Digitalna transformacija bankarskog sektora i cijele uslužne industrije dovela je do sve veće potrebe za rješenjima koje nude fintech kompanije.
U početku su fintech startupi bili nišni i fokusirani na usku ciljanu skupinu korisnika, no svakodnevno unaprjeđivanje poslovanja rezultiralo je širenjem usluga, ali i povećanjem konkurencije. Od 2018. godine njihovo djelovanje postaje globalno, a 2020. donosi nove trendove u industriji financijskog poslovanja.
CB Insights navodi da su fintech startupovi širom svijeta u 2019. godini, kroz 1912 ugovora, prikupili 33,9 milijardi američkih dolara, a u budućnosti će se ta ulaganja još više povećavati.
>>FinTech startupovi lani privukli investicije vrijedne 33,9 mlrd dolara
Europski fintechovi planiraju prodor na američko tržište
Prema izvješću CB Insights agencije za istraživanje tržišta provedenom u sklopu Mastercard Start Path programa proučeni su najnoviji trendovi koji će tijekom ove godine obilježiti tržišta u pet geografskih područja: Europi, Sjevernoj Americi, Aziji, Latinskoj Americi i Karibima te Bliskom istoku i Africi.
>>Revolut: u pet godina do vrijednosti od pet milijardi eura
Cilj Direktive o platnim uslugama Europske unije (PSD2), kojom se želi bolje integrirati unutarnje tržište elektroničkog plaćanja, je potaknuti zdravu konkurentnost, proširiti izbor i uvesti bolje cijene za korisnike financijskih usluga. Uz otvoreno bankarstvo i PSD2, Europa je postala središnje područje za uzlet fintech kompanija.
Europski fintechovi u 2020. planiraju širenje na američko tržište na kojem se žele približiti fizičkim osobama, ali i poslovnim subjektima.
Nova iskustva plaćanja
Cilj fintech startupova u Sjevernoj Americi je olakšati izlazak kompanija na tržište. SAD, kojeg mnogi smatraju kolijevkom startup kulture, svojim jakim tržištem omogućava globalnim digitalnim kompanijama laku integraciju usluga, razdvajajući i spajajući rješenja. Digitalni divovi, fintech kompanije i zaposlenici stvaraju nova iskustva plaćanja, ne postavljajući tako samo globalne trendove, nego i opće prihvaćene standarde.
Tvrtke u Aziji motivirane su da njihovi uspješno financirani startupovi postanu globalne super-aplikacije.
Na području Indonezije startupi kapitaliziraju najveće internetsko gospodarstvo u regiji, koje se u posljednjih pet godina više nego udvostručilo te doseglo vrijednost od nevjerojatnih 40 milijardi dolara.
Jačanje financijske uključenosti u Africi
Ove godine Latinskom Amerikom dominirat će jačanje financijskih potpora kompanijama koje, tržištima u razvoju željnima inovacija, donose nova rješenja namijenjena prvenstveno malim i srednje velikim poduzetnicima. Upravo takve usluge u bliskoj budućnosti bit će dostupne i fizičkim osobama.
Inovacije ne zaostaju ni na Bliskom Istoku i Africi, usprkos tome kako na području supsaharske Afrike živi gotovo 340 milijuna stanovnika bez dostupne financijske infrastrukture. Očekuje se kako će testiranja i razvoj usluga mobilnog plaćanja dovesti do jačanja financijske uključenosti.
>>Banke vs Fintech: Kome pripada budućnost?
I u Hrvatskoj prilika za razvoj fintecha
Tvrtke koje svoje poslovanje temelje na digitalnim rješenjima, a imaju velik broj korisnika, polako ulaze na tržište financijskih usluga i aktivno surađuju sa srodnim kompanija koje im mogu pomoći u daljnjem razvoju. Prilika za razvoj postoji i u Hrvatskoj.
„Mastercard vjeruje u snagu partnerstva i suradnju s domaćim tvrtkama kako bi zajedno izgradili i razvili nova rješenja koja zadovoljavaju potrebe korisnika. Fintech vidimo kao priliku da partnerima u Hrvatskoj omogućimo globalni doseg te ponudimo najbolje digitalno financijsko iskustvo svim našim korisnicima“, izjavila je Tina Mirčeta, voditeljica poslovnog razvoja u Mastercardu.