Devet najgorih grešaka koje možete napraviti na poslu

Svi griješe na poslu, ali neke su greške gore od drugih. Nikada nemojte obećati više nego što možete ispuniti i izbjegavajte ulizivanje šefu. Ugled vam možete narušiti i prijetvornost, negativnost i ogovaranje.

u 5:35 Zadnja izmjena: 14.03.2018 u 11:55
1102
greške na poslu
Izvor: Pixabay.com

Bez obzira koliko talentirani bili ili koliko ste postigli u životu, neka ponašanja mogu vas zauvijek označiti kao negativce u očima kolega. Svi smo čuli (ili vidjeli) neka čudna ponašanja na radnom mjestu.

Ali prava je istina kako ne morate baciti stolac kroz prozor usred sastanka kako biste si zauvijek uništili karijeru. Neke male stvari koje se gomilaju također mogu s vremenom potkopati vaš radni put, piše portal businessinsider.com.

Samosvijest je ključna za uspjeh među kolegama. Ona je temelj emocionalne inteligencije i vještina za koju stručnjaci tvrde kako je odgovorna za 58 posto uspjeha na poslu. Ako je imate, ove greške su nešto što ćete uspjeti iskontrolirati prije nego vam unište karijeru.

Pretjerana obećanja i premalo rezultata

Može biti jako primamljivo kolegama i klijentima obećati brda i doline, posebno ako ste vrijedni i iskreno vjerujete kako možete uspjeti. Stvar je u tome kako nema smisla stavljati si dodatni pritisak zbog kojeg biste mogli izgledati loše. Ako obećate kako ćete nešto odraditi isuviše brzo i samo malo prekoračite rok vjerojatno ćete misliti da ste uspjeli jer ste bili brzi. Ali onoga trenutka kada nešto obećate, kolege neće očekivati ništa manje. Stoga je bolje od početka si postaviti realnije ciljeve.

>>Perfekcionizam je najgori neprijatelj poduzetnika

Emocionalni ispadi

Ljude s niskom razinom emocionalne inteligencije odaju ispadi poput bacanja stvari ili vrištanja, a to je prilično siguran put prema otkazu. Kad pokažete takvu razinu nestabilnosti, ljudi će se s pravom pitati jeste li pouzdani i u stanju sabrati se kad je važno.

Eksplodirati na nekoga, bez obzira koliko to ponekad bilo opravdano, privlači mnogo negativne pažnje, dok vas kontroliranje emocija ostavlja na sigurnoj poziciji.

Ulizivanje nadređenima

Neki ljudi vole pretjerano povlađivati šefovima i zovu to snalažljivošću, ali to je kriva definicija. Ulizivanje nema ništa s pravim odnosima utemeljenima na poštovanju. Ulizice ne prolaze dobro kod kolega koje se trude i slijede prave vrijednosti. Naravno da vam je stalo unaprijediti odnos sa šefom, ali nemojte to činiti podcjenjujući kolege.

Konzumiranje hrane snažnog mirisa

Vaši će vam kolege zamjeriti ako cijeli radni prostor dobije miris po ustajaloj hrani. Generalno je pravilo da se ne konzumira ništa s pretjeranim mirisom. Možda se čini kao sitnica, ali hrana prejakog mirisa smatra se nepristojnom i odvlači pažnju i kolege vam zbog nje mogu brzo zamjeriti. Vaša hrana oporog mirisa kolegama govori kako vam do njih nije stalo, iako jest.

Raditi kolegama iza leđa

Ova navika veliki je izvor svađa na radnom mjestu. Jedan od najčešćih oblika jest zaobilaženje drugih pri rješavanju problema. Ljudi to obično rade kako bi izbjegli sukob, ali na kraju dođe do još većeg sukoba kad zaobiđeni kolega shvati što se dogodilo.

Negativnost

Kad se osjećate loše ili potišteno, vaše raspoloženje, iako to ne želite, može utjecati na druge. Zaposlili su vas kako biste šefu i kolegama olakšali život, a ne ga otežali. Ljudi koji šire negativnost i žale se na posao ili druge zaposlenike, svima kompliciraju život. Budite oprezni ako svi moraju paziti kako će se ponašati u vašem prisustvu.

>>Sedam tjednih savjeta za produktivnost

Ogovaranje

Ljudi odaju jako lošu sliku o sebi kad ogovaraju. Ako ogovarani dozna to može povrijediti njegove osjećaje, a onoga tko ogovara čini negativcem.

Hvalisanje

Postići veliku stvar i time se ne hvaliti previše pokazuje mentalnu snagu, a ujedno ljudima daje do znanje da ste navikli na uspjeh.

Izjave kako mrzite svoj posao

Zadnja stvar koju netko želi čuti na poslu jest nečije jadikovanje o tome koliko mrzi svoj posao. Žalite li se to vas označava kao negativnu osobu i snižava moral grupe. Šefovi obično brzo shvate tko je krivac i dobro znaju da im je uvijek na raspolaganju netko entuzijastičan.

Iako se ova ponašanja čine ekstremnima i bezobzirnima, lako im je podleći. Ovaj blagi podsjetnik je sjajan način da ih se izbjegne.

>>Osam navika uspješnih vođa