Omiljenost u društvu rezultat je skupa vještina, a ne urođenih osobina

Iskrenost, izravnost i sposobnost razumijevanja drugih ljudi su osobine koje se najčešće pripisuju simpatičnim osobama. To su ujedno osobine koje opisuju ljude koji vješto koriste emocionalnu inteligenciju u međuljudskim odnosima.

670
emocionalna inteligencija

Previše ljudi podleglo je pogrešnom uvjerenju da simpatičnost proizlazi iz prirodnih i nepromjenjivih osobina koje su rođenjem dodijeljene samo sretnicima: dobrom izgledu, druželjubivosti i talentu. U ovu zabludu lako je pasti, ali hoćete li biti simpatični ovisi o vama i o tome koliko vješto koristite svoju emocionalnu inteligenciju (EQ), poručio je u tekstu objavljenom u Forbesu Travis Bradberry, autor bestselera Emocionalna inteligencija 2.0 i suosnivač tvrtke TalentSmart.

U istraživanju provedenom na sveučilištu UCLA ispitanici su ocijenili više od 500 pridjeva na temelju svoje percepcije simpatičnosti. Pridjevi koji su dobili najveće ocjene nisu imali nikakve veze s urođenim osobinama, inteligencijom ili atraktivnim izgledom. Najistaknutiji pridjevi kojima su ispitanici opisivali simpatične osobe bili su iskrenost, izravnost i sposobnost razumijevanja (drugih osoba). Upravo ti i slični pridjevi opisuju ljude koji su vješti u društvenoj primjeni emocionalne inteligencije.

Na temelju istraživanja provedenog na više od milijun ljudi tvrtka TalentSmart izdvojila je neke postupke koji emocionalno inteligentne ljude čine omiljenima.

Postavljajte potpitanja

Najveća pogreška koju ljudi čine u razgovoru prilikom slušanja drugih je da su toliko usredotočeni na ono što namjeravaju reći ili kako druga osoba govori da uopće ne čuju ono što se govori. Riječi su jasne i glasne, ali njihovo se značenje gubi.

Jednostavan način da to izbjegnete je da postavljate potpitanja. Ljudi vole znati da ih slušate, a jednostavna potpitanja ne pokazuju samo da ih slušate, nego da ih i čujete, da brinete o tome što govore. Bit ćete iznenađeni koliko uvažavanja ćete time dobiti.

Zaboravite na telefon tijekom razgovora uživo

Tipkanje poruke na telefonu usred razgovora s nekim jedan je od najsigurnijih načina da sugovornika odbijete od sebe. Čak i brzi pogled na telefon može biti odbojan. Ako se upustite u razgovor, usredotočite se na njega. Vidjet ćete da su razgovori ugodniji i učinkovitiji kada energiju koncentrirate na njih.

Budite iskreni i prirodni

Da biste bili simpatični, važno je biti iskren i neprijetvoran. Nitko ne voli varanje. Ljudi se okupljaju oko onih koji su iskreni jer znaju da im mogu vjerovati. Teško je voljeti nekoga ako ne znate tko je on doista i kako se osjeća.

Simpatični ljudi znaju tko su. Dovoljno su samopouzdani da im je udobno u njihovoj koži. Ako se usredotočite na ono što vas čini sretnom osobom, bit ćete mnogo zanimljivija osoba nego u slučaju da pokušate ljude osvojiti čineći ono što mislite da će im svidjeti.

Ne sudite druge unaprijed

Da biste bili simpatični, morate biti otvorenog uma. To će vas učiniti pristupačnijim i zanimljivijim drugima. Nitko ne želi razgovarati s nekim tko unaprijed ima mišljenje o svemu i nije spreman saslušati nekoga tko misli drugačije.

Otvorenost prema stavovima drugih je ključna na radnom mjestu gdje pristupačnost znači otvorenost prema novim idejama i međusobnom pomaganju. Da biste eliminirali predrasude i donošenje sudova unaprijed, morate pogledati svijet očima drugih. To ne znači da morate vjerovati u ono što oni vjeruju ili da odobravate njihovo ponašanje. To jednostavno znači da im date priliku, da ne brzate sa sudovima. Da biste nekoga otpisali, morate biti doista sigurni da vam stavovi ili ponašanje te osobe ne odgovaraju.

Ne tražite pretjeranu pozornost

Ljudi ne vole one koji očajnički traže pozornost. Ne trebate razvijati izrazito ekstrovertiranu osobnost da biste bili simpatični. Dovoljno je prijateljsko držanje i obzirnost da biste pridobili ljude. Ako govorite prijateljski, uvjerljivo i sažeto, primijetit ćete da ljudi puno pažljivije slušaju nego u slučaju kada im pokazujte koliko ste važni. Ljudi su spremni prihvatiti razuman stav mnogo češće nego što većina ljudi misli.

