Tehnički problemi prilikom rada od kuće i kako ih otkloniti

Nestabilna Wi-Fi mreža, usporen pristup internetu, digitalne distrakcije . sve to može učiniti rad od kuće pravom noćnom morom. Evo nekoliko savjeta kako možete ukloniti probleme

110
Tehnički problemi prilikom rada od kuće
[Izvor: Pexel]

Rad od kuće zbog pandemije koronavirusa može zvučati kao luksuz. Možete pripremiti ručak. U pauzi možete staviti rublje u pranje. Prilika je to, možda, i da se odmorite od brbljavog suradnika.

No, stvarnost je malo drugačija. Vaš Wi-Fi je usporen, novi softverski alati s kojima radite zbunjuju, a vaš računalni miš otkazuje poslušnost. Bez informatičkog odjela prepušteni ste sami sebi u borbi sa svojim tehničkim problemima.

Najčešći problemi koji se vežu uz tehnologiju prilikom rada kod kuće su oni koji usporavaju našu produktivnost: nepouzdane internetske veze, nekvalitetni videopozivi, neprilagođeni softverski programi i radne stanice.

Srećom, postoje jednostavni postupci i savjeti koji vam mogu pomoći da svoje novo radno mjesto učinite ugodnijim, čak i ako niste stručnjak za telekomunikacijske tehnologije. Ovo su savjeti i preporuke koje predlažu stručnjaci suradnici New York Timesa.

Temeljni savjet glasi: “Manje je bolje”. Pogotovo manje gadgeta i manje radnih aplikacija. Taj princip nas može odvesti ka jednostavnijim i manje frustrirajućim postavkama koje će nam olakšati rad s kolegama.

“Koristimo previše alata”, tvrdi Jason Fried, osnivač Basecampa, softverske tvrtke u Chicagu koja izrađuje alate za rad na daljinu i koautor knjige “Remote: Office Not Required”.

Provjerite internetsku vezu

Osnovno tehničko pitanje prilikom rada od kuće je internetska veza. U usporedbi s brzim širokopojasnim vezama kakvima većina nas raspolaže u svojim uredima, kućne brzine interneta su vjerojatno znatno manje, a Wi-Fi mreža nestabilna.

Dakle, prvo treba procijeniti infrastrukturu.

  • Ako je vaš Wi-Fi signal nestabilan, što znači da je jak u jednoj sobi, ali slab u drugoj, preporuka je: uložite u takozvani mrežni Wi-Fi sustav. To vam omogućuje povezivanje više bežičnih pristupnih točaka zajedno da biste prekrili svoj dom jakom internetskom vezom. Neki pružatelji telekomunikacijskih usluga nude uređaje koji mogu pojačati WiFi signal u manjim stanovima i kućama, čak i na više etaža, bez obzira na operatora čije usluge korsitite. Mjesečna naknada za uslugu u najosnovnijojinačici iznosi 49 kuna.
  • Ako je brzina vaše internetske veze usporena, pomogao bi vam moderan Wi-Fi sustav s podrškom za najnovije bežične standarde. Ako je veza usporena i nakon što nadogradite mrežnu opremu, možda ćete se morati obratiti svom pružatelju internetskih usluga kako biste doznali koje su vam opcije još na raspolaganju. Neki pružatelji telekomunikacijskih usluga mogu ponuditi brži širokopojasni pristup. Naravno, po većim cijenama.

Općenito, mnogi od nas osjećaju usporavanje veze uslijed pandemije. Mnogo više ljudi radi od kuće i troše raspoloživu širinu pojasa internetskog pružatelja usluga, što može rezultirati padom prosječne brzine. U tom slučaju ne možemo puno učiniti osim nazvati svog pružatelja usluga kako bismo se požalili na usporavanje.

Zato je pametno imati alternativno rješenje. Kad se pojave problemi s brzinom, možete iskoristiti Hot Spot svog pametnog telefona koja mobilnu vezu uređaja pretvara u minijaturnu Wi-Fi mrežu. Mobilne mreže dizajnirane su za obradu većeg broja korisnika, tako da postoje šanse da će podatkovna veza vašeg pametnog telefona biti brža kada je vaša širokopojasna mreža opterećena. Apple i Google na svojim internetskim stranicama navode upute o tome kako iPhone i Android telefone pretvoriti u Hot Spot.

Ali ovu mogućnost koristite štedljivo kako biste izbjegli prekoračenje ograničenja podatkovnog prometa u okviru vaše tarife.

