Istočnoazijske i europske zemlje predvodnici po učestalosti ideja

Analiza PwC-a pokazuje snažnu korelaciju između učestalosti ideja i ulaganja u istraživanje i razvoj, a u prvih 20 dominiraju zemlje koje troše najveći udio svog BDP-a na istraživanja

u 16:37 Zadnja izmjena: 14.09.2019 u 16:37
49
Jonathan Gillham, direktor za ekonomsko modeliranje i ekonometriju u PwC-u UK (izvor:PwC)

Prema PwC-ovoj studiji Global Economy Watch, Južna Koreja proglašena je prvom nacijom u svijetu po učestalosti ideja, a u prvih 20 dominiraju istočnoazijske i sjevernoeuropske zemlje.

Konkretno, nordijske zemlje nadmašile su očekivanja u pogledu priznatih patenata na milijun stanovnika: Švedska, Finska i Danska nalaze se među prvih 10 dok je Norveška na 16. mjestu. Europske zemlje drže 13 mjesta među prvih 20, Njemačka je na 8., a Francuska na 13. mjestu.

Istočna Azija također ima iznimne rezultate prema indeksu učestalosti, s Japanom na 4. i Singapurom na 14. mjestu. Kina se prvi put nalazi u prvih 20 te vodi po apsolutnom broju priznatih patenata.

Nalazi se temelje na PwC-ovoj analizi skupova podataka Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (World Intellectual Property Organisation – WIPO) vezanih za patente priznate u 2017. godini, usklađeno prema veličinu populacije. Analiza također pokazuje snažnu korelaciju između učestalosti ideja i ulaganja u istraživanje i razvoj, a u prvih 20 dominiraju zemlje koje troše najveći udio svog BDP-a na istraživanja.

Ujedinjeno Kraljevstvo također se probilo među prvih 20, s 311 priznatih patenata na milijun stanovnika, ali još uvijek zaostaje za mnogim europskim zemljama, uključujući i Irsku. U pogledu apsolutnog broja priznatih patenata nalazi se na 8. mjestu u svijetu.

“Ideje pokreću svjetsko gospodarstvo: stvaraju inovativne nove proizvode i usluge, jačaju konkurenciju, povećavaju produktivnost i podižu životni standard. Visok plasman na popisu učestalosti ideja trebao bi biti izvor značajnog povjerenja u izglede za budući gospodarski rast neke zemlje”, rekao je Jonathan Gillham, direktor za ekonomsko modeliranje i ekonometriju u PwC-u UK.

Specijalizacija i zemljopisno područje

“Naša analiza”, dodao je, “ističe da postoji više različitih čimbenika koji utječu na učestalost ideja. Specijalizacija i zemljopisno područje važni su pokretači: istaknuti rezultati nordijskih zemalja jasno su povezani s njihovim ulaganjima u nova područja obnovljivih tehnologija. Slično tome, istočnoazijske zemlje imaju iznimne rezultate u računalnoj tehnologiji, elektrotehnici i digitalnim komunikacijskim tehnologijama”.

>>PwC objavio globalni korporativni porezni vodič za 152 zemlje

>>Zabava i mediji: Zahtjevi za personalizacijom potiču inovacije

Ono što analiza jasno pokazuje, ističe Gillham, jest jaka pozitivna veza potrošnje na istraživanje i razvoj i učestalosti ideja.

“U ovu je analizu bilo uključeno više od 100 zemalja, a procjenjujemo da se oko 70 posto promjene u učestalosti ideja neke zemlje može objasniti promjenom njene potrošnje na istraživanje i razvoj.

Naša preporuka vladama je da zajedničko javno i privatno ulaganje u istraživanje i razvoj može donijeti stvarnu ekonomsku dividendu i treba biti ključno područje ekonomske politike“, zaključio je direktor za ekonomsko modeliranje i ekonometriju u britanskoj podružnici PwC-a.

Rujansko izdanje publikacije Global Economy Watch uključuje i pregled međugeneracijske nejednakosti u državama skupine G7 te procjenu potencijalnog učinka padajućeg prinosa obveznica.