Kako nam umjetna inteligencija može pomoći u poslu i smanjiti stres

Umjetna inteligencija može biti koristan iako ne pretjerano inventivan alat za pisanje elektroničkih poruka. Ali postoji još mnogo toga u čemu vam umjetna inteligencija može pomoći da postignete svoje ciljeve, impresionirate šefa i smanjite stres

106
umjetna inteligeancija
Ilustracija: Pixabay

Umjetna inteligencija može biti koristan iako ne pretjerano inventivan alat za pisanje elektroničkih poruka. Ali postoji još mnogo toga u čemu vam umjetna inteligencija može pomoći da postignete svoje ciljeve, impresionirate šefa i smanjite stres.

Jeremy Schifeling osnivač je organizacije The Job Insiders, koja u poslovnoj edukaciji surađuje s nizom vrhunskih sveučilišta i poslovnih škola, među kojima su Harvard Business School i University of Texas. Autor je popularne knjige o traženju posla uz pomoć umjetne inteligencije. Schifeling je imao priliku pratiti ispravne i pogrešne načine primjene generativne umjetne inteligencije od njezina početka, a neke svoje savjete iznio je i na portalu CNBC Make It.

Usredotočio se na ono što nam može pomoći da budemo bolji u svom poslu i što nam može olakšati život. Iznio je pet primjera kako pametni profesionalci koriste umjetnu inteligenciju da bi iz nje izvukli maksimum.

1. Istraživanja

Recimo da ste zaduženi za organizaciju velikog događaja za svoju tvrtku. Znate da će se događaj pretvoriti u katastrofu ako ga ne prilagodite potrebama svojih klijenata.

Umjesto da nagađate, nadate se i molite, zašto ne biste izravno pitali svoje klijente što ih zanima?

“Uh”, mogli biste pomisliti, “to će tražiti ​​projekt istraživanja tržišta ili angažiranje istraživačke agencije, te novac i vrijeme koje nemamo!”

Ne u doba umjetne inteligencije. Otiđite na Google Forms, kliknite gumb AI na vrhu stranice i recite alatu što želite postići. U ovom slučaju:

Želim anketirati svoje kupce kako bih shvatio kakvu bi vrstu događaja najviše voljeli posjetiti ove godine.

Voila! U trenutku ćete dobiti anketu, spremnu za uređivanje i slanje.

Anketu možete podesti za kakav god upit želite.

Na primjer, ako ste inženjer, možda biste željeli poslati upit kojim ćete dobiti povratnu informaciju od klijenta:

Trebam anketu kako bih dobio povratne informacije o proizvodu kako bih doznao što naši klijenti misle o novoj značajki koju smo objavili. Možete li generirati 8-10 pitanja koja pokrivaju jednostavnost primjene nove značajke, njenu vrijednost, probleme s kojima su se klijenti suočili prilikom primjene i prijedloge za poboljšanje? Anketa treba sadržavati i kvantitativna (ljestvica ocjena) i kvalitativna (otvorena) pitanja.

Ako radite u odjelu za ljudske resurse i dosta vam je radionica na koje nitko ne dolazi, možda biste trebali pokušati sa sljedećim upitom:

Možeš li mi pomoći da sastavim anketu o procjeni potreba za obukom za zaposlenike kako bih identificirao nedostatke u vještinama zaposlenika i o čemu bi se željeli educirati? Trebam desetak pitanja koja pokrivaju njihove trenutačne vještine, u kojim područjima žele poboljšanja, kakve formate obuke žele i sve izazove s kojima se susreću u svojim ulogama.

2. “Iskopajte” podatke koje trebate

Kvantitativne podatke uvijek je bilo relativno lako sažeti s pomoću grafikona i tablica. Sada možete koristiti generativnu umjetnu inteligenciju kako biste dobili sažetak relevantnih povratnih informacija.

Zamislite da u vašoj hipotetskoj anketi dobijete petstotinjak odgovora. Čini se sjajnim rezultatom, sve dok ne počnete pregledavati tisuće riječi koje su ljudi napisali u komentarima.

“Sada sam stvarno zapeo”, mogli biste pomisliti. “Komentari sadrže najvažnije uvide, ali nemam kapacitet da ih sve pročitam i izvučem zaključke!”

Jednostavno otvorite svoje odgovore iz obrasca u Google Sheetu, kliknite ikonu Gemini i zatražite od alata:

Sažmi stupac Komentari s najčešćim temama.