Kada pridobijete pozornost, na primjer u slučaju kada je prepoznat vaš uspjeh, preusmjerite fokus na sve ljude koji su naporno radili kako bi vam pomogli to ostvariti. Možda vam to zvuči kao klišej, ali ako pohvalite suradnike i pokažete da iskreno cijenite njihovu pomoć, pokazat ćete da ste zahvalni i skromni, a to su dva pridjeva koja se usko vežu uz simpatičnost.

Dosljednost

Malo je stvari koje vas mogu učiniti antipatičnim kao što je otresitost. Kad vam se ljudi približe, vole znati kome se obraćaju i kakav odgovor mogu očekivati. Da biste bili dosljedni, morate biti stabilni i pouzdani: način na koji se obraćate drugim ljudima ne smije ovisiti o vašem (ne)raspoloženju.

Pozitivan govor tijela

Vaše geste, izrazi i ton glasa (koji prate vaš pozitivan stav) privući će ljude. Vesli ton, otvoreno držanje ruku, održavanje kontakta očima i naginjanje prema osobi kojoj se obraćate su oblici pozitivnog govora tijela koje ljudi visoke emocionalne inteligencije koriste za privlačenje drugih osoba. Pozitivan govor tijela može napraviti ključnu razliku u komunikaciji. Često je način na koji nešto kažete važniji od onoga što ste rekli.

Važan je prvi dojam

Istraživanja pokazuju da većina ljudi odluku o tome jeste li im simpatični ili niste donosi u prvih sedam sekundi sastanka. Ostalo vrijeme potrebno im je da opravdaju svoj početni sud. Možda zvuči zastrašujuće, ali to saznanje neka bude vaša prednost. Prvi dojam vezan je uz pozitivan govor tijela. Uspravno držanje, čvrst stisak ruke, osmijeh i otvoren stav prema osobi s kojom razgovarate pomoći će vam da ostavite dobar prvi dojam.

Oslovljavajte ljude imenom

Vaše ime je bitan dio vašeg identiteta i sjajan je osjećaj kada vam se ljudi obraćaju po imenu. Simpatični ljudi čine upravo to – oslovljavaju vas imenom svaki put kad vas vide. No, ne biste trebali upotrebljavati ime samo prilikom pozdrava. Istraživanja pokazuju da se ljudi osjećaju vrijednijima ako ih osoba s kojom razgovaraju nazove po imenu tijekom razgovora.

Ako dobro pamtite lica, ali imate problema s imenima, pokušajte vježbati memoriju povezujući imena i lica. Kad upoznate neku osobu, nemojte se bojati pitati još jednom za njeno ime ako ga prvi put niste razumjeli ili zapamtili. Kada ju sljedeći put susretnete, bit će važno da se sjetite njena imena.

Nasmiješite se

Ljudi prirodno (i nesvjesno) govorom tijela pokazuju stav prema osobi s kojom razgovaraju. Ako želite da vas ljudi vole, nasmiješite im se dok razgovarate i oni će nesvjesno uzvratiti.

Odaberite pravi trenutak za otvaranje

Budite pažljivi kako ne biste prebrzo podijelili osobne probleme i priznanja jer biste tako mogli ostaviti dojam “daveža”. Simpatični ljudi prepuštaju da sugovornik odabere kada je pravi trenutak za otvaranje prema drugoj osobi.

Dodir kao način zbližavanja

Kada dodirnete nekoga tijekom razgovora, u svom mozgu oslobađate oksitocin, neurotransmiter koji vaš mozak povezuje s povjerenjem i drugim pozitivnim osjećajima. Za to su dovoljnji dodir ramena, zagrljaj ili prijateljski stisak ruke. Naravno, da biste oslobodili oksitocin morate dodirnuti pravu osobu na pravi način. Neželjeni ili neodgovarajući dodir ima suprotan učinak. Upamtite: odnosi se ne temelje samo na riječima, nego na cijelom skupu međusobnih osjećaja. Dodirnuti nekoga je sjajan način zbližavanja.

Ravnoteža između posla i zabave

Ljudi vole strastvene osobe. No, neki ljudi svoju strast usmjeravaju u posao pa ih drugi doživljavaju kao nezanimljive i preozbiljne. Lakše prihvaćamo ljude koji znaju uspostaviti ravnotežu između posla i zabave. Na poslu su ozbiljni, ali prijateljski. I dalje čine sitne stvari koje su potrebne kako bi pokazali da su druželjubivi, ali nastoje optimizirati vrijeme te izbjeći nepotrebno čavrljanje kako bi se usredotočili na smisleniju suradnju s kolegama. Pamte što ste im rekli jučer ili prije nekoliko dana te tako pokazuju da ste im jednako važni kao i njihov posao.

Simpatični ljudi su neprocjenjivi i jedinstveni. S lakoćom šire krug poznanika, na poslu pridonose pozitivnom okruženju, ljudima oko sebe prenose dobre vibracije i općenito potiču dobro raspoloženje. Stoga pokušajte primijeniti ove vještine i pokažite drugima svoju dobru stranu.