Optimizirajte odnosno minimizirajte tehnološke postavke

Ne postoji jedinstvena preporuka kako da najbolje podesite svoj kućni sustav za rad na daljinu. Svatko od nas obavlja drugačiji posao i zahtjevi su drugačiji. Ali jedno od glavnih pravila je da vaše uređaje svedete na minimum. Što više tehnologije posjedujemo, na kraju ćemo morati rješavati više problema.

Ovo je popis uobičajenih problema prilikom rada na daljinu i odgovarajućih tehnoloških rješenja, uključujući proizvode koje preporučuju Jason Fried i Wirecutter, publikaciju New York Timesa koja testira proizvode:

• Manji ekrani

Mnogi od nas prešli su na rad od kuće s prijenosnim računalom dok su na poslu navikli na velike ekrane. Razmislite o dodavanju drugog monitora na stol.

>>Kako povezati računalo i televizor

• Loša kvaliteta video i telefonskih poziva

Mnogima od nas poznati su problemi sa slabo osvijetljenim videopozivima i nekvalitetnim telefonskim pozivima. Ako je problem zvuk, bežične slušalice s mikrofonom ograničavaju vanjsku buku. Za bolju kvalitetu videa razmislite o kupnji web kamere. Za probleme s osvjetljenjem, stručnjaci New York Timesa preporučuju terapijsku rasvjetu, Carex Day Light Classic Plus, koju možete na internetu nabaviti za 150 dolara. Rok dostave je zbog pandemije minimalno sedam dana. No, vjerojatno to možete riješiti i na jeftiniji način. Pripazite samo da ne ostanete u kontra svijetlu.

• Buka

Ako imate bučnu djecu ili živite u gradskom okruženju, pomoći će vam slušalice za prigušivanje buke. Zaštit će vas od neugodnih zvukova i pomoći da se fokusirate.

•Bolovi u tijelu

Prilikom rada od kuće možda ćete se suočiti s problemima poput bolova u zglobovima, vratu ili leđima. Bolove u zglobovima možete pokušati otkloniti ergonomskom tipkovnicom ili udobnim bežičnim mišem. Ako vas muče bolovi u leđima, možda je vrijeme da investirate u kvalitetnu uredsku stolicu ili stol.

Jason Fried podesio je svoje kućno radno mjesto vrlo jednostavno: prijenosno računalo, dobra uredska stolica, terapijska svjetiljka za osvjetljenje videopoziva i slušalice za prigušivanje buke zbog djece. Kada osjeti potrebu da radi stojeći, postavi laptop na policu za knjige.

Problemi timskog rada na daljinu

Kada je riječ o timskom radu na daljinu, za uspjeh su manje važni alati od empatije koju osjećamo jedni prema drugima prilikom upotrebe tehnologije.

U svakoj tvrtki osnovna stvar koju treba shvatiti jest da ljudi imaju različitu razinu tehničke pismenosti. Za vas i vaš tim najbolje je odabrati jedinstveni set raznovrsnih alata nego niz pojedinačnih rješenja, savjetuje Jason Fried.

Na primjer, aplikacije za timski rad poput Slacka omogućavaju grupni chat, razmjenu privatnih poruka i prijenos datoteka. Googleov paket aplikacija za timski rad uključuje alate za uređivanje dokumenata, dijeljenje kalendara i video konferencije. Oslanjanje na alat opće namjene, koji pokriva razne zadatke, bolji je izbor od oslanjanja na aplikacije koje rješavaju pojedinačne zadatke. Projekti se mogu nepotrebno zakomplicirati ako se radne datoteke nalaze u različitim alatima.

Drugi korak je osigurati da cijeli tim koristi iste alate. Nemojte forsirati korištenje vaše omiljene aplikacije ako većina kolega koristi neku drugu aplikaciju. Nepostojanje konsenzusa o alatima za suradnju može brzo prerasti u ozbiljne napetosti.

Digitalna ometanja? Prihvatite ih

Mnogi kojima je telekomunikacija novost navode tehnologiju kao glavni izvor ometanja poslu. TV emisije, video igre i drugi zabavni sadržaji dostupni su na pritisak tipke i lako odvlače našu pažnju s poslovnih zadataka.

Jason Fried savjetuje: prihvatite to. Imate pravo na pauze. Kod kuće možete pauzu provesti gledajući film umjesto odlaska na ručak. “Ne morate se osjećati kao da ste u uredu. Iskoristite mogućnosti, nemojte se toga stidjeti”, poručuje Fried.

S obzirom na to da nam je zbog pandemije ograničeno vrijeme boravka na otvorenom, uključiti televizor možda i nije najgora stvar koju možete učiniti.