Kako voditi sebe i druge – formule za emocionalno inteligentno vođenje

Radni stil svake osobe uvjetovan je njenim unutarnjim pokretačem, a razlikujemo ih pet - Požuri; Budi savršen; Udovolji drugima; Jako se potrudi i Budi jak. Pokretači su poput praznovjerja, a mogu pozitivno ili negativno utjecati na način rada...

99
Kako voditi sebe i druge
Kako voditi sebe i druge“ - formule za emocionalno inteligentno vođenje i rad sa sjajem uspjeha

„Kako voditi sebe i druge“ najnovija je hit knjiga namijenjena modernim liderima, menadžerima, poslovnim trenerima, ali i svima koji žele svladati menadžerske i liderske vještine, uspješno voditi timove i pritom – ne izgorjeti.

Vođenje timova, koje čine različite osobe i osobnosti, zahtijeva posjedovanje tzv. „mekih“ vještina, a ovaj priručnik otkriva kako ih brzo i jednostavno usavršiti.

Autorica Mirta Fraisman Čobanov iza sebe ima više od 1200 predavanja i edukacijskih treninga s područja osobnog i poslovnog razvoja. Njezina je knjiga nastajala desetak godina kroz praktičan rad s tisućama lidera, organizacija i klijenata.

S vremenom je razvila i primijenila New Code Leadership metodologiju koja se temelji na razvoju emocionalno inteligentnog vođenja. Osnovna je pretpostavka ove metodologije da svaki lider i menadžer, želi li biti uspješan u vođenju, prije svega treba biti svjestan sebe i znati upravljati sobom, a tek onda primjenjivati tehnike za vođenje drugih.

Emocionalno inteligentno vođenje

Uspješno upravljanje sobom, u skladu s New Code Leadership metodologijom, podrazumijeva upravljanje vremenom, fokusom i postavljanje ciljeva, upravljanje osobnom motivacijom, upravljanje emocijama i stresom, te uspješno donošenje odluka i rješavanje problema.

Da biste uspješno upravljali prioritetima poslužite se Matricom upravljanja vremenom, uz pomoć koje ćete spoznati koje su stvari bitne, a koje hitne.

Želite li uspješno rješavati probleme, tu su odgovarajuće mentalne strategije – tehnika „Šest šešira razmišljanja” i Disneyjeva strategija kreativnosti.

Želite li brzo i efikasno riješiti tešku dilemu – primijenite tehniku koja će vam pomoći sagledati pozitivne aspekte svake od mogućih odluka i olakšati donošenje rješenja.

Svaka kompanija i tim su zajednica

Kako timske ciljeve i rezultate ne možete postići sami, potrebna vam je suradnja s drugima, ali takva koja se temelji na poštovanju i empatiji. Empatičan lider svjestan je potreba, osjećaja, problema i želja druge osobe. Pokazivanjem empatije on povećava odanost i gradi kvalitetne odnose.
U timu je svatko zadužen za svoj dio posla, a vodite li tim trebate prepoznati tko je dobar za koji posao i u kojoj ulozi može najviše doprinijeti. A to možete samo ako prepoznajete različite tipove osobnosti i motivaciju svakog člana tima.

Radni stil svake osobe uvjetovan je njenim unutarnjim pokretačem, a razlikujemo ih pet – Požuri; Budi savršen; Udovolji drugima; Jako se potrudi i Budi jak. Pokretači su poput praznovjerja, a mogu pozitivno ili negativno utjecati na način rada. Kada otkrijete svoj pokretač, pokušajte ovladati njime. Kada vodite ljude, prepoznajte njihove pokretače i pomozite im u smanjenju njihovih negativnih utjecaja.

Lider mora znati rješavati i sukobe u timu, a za to postoji pet načina – dominacija, prilagođivanje, izbjegavanje, kompromis i suradnja. Svaki ima dobre i loše strane, stoga treba znati odabrati odgovarajući za svaku situaciju.

Najučinkovitije tehnike upravljanja stresom

U provođenju planova i postizanju ciljeva može vas omesti stres, stoga priručnik donosi i najučinkovitije tehnike upravljanja stresom i emocijama.

„Želimo li bolje vođe za 21 stoljeće nećemo ih stvoriti pukim učenjem vještina već učenjem i razvojem ‘osobnosti’. Zato posebnu kvalitetu knjizi daje autoričino insistiranje na ‘radi na sebi’, a tek onda na ‘radu sa svojim timom’“, poručuje dr. Velimir Srića u recenziji ove knjige.


Mirta Fraisman Čobanov diplomirala je financije na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, a potom je završila i MBA studij na Henley Management Collegeu u Londonu.
Nakon karijere u konzultantskoj tvrtki KPMG i Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, gdje je radila na internoj edukaciji u sektoru ljudskih resursa, završava i edukaciju humanističko-neurolingvističke psihologije u SAD-u.

Godine 2010. osniva Partus akademiju za poslovnu edukaciju, coaching i konzalting. Nakon završene edukacije u SAD-u stječe titulu certificiranog hipnoterapeuta, a potom završava i petogodišnji studij psihodrame i stječe titulu psihodramskog psihoterapeuta. U međuvremenu, na EBWK Management School u Münchenu stječe i certifikat Managementtrainera & Business Coacha. Nakon toga završila je i dvogodišnji studij „Clinical Expressive Art Therapy”.

Svojom misijom smatra pomaganje ljudima u razvoju njihove emocionalne inteligencije kako bi ostvarili svoj puni potencijal. Jer to je, vjeruje, najbolji način kako ovaj svijet možemo učiniti boljim mjestom za život.


Zagrebačka izdavačka kuća Beletra, specijalizirana za različite priručnike, i ovoga je puta tržištu ponudila vrijedno izdanje koje korespondira s vremenom i donosi brojne tehnike razrješavanja svakodnevnih „situacija“ na poslu.

Autorica: Nives Matijević