Fraze koje nikada ne biste trebali izgovoriti na poslu

Bez obzira koliko ste talentirani i što ste postigli, određene fraze mogu promijeniti način na koji vas ljudi vide i mogu vas prikazati u negativnom svijetlu. Često nas u očima drugih nesigurnima i nepouzdanima čine jednostavne, uobičajene riječi nesvjesno iznesene u razgovoru

u 12:05 Zadnja izmjena: 06.05.2018 u 12:05
580
Fraze koje nikada ne biste trebali izgovoriti

Postoje neke fraze koje nikada ne biste trebali izgovoriti na poslu. To su riječi koje, čak i kada su istinite, zvuče loše i čine vas slabima u očima drugih. Najgore je što izgovoreno ne možete povući.

Ovoga puta nije riječ o poštapalicama, neprimjerenim šalama ili politički nekorektnim izjavama koje vam također mogu naštetiti. Često nas nesigurnima i nepouzdanima u očima drugih čine jednostavne, uobičajene primjedbe iznesene u razgovoru. I one nam mogu nanijeti veliku štetu.

Bez obzira koliko ste talentirani i što ste postigli, određene fraze mogu promijeniti način na koji vas ljudi vide i mogu vas prikazati u negativnom svijetlu.

Uklanjanje navedenih izraza iz vašeg rječnika će vam pomoći, ali morate imati na umu da su to fraze koje izgovaramo gotovo nesvjesno, tako da ćete se morati potruditi kako biste se riješili navike da ih izgovarate.

Pa, dobro, koje su to fraze opterećene tako negativnim implikacijama da vam mogu potkopati karijeru?

To nije fer

Da, život nije fer. To svi znamo. Kada izjavite da nešto nije fer, sugerirate da bi život trebao biti fer, a mnogi će takav stav smatrati nezrelim i naivnim.

Ako to želite izbjeći, nemojte iznositi svoje interpretacije. Držite se činjenica i budite konstruktivni. Na primjer, ako je projekt koji ste očekivali povjeren nekome drugome, mogli biste reći: “Primijetio sam da ste projekt kojem sam se nadao dodijelili drugome. Što je presudilo da bude donesena takva odluka? Volio bih znati zašto smatrate da nisam spreman za takav projekt kako bih mogao raditi na poboljšanju tih vještina”.

Tako se uvijek radilo

Tehnologija se mijenja tako brzo da čak i proces star šest mjeseci može zastarjeti. Izjavom “Tako se uvijek radilo” ostavljate dojam da ste lijeni i da se protivite promjenama. To može potaknuti vašeg šefa da se zapita zašto niste sami pokušali predložiti ili poduzeti nešto kako bi se poslovni proces popravio.

Bez obzira koliko dugo primjenjivali neki proces, sigurno postoji način da se on usavrši.

Nema problema

Izjava “Nema problema” uobičajena je u našim krajevima u situacijama kada vas netko upita da nešto učinite ili vam zahvaljuje na tome što ste učinili. No, kod nekih ljudi, osobito stranaca koji ne poznaju lokalno okruženje, takav odgovor može ostaviti dojam da je njihov zahtjev problematičan ili da vam se nameću.

Pokažite ljudima da ste sretni što obavljate svoj posao. Recite “Bilo mi je zadovoljstvo” ili “Drage volje ću to učiniti”. To je suptilna razlika u izričaju, ali ona može jako utjecati na dojam koji ostavljate na druge ljude.

Mislim… / Ovo je možda glupa ideja… / Pitat ću nešto glupo…

Ove pretjerano pasivne fraze odmah naruše vašu vjerodostojnost. Čak i ako iza tih fraza slijedi sjajna ideja, one sugeriraju da nemate samopouzdanja pa vaši sugovornici gube povjerenje u vas.

Nemojte sami sebi biti najstroži kritičar. Ako niste uvjereni u ono što govorite, ni drugi neće vjerovati u to. Ako zaista niste sigurni, umjesto “Mislim…” recite: „Nemam te informacije, ali provjerit ću i obavijestit ću vas uskoro“.

Ovo će potrajati samo minutu

Izjava da nešto traje samo minutu potkopava vaše vještine i ostavlja dojam da odrađujete zadatke. Osim ako zaista ne izvršite zadatak u roku od jedne minute.

