom Svjetskom gospodarskom forumu.

Konstatirano je kako je tvrtkama već sada teško privući dovoljno zaposlenika koji vladaju naprednim digitalnim vještinama, pa će ih više od pola (54%) trebati prekvalificirati. U prednosti su oni koji su se školovali za prirodno-znanstvene profesije (tzv. STEM: Science, Technology, Engeneering, Mathematics – Znanost, Tehnologija, Inženjerstvo i Matematika), a činjenica je da je među tom populacijom više muškaraca nego žena – žene čine tek 25 posto ukupne radne snage na poslovima koji traže STEM obrazovanje. U novijim tehnologijama kao što su umjetna inteligencija još ih je imanje (22%).

>>Žene privlači rad u tehnološkom sektoru

Štoviše, prema predviđanjima Međunarodnog monetarnog fonda, 11 posto svih poslova koje trenutno obavljaju žene izloženo je riziku od ukidanja i to baš zbog digitalnih tehnologija. Riječ je o većem postotku od onoga za poslove koje obavljaju muškarci.

Zato žene treba prekvalificirati. I  to brže nego muškarce. Promišljeno, ciljano, u odjelima u kojima je previše žena – poput ljudskih resursa i administracije.

U digitalnu prekvalifikaciju treba uključiti i što više žena na liderskim pozicijama, kako bi se što prije postavili uzori za sve ostale. Obrazovne sadržaje treba učiniti rodno neutralnima, a takvi trebaju biti i opisi radnih mjesta.

>>Žene poduzetnice: Kroz edukacije do uspješnog poslovanja

Prekvalificiranje predstavlja i priliku za vraćanje žena na posao, žena koje su u nekom trenutku prekinule svoje karijere zbog privatnih razloga i uloga. Prema istraživačkom centru Pew, analitičkom timu Svjetskog ekonomskog foruma i konzultantima tvrtke BCG, čak 2,6 milijuna žena ima profesionalno iskustvo i diplome, a ne rade. 85 posto žena se želi vratiti na posao, a 55 posto njih to želi učiniti odmah.

Kako vratiti žene na posao nakon poroda

Primjerice, Peter Fitzgerald, predsjednik japanske filijale tvrtke Google, nedavno je ispričao kako njegova kompanija, zajedno s više od 1000 drugih tvrtki, do 2022. godine želi pružiti digitalnu edukaciju i prekvalificiranje za deset milijuna ljudi u Japanu. Dio tog projekta je i inicijativa Women Will (Žene hoće).

Inicijativa Women Will pokrenuta je još 2014. godine, kada su istraživanja pokazala da se dvije od tri žene u Japanu nisu vratile na posao, nakon što su rodile. ‘Women Will’ upravlja programom koji novim majkama pomaže da se vrate na posao i koriste tehnologiju (kao što su internetski alati), kako bi fleksibilnije obavljale svoje zadatke.

Zaključimo: jedna od ključnih značajki tvrtke koja će u globalnom poslovnom okružju preživjeti i napredovati, jest raznolikost – a jedna od ključnih raznolikosti je – rodna raznolikost.

Poslodavci se ubuduće neće moći osloniti na tradicionalno tržište, kako bi premostili jaz koji postoji u njihovim organizacijama. Ulaganje u sveobuhvatne i ciljane edukacijske programe digitalnih tehnologija pružit će ženama na ugroženim poslovima dragocjene vještine te bivšim zaposlenicima ponuditi praktičan način povratka na posao. Budu li imale rodno uravnoteženu radnu snagu i najvažnije vještine, tvrtke će preživjeti digitalno doba.

>>Žene u financijskoj industriji još uvijek su podcijenjene i potplaćene