Sličan pristup možete primijeniti i za obradu drugih prikupljenih odgovora. Na primjer, ako ste upravo vodili intervjue sa zaposlenicima i morate pregledati goleme transkripte, možete pokušati sa sljedećim upitom:

Imam transkripte razgovora sa zaposlenicima o zadovoljstvu na radnom mjestu. Možeš li analizirati tekst kako bi sažeo glavne točke njihova zadovoljstva i nezadovoljstva? Također, molim da identificiraš sve prijedloge za poboljšanje.

Ako ste zaduženi za društvene medije i borite se s gomilom postova, pokušajte sa sljedećim zahtjevom:

Dobili smo mnogo komentara na našu nedavnu objavu na društvenim mrežama. Možeš li analizirati dobivene komentare i pronaći tipične reakcije, poput pohvala, zabrinutosti ili pitanja? Sažmi svaku vrstu reakcije i navedi primjere ako je moguće.

3. Organizirajte se

Generativna umjetna inteligencija može biti nevjerojatan organizator i planer projekata, čak i ako vi to niste.

Vratimo se na primjer organiziranja događaja za tvrtku. Zamislimo da vam je anketa pomogla da shvatite da su vaši klijenti željni interaktivnog umrežavanja. Unesite u ChatGPT upit poput ovoga:

Izradi sveobuhvatni projektni plan i raspored na bazi tablice za interaktivni događaj umrežavanja. Manifestacija bi se trebala održati 1. studenog, a danas je 1. rujna.

Ovdje je ključno to što umjetna inteligencija može učiniti puno više od pukog izbacivanja teksta. Ona može prikazati taj tekst u raznim formatima, uključujući tablice, što vam omogućuje da iskoristite drugu funkciju ChatGPT-a: izvoz podataka u datoteke.

Možete jednostavno dobiti datoteku koju možete učitati u svoj omiljeni alat za planiranje projekta ako zatražite od alata za umjetnu inteligenciju da pretvori tablicu u CSV.

4. Pripremite prezentaciju

Veliki dan je blizu. Shvaćate da bi moglo pomoći ako pripremite niz slajdova koji će, korak po korak, voditi kroz događanje.

Umjesto da molite svog dizajnera da nešto smisli u zadnji trenutak, prijeđite na Canvu, izradite prezentaciju i unesite ovaj upit u odjeljku Dizajn:

Generiraj prezentaciju za domaćina događaja brzog umrežavanja.

Za nekoliko sekundi imat ćete dizajniran set koji možete uređivati ​​kako vam odgovara.

I opet: upit možete prilagoditi kako biste se pripremili za bilo koju vrstu prezentacije.

5. Izmjerite svoj utjecaj

Čestitamo! Događaj je bio iznimno uspješan. Nekoliko sudionika zaustavilo se kako bi vam dali pozitivne povratne informacije i rekli vam koliko su zahvalni što ste isplanirali upravo ono što im je bilo potrebno.

Kako biste pokazali učinak svog rada svom šefu i drugim ključnim dionicima, zašto ne biste povukli povezali iskustva svojih polaznika i krajnje ciljeve vaše organizacije?

Recimo da imate proračunsku tablicu koja prati koji su klijenti sudjelovali u događanju i koliko ste prihoda ostvarili u poslovanju s njima u tri mjeseca neposredno nakon događanja. Umjesto da promatrate bilo kakve veze ili se pokušavate sjetiti što ste naučili na onom kolegiju iz statistike koji ste pohađali na fakultetu, možete primijeniti malo podatkovne magije koju pruža umjetna inteligencija.

Prenesite datoteku na ChatGPT i unesite sljedeći zahtjev:

Koja je korelacija između sudjelovanja korisnika u događanju koje sam organizirao i prihoda od tog korisnika tijekom sljedeća tri mjeseca?

Unutar nekoliko sekundi, ChatGPT će obraditi podatke i izbaciti statistički odnos:

Možete otići i korak dalje pa testirati statističku valjanost dobivenog rezultata sljedećim upitom:

Je li ta korelacija statistički značajna?

Rezultati ove vrste analize – bez obzira na to radi li se o hipotetskom mrežnom događaju ili nekom drugom projektu – znače da svom šefu umjesto “Vjerujte mi” možete reći “Evo dokaza!”.