Recite da neće potrajati dugo, ali nemojte govoriti da će zadatak biti izvršen za manje vremena nego što se doista može izvršiti.

Pokušat ću

Izjava “Pokušat ću”, baš kao i “Mislim…”, sugerira manjak samopouzdanja i vjere da ste sposobni izvršiti zadatak. Preuzmite odgovornost. Ako je od vas zatraženo da nešto učinite, potvrdite da ćete to učiniti ili ponudite drugo rješenje, ali nemojte reći da ćete pokušati. To zvuči kao da se nećete dovoljno potruditi.

On je lijen / nesposoban

Svakako izbjegavajte neprimjerene sudove o kolegama. Ako je vaša primjedba točna, to već svi znaju pa nema potrebe da na to ukazujete. Ako je primjedba netočna, ispast ćete glupan.

U svakom radnom okruženju postojat će nepristojni ili nekompetentni ljudi, i vjerojatno svi znaju tko su oni. Ako im ne možete pomoći da se poboljšaju ili nemate moć da ih otpustite, nećete dobiti ništa njihovim prozivanjem. Stalno ponavljanje da su nesposobni može kod ostalih zaposlenika ostvati dojam da zbog vlastite nesigurnosti time želite stvoriti bolju sliku o sebi. To se lako može okrenuti u negativan stav vaših suradnika o vama.

>>Znate li što je emocionalna otpornost na radnom mjestu

>>Devet najgorih grešaka koje možete napraviti na poslu

To nije u opisu mog posla

Ova sarkastična fraza zvuči kao da ste voljni napraviti isključivo minimalan obim posla potreban da biste dobili plaću. Ako vam je važna sigurnost zaposlenja, to je loš stav.

Ako šef zatraži da učinite nešto što smatrate neprimjerenim s obzirom na vaše dužnosti (za razliku od moralno ili etički neprihvatljivog zahtjeva) , najbolje je da to učinite. Nakon toga pokušajte razgovarati sa šefom o vašim radnim dužnostima i o tome treba li ih ažurirati. Tako ćete izbjeći da izgledate sitničavo. Ujedno možete sa šefom porazgovarati o dugoročnom odnosu, o tome što biste trebali, a što ne biste trebali raditi.

Ovo, naravno, ima smisla ako za sugovornika imate razumnog šefa, a ne nekoga tko će zaposlenike cijediti do iznemoglosti.

Ja nisam kriv

Nikad nije dobra ideja optužiti nekoga drugoga. Preuzmite odgovornost. Ako ste imali neku ulogu u nekom procesu koji je pošao po zlu, preuzmite odgovornost ma koliko ona mala bila. Ako se ne smatrate krivim, ponudite objektivno, činjenično objašnjenje što se dogodilo pa neka vaš šef i kolege izvuku svoje zaključke o tome tko je kriv.

Trenutak kada počnete upirati prstom u druge je prijelomna točka nakon koje vas ljudi gledaju kao osobu koja nije spremna preuzeti odgovornost za svoje postupke. Zbog toga ljudi postaju nervozni. Neki će izbjegavati raditi s vama, a drugi će početi kriviti vas ako nešto pođe po zlu.

Ne mogu

Izjava „Ne mogu“ po učinku je blizanka izjave „Nisam ja kriv“. Ljudi ne vole čuti da nešto ne možete učiniti jer zvuči kao da to nešto ne želite učiniti. Izjava „Ne mogu“ sugerira da ne želite učiniti nešto što je nužno da bi se obavio posao.

Ako zaista ne možete nešto učiniti zato što vam nedostaju potrebne vještine, ponudite drugo rješenje. Umjesto da govorite o tome što ne možete učiniti, objasnite što možete učiniti.

Na primjer, umjesto “Ne mogu napraviti tu analizu”, pitajte postoji li netko tko bi vam mogao pokazati kako se to radi, kako biste idući put znali to samostalno napraviti.

Mrzim taj posao

Posljednja stvar koju itko želi čuti na poslu je da se netko žali na posao i govori o tome kako mrzi posao koji radi. To vas odmah obilježava kao negativnu osobu i ruši timski moral. Šefovi su uvijek spremni kazniti one koji prigovaranjima ruše atmosferu i zamijeniti ih s entuzijastima koji žele taj posao.