HUP-ovoj Inicijativi 30% pristupilo je u petak još 16 poduzeća. Inicijativa 30% je dobrovoljna inicijativa koja zagovara veću zastupljenost žena na upravljačkim pozicijama – najmanje 30 posto na pozicijama u upravama i nadzornim odborima tvrtki – kako bi se postigla veća ravnopravnost spolova. Utemeljena je 4. svibnja prošle gpdine u Zagrebu.
Tvrtke koje se priključuju Inicijativi 30% potvrđuju spremnost da će stvarati jednake prilike za žene i muškarce na upravljačkim pozicijama uz izvrsnost i stručnost kao najvažnije kriterije profesionalnog uspjeha i napredovanja te da će sudjelovati u aktivnostima koje promiču ravnopravnost prilika u poslovnom svijetu te prenositi njene vrijednosti.
>>U godinu dana broj izvršnih direktorica u kompanijama S&P 500 pao za četvrtinu
Pružanje jednakih prilika svim zaposlenicima omogućava tvrtkama puno iskorištavanje potencijala zaposlenika, njihovih talenata, znanja i iskustva.
Osnivaći Inicijative 30% su Hrvatska udruga poslodavaca, Veleposlanstvo Kanade te 14 hrvatskih i stranih tvrtki koje posluju u Hrvatskoj. 16 novih članica od ove godine su: 24 sata, A1 Hrvatska, Addiko Bank, Adria Media Zagreb, Deloitte Hrvatska, Energia Naturalis, Ernst & Young, Hanza Media, Hrvatska radiotelevizija, IBM Hrvatska, Lider media, Media servis Global, NOVA TV, N1, RTL i Specijalna bolnica Sv. Katarina.
Negativni trendovi u Hrvatskoj
“Nažalost, udjeli žena u upravljačkim strukturama i dalje ili stagniraju ili rastu jako sporo. A u Hrvatskoj bilježimo i silazni trend. Posljednji rezultati istraživanja kojim Selectio prati udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX pokazuju da je on u 2019. značajno pao na svega 14,5 posto u odnosu na 19,7 posto krajem 2018. godine. Prema globalnom Gender Gap Indeks-u Svjetskog ekonomskog foruma za 2018. Hrvatska je na ljestvici država prema smanjenju rodne nejednakosti zauzela 59. mjesto. To nas svrstava u skupinu zemalja kojima će, ovom dinamikom, biti potrebno 124 godine da dođu do potpune ravnopravnosti među spolovima. Time ne možemo i ne smijemo biti zadovoljni”, rekla je predsjednica HUP-a Gordana Deranja.
>>Tri uspješne poslovne žene govore o tajnama svog uspjeha
“Ako kompanije svakodnevno traže načine za uspješnije poslovanje i uvode promjene za koje vjeruju da mogu dovesti do boljih rezultata, onda je začuđujuće da se toliko teško i sporo implementiraju inicijative koje mogu povećati zastupljenost žena na upravljačkim i top pozicijama”, dodala je Deranja. “Začuđujuće, jer postoje dokazi da su uspješnije one tvrtke u kojima postoji balans, u kojima ne dominira samo jedan spol već su i žene i muškarci podjednako često voditelji, rukovoditelji, šefovi timova i odjela, članovi uprava i nadzornih odbora.”
Priključenje novih članica Inicijativi 30% pozdravile su i Emily Nicholson, otpravnica poslova Veleposlanstva Kanade te Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta kao izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske.
>>Žene u financijskoj industriji još uvijek su podcijenjene i potplaćene
Za bolje poslovne rezultate nužan je balans
“Zadovoljstvo nam je vidjeti ovako velik broj hrvatskih kompanija zainteresiranih za Inicijativu 30% koja zastupa veću zastupljenost žena u upravnim odborima. Kanada je posvećena osnaživanju žena s ciljem postizanja potpune rodne jednakosti u svim aspektima javnog života. Nadamo se da će rukovoditelji i poslovne žene u Hrvatskoj biti inspirirani pričom o Tanyi Golesic, uspješnoj kanadskoj Hrvatici, koja je danas predsjednica i izvršna direktorica tvrtke Jimmy Choo“, poručila je Emily Nicholson u ime Veleposlanstva Kanade.
“U kompanijama je balans nužan za postizanje boljih poslovnih rezultata. Bez rodne ravnopravnosti, nedostaje nam raznolikost u vještinama potrebna za pomicanje poslovne strategije u pozitivnom smjeru, jer s raznolikim timovima imamo i raznolik način razmišljanja”, poručila je pak posebna gošća Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku.
>>Logistička platforma Hubbig baca rukavicu u lice špediterima
Na panel diskusiji o upravljanju uspješnim tvrtkama i važnosti osiguravanja ravnopravnih prilika za muškarce i žene kada su u pitanju i najviše upravljačke razine uz Tanyu Golesic, govorili su Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe koja s 1. listopada 2019. preuzima funkciju članice Uprave za poslovni razvoj i strategiju Atlantic Grupe i Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe.
“Ne postoji čarobna formula koja bi definirala uspjeh kompanije, ali sigurno je potrebna kvalitetna dugoročna strategija koja se fokusira na snage kompanije i potrebe potrošača budem razvoja brenda. Greške su sastavni dio poslovanja, one se događaju, no potrebno je o njima razgovarati otvoreno i iz njih učiti“, rekla je u raspravi Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe.
>>Kristina Ercegović: Za uspjeh su ključni mentalni sklop i networking
Ljudi čine tvrtke uspješnima
Tanya Golesic istaknula je da su “ljudi ono što tvrtke čini uspješnima”. “Kako zajedno rade i kakvu interakciju imaju najvažnije je za razvoj balansirane kulture kompanije. Posao i strategija proizlaze iz toga, ako nemate prave ljude, nemate ni uspjeha. Hrvatska je napredna po pitanju spolne ravnopravnosti, imate ženu za predsjednicu i žene na dobrim pozicijama u svim velikim kompanijama, po tom pitanju i SAD i Kanada zaostaju, moramo se brže mijenjati, posebno SAD.“
>>Maja Bujas: Sljedeći korak Me.muma je širenje na SAD
“MPG je otvorio vidike puno mladih ljudi u Hrvatskoj, trudimo se svim ljudima u kompaniji otvoriti prilike i pokazati im da svi imaju šansu za uspjeh. U Hrvatskoj nam nedostaje vjere u mogućnost uspjeha i moramo na tome svi zajedno raditi. Ova Inicijativa je dobar primjer gdje mi kao mala grupa ljudi možemo učiniti velike promjene. U MPG-u je broj žena porastao s 33 posto na 45 posto. Ponosni smo na to jer žene imaju više razumijevanja i drugačiji pristup poslu“, rekao je Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe.