Kako organizirati informatičku podršku zaposlenicima za rad od kuće

Zaposlenici najčešće rade s datotekama iz Word, Excel, PowerPoint aplikacija. Njih je moguće premjestiti u Office 365 oblak gdje su datoteke dostupne s bilo kojeg uređaja i uz bilo koju vrstu internetske veze

176
rad od kuće
Image by Kevin Phillips from Pixabay

Piše: Dario Žugčić, mileIT Services

U skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) i Stožera civilne zaštite u vezi proglašene epidemije korona virusa, sve više poslodavaca preporučuje svojim zaposlenicima rad od kuće. INA i HT već su organizirali rad svojih zaposlenika od kuće, dok neke kompanije u većinskom državnom vlasništvu ili privatne kompanije, još uvijek se nisu odlučile na taj potez. Najčešće je riječ o službama koje ne mogu raditi od kuće – poput osoblja na šalterima i slično.

Svjetski tehnološki giganti Facebook i Google također su poslali svoje zaposlenike kući, jer su IT kompanije obično puno spremnije za ovakve scenarije budući da posjeduju znanja, IT rješenja, mehanizme, procedure i protokole za prilagodbu rada svojih zaposlenika od kuće. One i inače velik dio poslovanja mogu obavljati neovisno o sjedištu kompanije, komunicirajući mailom i aplikacijama za razmjenu poruka, dok sastanke vode koristeći se aplikacijama za kolaboraciju i video konferencijama. Mnoge domaće IT kompanije koriste se alatima poput Microsoft Teamsa, TeamViewera, Cisco WebExa i dr.

Dva modela rada

Za rad od kuće, izuzetno je važna dobra organizacija kako ne bi došlo do dodatnih padova poslovanja pa evo nekoliko savjeta kako posložiti rad od kuće.

Kao prvo, zaposlenici najčešće rade s datotekama iz Word, Excel, PowerPoint aplikacija. Njih je moguće premjestiti u Office 365 oblak gdje su datoteke dostupne s bilo kojeg uređaja i uz bilo koju vrstu internetske veze, a pritom su osigurane najvišim stupnjem zaštite. Uz to, postoje i sigurnosni mehanizmi koji štite od Ransomwarea i od slučajnih i/ili namjernih brisanja datoteka, tako da je zaštita, doista, zajamčena.

Drugi način rada, rad je u aplikaciji koja se nalazi na serveru kompanije. Pritom je važno odabrati tehnologiju za rad, ovisno o tome rade li zaposlenici s prijenosnih računala pa uz pomoć VPN konekcije ostvaruju sigurnu vezu prema kompaniji i prema serveru. Oni zaposlenici koji ne rade preko prijenosnih računala, ostvaruju sigurnu RDP konekciju direktno na server, bez spajanja u korporativnu mrežu. I na kraju, kao podrška zaposlenicima dok rade od kuće, tu su programi za udaljena spajanja putem Interneta.

Tehnička podrška kroz aplikaciju

Primjerice, uz pomoć TeamViewer aplikacije, moguće je pružati podršku na službenim i privatnim računalima koja koriste zaposlenici za rad od kuće s bilo koje lokacije spojene na Internet. To obično radi IT podrška koja je također neovisna o svojoj lokaciji i ne mora biti u uredu već od kuće rješava najrazličitije IT probleme bilo kojem zaposleniku.

Dio hrvatskih kompanija od izbijanja korona virusa rizičnim skupinama poput starijih od 60 godina, kroničnim bolesnicima i trudnicama također je dozvolio rad od kuće. Zdravlje djelatnika i korisnika apsolutno treba biti na prvom mjestu i odgovorne kompanije krajnje ozbiljno shvaćaju situaciju te prate sve upute Kriznog stožera za obranu od korona virusa u Hrvatskoj istovremeno radeći na kontinuitetu poslovanja s klijentima.