U punom profilu otvorena dionica Istarskog ipsilona Cerovlje – Lupoglav

Prvi dio punog profila Istarskog ipsilona od Rogovića do Cerovlja u dužini od 12 kilometara pušten je u promet u studenom prošle godine; a posljednja dionica od Lupoglava do tunela Učka bit će gotova sredinom kolovoza

184
Istarski ipsilon
Istarski ipsilon [Izvor: Bina Istra]

U ponedjeljak je u punom profilu otvorena 13 kilometara duga dionica Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava. Radovi vrijedni 550 milijuna kuna završeni su četiri mjeseca prije roka. Na dionici je izgrađeno odmorište i šest novih vijadukata u dužini 1354 metra. Gradnja punog profila počela je 2018., a promet se za vrijeme radova nije zatvarao.

Istarski ipsilon je cestovni sustavu ukupne dužine 145 kilometara koji spaja Pulu s Umagom i Rijekom, a čine ga autocesta A8, Matulji – Kanfanar, i autocesta A9 koja vodi od slovenske granice preko Kanfanara do Pule. Ipsilonom upravlja koncesionar, tvrtka Bina Istra, utemeljena 1995. zbog financiranja, izgradnje i upravljanja Istarskim ipsilonom.

Prema koncesijskom ugovoru između Vlade RH i BINA-Istre Republika Hrvatska je u koncesiju unijela već izgrađene dionice od Matulja do Pazina, uključujući i tunel Učku, u ukupnoj dužini od 47 kilometara, te dionicu Kanfanar–Medaki u dužini od 7 kilometara, sve u profilu poluautoceste. Koncesijsko društvo BINA-Istra d. d. obvezalo se izgraditi preostalih 90 kilometara poluautoceste i prema rastu prometa, kada prosječni dnevni promet premaši više od 10.000 vozila, autocestu u cijeloj dužini u punom profilu.

Posljednjim izmjenama ugovora koncesionaru je omogućeno dodatno ulaganje od 197 milijuna eura u izgradnju druge cijevi tunela Učka te izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka (Kvarner) – 8 kilometara duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste.

U prvoj fazi autocesta A8 izgrađena je u poluprofilu, dok je autocesta A9 duga 76,79 kilometara izgrađena u punom profilu, osim mosta preko Mirne i vijadukta Limska Draga koji su izgrađeni u poluprofilu. U drugoj fazi krenula je izgradnja punog profila autoceste A8 koja se s istarske strane bliži kraju.

Ukupna ulaganja koncesionara oko milijardu eura

Prvi dio punog profila Istarskog ipsilona od Rogovića do Cerovlja u dužini od 12 kilometara pušten je u promet u studenom prošle godine; dionica Cerovlje – Lupoglav u prometu je od ponedjeljka, 26. srpnja, a posljednja dionica od Lupoglava do tunela Učka bit će gotova sredinom kolovoza.

Na dionici Cerovlje – Lupoglav 95 radova odradile su domaće građevinarske tvrtke, a na gradilištu je bilo zaposleno više od tisuću radnika.

Koncesionar, tvrtka Bina Istra, u Istarski ipsilon do sada je uložio 800 milijuna eura, a u predstojeće radove bit će uloženo još 200 milijuna eura. Godišnji troškovi održavanja iznose 98 milijuna kuna

U prosincu je počela izgradnja druge cijevi tunela Učka, a u tijeku je projektiranje dionice Tunel Učka – Matulji, nakon čega slijedi postupak otkupa zemljišta. Konkretan početak radova predviđen je unutar dvije godine, a izgradnja će trajati oko 36 mjeseci. Potom slijedi izgradnja punog profila vijadukata Limska draga i Mirna.

Financiranje radova na drugoj cijevi tunela Učka osigurao je koncesionar. Riječ je o investiciji vrijednoj 1,5 milijardi kuna, a rok izgradnje je 42 mjeseca.

Spajanje Pelješkog mosta u u noći sa srijede na četvrtak

U srijedu će biti obilježen još jedan važan događaj za hrvatsku cestovnu infrastrukturu – spajanje rasponske konstrukcije Pelješkog mosta. Nakon toga slijedi asfaltiranje mosta, postavljanje instalacija i završne opreme te tehnički pregled. Most bi trebao biti završen do kraja siječnja, a dok ne budu završene i pristupne ceste most će s čvorom Brijesta biti povezan postojećim državnim i županijskim cestama. Očekuje se da bi promet preko mosta prema tom privremenom režimi mogao biti uspostavljen u ožujku. Projekt je vrijedan 520 milijuna eura i sufinanciran je europskim sredstvima u iznosu od 357 milijuna eura.

Zbog problema oko natječaja i pandemije radovi na pristupnim cestama kasne u odnosu na planirane rokove. Radovi na drugoj fazi dugoj 12 kilometara koje izvodi tvrtka Strabag te radovi na trećoj i četvrtoj faza ukupne duljine 18 kilometara koje izvodi tvrtka Avax počeli su nešto kasnije zbog problema prilikom javnog nadmetanja za izbor izvođača radova.

Procjenjuje se da bi druga faza mogla biti završena srpnja, a treća i četvrta faza do kolovoza iduće godine.

>>Istarski ipsilon: Dionica Cerovlje-Vranja bit će u prometu već ovog ljeta

>>Pelješki most bit će spojen u noći s 28. na 29. srpnja

>>Počelo spajanje rasponske konstrukcije Pelješkog mosta

>>Nakon Pelješkog Kinezi bi gradili i Pašmanski most