Velike svjetske kompanije, Nike, Amazon ili pak Booking, često zauzimaju najviše pozicije u Google tražilici. Te činjenice svjesni su i u Googleu, znaju da će malim poduzetnicima uvijek biti teško natjecati se s velikim igračima u pozicioniranju web stranice.

Mali poduzetnici s pravom se stoga pitaju ima li smisla ulagati vrijeme i novac u izradu web stranice, ako je kupci ili klijenti ne mogu pronaći?

No, naš je odgovor potvrdan, a potkrijepit ćemo ga s nekoliko primjera i alata kako poduzetnici koji posluju lokalno mogu pobijediti i najjače igrače.

1. Napišite kvalitetan sadržaj

Bez kvalitetnog sadržaja nema visoke pozicije na Google tražilici. Ali što je to točno kvalitetan sadržaj?

Riječ je o sadržaju koji odgovara na pitanja koja potencijalni kupci svakodnevno upisuju tražeći rješenja za svoje probleme. Primjerice, kada korisnik pretražuje pojam brzi krojački popravci, visoko pozicionirani webovi će redom imati sadržaj koji opisuje uslugu krojačkih popravaka.

Odličan sadržaj je onaj koji odgovara na pitanje, ali je uz to i kvalitetno SEO optimiziran. Takav sadržaj će imati optimalno postavljene sve komponente On-Page SEO optimizacije. Tu prvenstveno mislimo na dobro strukturirane naslove i podnaslove (h tagovi).

To pak znači da će naš krojački salon imati nabrojane vrste krojačkih popravaka, cijene krojačkih popravaka, vrijeme trajanja popravaka i slične podnaslove. Osim h tagova, važni su i meta tagovi odnosno naslov i opis stranice koji se prikazuju na Google tražilici te brojni drugi On-Page SEO faktori.

Danas su dostupni brojni besplatni i plaćeni alati za provjeru SEO optimizacije. Za početak istraživanja preporučujemo besplatni Google Chrome dodatak Woorank’s SEO & Website Analysis Tool

2. Optimizirajte web stranicu

Optimizirana web stranica podrazumijeva nekoliko koraka, od kojih je prvi i najvažniji prilagodba za prikaz na svim uređajima. Od velikih desktop ekrana do najmanjih pametnih telefona, web stranica mora responzivna i prilagođavati se svakom uređaju na kojemu se prikazuje. Responzivnost web stranice možete testirati pomoću Google Mobile-Friendly testa.

Dobro optimizirana web stranica je jednostavna za korištenje i pruža savršeno korisničko iskustvo. To podrazumijeva da svaki korisnik može brzo i jednostavno pronaći informaciju koja ga zanima te da ga web stranica svojim dizajnom, strukturom i navigacijom jednostavno vodi kroz proces kupovine.

Brzina učitavanja web stranice je važan Google ranking faktor i bitna komponenta dobro optimizirane web stranice. Korisnici danas očekuju da se web stranica u potpunosti učita u manje od 3 sekunde, pa brzina direktno utječe na prodaju putem web stranice. Prema nekim istraživanjima sa svakom dodatnom sekundom stopa konverzija pada za 20 posto.

Brzinu vaše web stranice možete testirati pomoću Google PageSpeed Insights testa, a kako brzo i besplatno pronaći ključne riječi koje se pretražuju možete pročitati u članku o istraživanje ključnih riječi.

3. Budite prisutni u lokalnim pretragama

Gotovo polovina (46%) svih Google pretraga korisnika odnosi se na lokalne informacije. Lokalne pretrage podrazumijevaju korisnike koji traže poduzetnike/obrtnike/OPG-ove u svom lokalnom području ili unutar određenog područja pružanja usluga.

Na primjeru našeg krojačkog salona, to znači da će korisnici u 46% slučajeva u tražilicu upisivati pojmove poput krojački popravci Trešnjevka ili krojački popravci Zagreb.

Postoji nekoliko načina kako poboljšati svoju prisutnost u tim lokalnim pretragama, a prvi i najvažniji je Google Business Profile donedavno poznat kao Google My Business. Ovaj besplatni alat je zapravo baza podataka o tvrtkama i koja svakom poslovnom subjektu daje mogućnost prikaza u rezultatima vezanim za lokalne pretrage.

Tvrtke koje imaju pravilno ispunjeni Google Business profil imaju veću šansu istaći se u rezultatima pretraga i lokacijama na Google mapama te tako osiguravaju veću vidljivost među kupcima.

Svaki lokalni poduzetnik prilikom izrade web stranice i svih drugih online profila mora voditi računa o NAP-u. NAP je skraćenica koja dolazi od Name, Address i Phone number, a znači da svaki poslovni subjekt koji želi biti vidljiv u lokalnim pretragama mora imati jasno istaknut naziv tvrtke, adresu i telefonski broj kao osnovni kontakt.

Ako tvrtka posluje i pruža usluge na nekoliko različitih lokacija, potrebno je kreirati podstranice za svaku od tih lokacija. Lokalne podstranice su dizajnirane tako da privuku kupce na tom lokalnom tržištu, koristeći SEO strategije specifične za lokaciju. Strategije su prvenstveno fokusirane na sadržaj koji bi trebao biti specifičan za geografsko područje poslovanja.

Pogledamo li primjer našeg krojačkog salona koji može poslovati na nekoliko lokacija pa je u tom slučaju potrebno kreirati podstranice za svaku od tih lokacija. Svaka podstranica mora sadržavati barem osnovne sadržaje o uslugama koje pruža te adresu i kontakt podatke.

Velike prednosti malih poduzetnika

Mali poduzetnici možda nemaju velike marketing budžete, ali imaju niz drugih prednosti koje mogu iskoristiti u borbi za Google pozicije.

Web stranice lokalnih poduzetnika manje su zahtjevne i jednostavnije su za održavanje i optimiziranje. Puno je lakše optimizirati web stranicu, primjerice, malog krojačkog salona nego nekog globalnog modnog branda.

Nadalje, poduzetnik koji posluje lokalno, puno bolje poznaje svoje, lokalno, tržište i kupce pa svojom ponudom i sadržajem te prilagodbom može puno bolje i brže rješavati probleme svojih stalnih kupaca.

Zadovoljni kupci će ostaviti i recenzije koje će pomagati u lokalnoj pretrazi i rado će podijeliti svoju preporuku i zadovljstvo sa svojim najbližima.

Zbog svega toga, iako izgleda teško, zaključak se nameće sam po sebi – lokalni poduzetnici, koristeći svoje prednosti, uvijek će imati bolje pozicioniranje za svoj posao od velikih kompanija na Google tražilici.


Autor članka: Denis Sinovčić, stručnjak za digitalni marketing i vlasnik agencije Baras Marketing