Saznajte koliko biste zaradili da ste 2012. uložili u Facebook

Ako se promtraju Facebook i [Facebook] Messenger zajedno, aktivnost je u posljednje dvije godine porasla oko dva posto. Ali ako se promatra samo Facebook, pad iznosi oko 25 posto

162

Facebook, odnosno njegov glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg u srijedu se opet našao na vrućem stolcu prilikom svjedočenja pred Kongresom. Zuckerbergu su postavljena brojna pitanja, od privatnosti korisničkih podataka i kriptovaluta do pitanja o rasi, raznolikosti i građanskim pravima.

Usprkos svih kontroverzi oko tvrtke, dionice Facebooka su tijekom godina pokazale snagu i otpornost.

Da ste uložili u Facebook tijekom njegove inicijalne javne ponude, ostvarili biste pristojan profit. Investicija od 1000 američkih dolara u dionice Facebooka od 18. svibnja 2012. godine, na dan kada je Facebook izašao na burzu, 24. listopada 2019. vrijedila je gotovo 4900 dolara. Povrat iznosi gotovo 400 posto, izračunali su analitičari CNBC-a. U istom razdoblju američki dionički indeks S&P 500 porastao je za oko 170 posto. Trenutna cijena Facebookove dionice kreće se oko 188 dolara.

>>Znate li koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Adobe?

Spomenimo i to da je Crobex, dionički indeks Zagrebačke burze, u navedeno razdoblju porastao 16,59 posto – s 1733,32 na 2020,90 bodova.

Iako je vrijednost dionicama Facebooka u proteklom razdoblju rasla, uvijek treba imati na umu da to nije jamstvo kretanja vrijednosti dionice u budućnosti, niti se na temelju dosadašnjih prinosa mogu predviđati budući rezultati.

>>Evo koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Microsoft

Uspješne akvizicije Instagrama i WhatsAppa

Dva glavna događaja koja su u tom razdoblju utjecala na uspjeh Facebooka su akvizicije Instagrama 2012. i WhatsAppa 2014. godine. Kako je Facebookova inicijalna platforma sazrijevala, ovi dodaci njegovom portfelju aplikacija pomogli su da poveća broj korisnika do novih rekordnih razina.

Prilikom Zuckerbergovog saslušanja u Kongresu prošle srijede zastupnici su se usredotočili na to da doznaju više o Facebookovu planu da izda novu kriptovalutu, libru. Zastupnike brine kako će Udruga Libra, čije je sjedište u Švicarskoj, biti regulirana i vođena.
Nakon Zuckerbergovog svjedočenja zastupnici nisu bili zadovoljni onim što su čuli, ali ni onim što nisu čuli, a željeli su čuti. Neki zastupnici bili su zbunjeni time što je Facebook za sjedište udruge odabrao Ženevu.

Usprkos nesuglasicama između Zuckerberga i zastupnika, dionica Facebooka na dan saslušanja porasla je dva posto.

>>Znate li koliko biste zaradili da ste 2007. uložili 1000 dolara u Netflix?

Tehnološki div uložio je mnogo truda da poveća vrijeme koje korisnici provode na njegovoj platformi, jer konkurencija među društvenim mrežama je žestoka. Prema izvješću tvrtke Activate o tehnološkim i medijskim prognozama za 2020. pritišću LinkedIn, Snapchat i Twitter.

Pritisak konkurencije i skandali

“Ako ukupno promatrate Facebook i [Facebook] Messenger, aktivnost je u posljednje dvije godine porasla oko dva posto. Ali ako promatrate samo Facebook, bez Messengera, a to je pravi pokazatelj, pad iznosi oko 25 posto. To je posljedica činjenice da korisnici Facebooka koriste druge društvene mreže”, tumači Michael Wolf, suosnivač i glavni direktor tvrtke Activate.

U 2018. godini Facebook se suočio s nizom skandala zbog kojih je vrijednost dionica do studenoga prošle godine potonula za 40 posto. To uključuje promjene koje su napravljene u newsfeedu u siječnju 2018 te curenje podataka u aferi Cambridge Analytica u kojem su kompromitirani podaci 87 milijuna korisnika Facebooka. Kada je Facebookova operativna direktorica Sheryl Sandberg u rujnu 2018. svjedočila pred senatskom odborom za sigurnost zbog zlouporabe Facebookovih usluga od strane ruskih internetskih trolova, vrijednost dionice pala je za gotovo 8 posto.

>>Evo koliko biste zaradili da ste prije 10 godina uložili u Apple

Međutim, do srpnja 2019. prihod je porastao za 28 posto u odnosu na prethodnu godinu, a vrijednost dionica porasla je za više od 50 posto, objavio je Facebook u financijskom izvješću za drugi kvartal. Usprkos stalnom kršenju pravila privatnosti, čini se da Facebookovi korisnici pokazuju zavidnu lojalnost.

Facebook je nedavno najavio da će uložiti dodatne napore u borbi protiv zlouporaba i dezinformacija uoči američkih predsjedničkih izbora iduće godine. Objavili su da će jasno označiti sav sadržaj koji tijekom neovisne provjere bude označen kao neistinit. Kako bi povećao transparentnost, Facebook će od vlasnika Facebookovih stranica koji su snažno prisutni na američkom tržištu ili prikazuju neplaćene političke oglase tražiti da prikažu podatke o imenu organizacije, sjedištu, telefonskom broju i web stranici.