Komunikacija: Kako biti uvjerljiv

Ovoga puta izložit ćemo tri taktike koje psiholozi i komunikacijski treneri na portalu CNBC Make It predlažu kako biste bili uvjerljiviji kada svoje ideje izlažete drugim ljudima

95
Govorite uvjerljivo
Ilustracija Pixabay

Bez obzira na to pregovarate li o povišici plaće, predstavljate ideje svojim kolegama ili uvjeravate prijatelje da isprobaju novi restoran, uvjeravanje je važan dio komunikacije u vašem svakodnevnom životu.

Najuvjerljiviji ljudi sposobni su dokazati svoju tvrdnju, a da se pri tome ne čine manipulativnima ili nedobronamjernima. Oni znaju kako postići da se njihov glas čuje.

Ovoga puta izložit ćemo tri taktike koje psiholozi i komunikacijski treneri na portalu CNBC Make It predlažu kako biste bili uvjerljiviji kada svoje ideje izlažete drugim ljudima.

Govorite s uvjerenjem

Ponekad se uvjerljivost više odnosi na to kako nešto kažete nego na ono što govorite. Male promjene u izboru riječi mogu donijeti velike promjene u razini utjecaja na druge osobe, kaže Melody Wilding, izvršna trenerica te instruktorica i autorica na LinkedInu.

Wilding je više od 12 godina podučavala poslovne lidere kako da uvjerljivije komuniciraju i kaže da je ključno govoriti s uvjerenjem i autoritetom.

“Razmotrite razliku između riječi ‘Mislim da bismo trebali…’ i ‘Prema mom iskustvu…’ Jedno signalizira nesigurnost, a drugo stručnost”, tumači Wilding.

“Ili kakav dojam ostavlja kada kažete ‘Pokušavam…’ nasuprot ‘Mi implementiramo…’? Prvi sugerira borbu, drugi implicira svrhovito djelovanje”, pojašnjava.

Umjesto da kažete: “Pretpostavljam da bismo trebali promijeniti pristup”, na sljedećem timskom sastanku možete reći nešto poput: “Jasno je da moramo prilagoditi svoje metode”.

Zamjena pasivnih, “slabih” riječi aktivnima, onima koje pokazuju akciju, pomaže da vaša poruka bolje stigne do slušatelja i pokazuje da vjerujete u ono što govorite, naglašava Wilding te dodaje kako treba paziti da se ne zanesete i ne koristite žargon koji je teško razumjeti ili se čini neprirodnim. Jednostavno, budite izravniji.

Raspravljate umjesto da namećete argumente

Teško je prenijeti poruku ako se druga osoba osjeća napadnutom ili kao da joj namećete svoj stav. Psiholog Adam Grant savjetuje da ovaj problem riješite tako što ćete razgovore oblikovati kao raspravu umjesto kao jednostrano iznošenje argumenta.

Rasprava šalje poruku da želite razmišljati kao znanstvenik, a ne propovjednik ili tužitelj, i potiče drugu osobu da također razmišlja na takav način, napisao je Grant u svojoj knjizi “Razmisli još jednom” iz 2021. (u originalu “Think Again: The Power of Knowing What You Don’t Know”).

Vrlo uvjerljivi ljudi sposobni su saslušati druge i pronaći sredinu bez napuštanja vlastitog stajališta, dodao je Grant.

“Dobra debata nije rat niti povlačenje konopa – više je kao ples”, napisao je ovaj psiholog. “Ako se previše trudiš voditi, tvoj će se partner opirati. Ako možete prilagoditi svoje pokrete partneru i navesti ga da čini isto, veća je vjerojatnost da ćete zajedno uhvatiti ritam”, preporučuje Grant.

Ponavljajte se – ali ne doslovno

Kada netko drži govor ili se obraća nekome, možete primijetiti da se vraća na svoju glavnu poruku nakon svake točke koju iznese. To nije slučajno – podcrtavanje vaše poruke, ali tako da ne koristite iste riječi, odličan je način da naglasite ono što govorite, a da to ne zvuči suvišno.

“Ponavljanje glavne poante vašeg argumenta i određenih ključnih fraza može ono što govorite učiniti nezaboravnijim i stvoriti osjećaj uvjerljive familijarnosti”, ističu komunikacijski stručnjaci Kathy i Ross Petras za CNBC Make It.

Neka je poruka koju želite prenijeti: “Svi moramo surađivati ​​kao tim”. Možete ponoviti poantu tako da kažete nešto poput: “Kako možemo očekivati ​​da će naš tim uspjeti ako ne radimo svi zajedno?”. Ili “Suradnja je ključna za izgradnju odnosa i učinkovitost.”

“Ne želite zvučati kao pokvarena ploča, ali želite ponoviti ideju ili koncept koji iznosite dva ili tri puta, na suptilno različite načine. Ovo posljednje je ključno”, poručuju Kathy i Ross Petras.