Informativni intervju može biti vrijedan način za razvoj vaše karijere. To je neformalni razgovor s ljudima iz vaše tvrtke, industrije ili čak izvan vaše industrije koji vam može pomoći da naučite nešto o onome čime se bave. Takav intervju vam može pomoći razjasniti kako biste željeli usmjeriti svoju karijeru, a možda vam se čak otvori i prilika za posao.
“Pokažite se, podijelite svoju priču, postavite pitanja o njihovom radu”, savjetuje Gorick Ng, savjetnik za karijeru na Harvardu i kreator priručnika za profesionalnu komunikaciju “Kako to reći” na CNBC Make it.
Ali kako doći do informativnog razgovora? To ovisi o tome koliko dobro poznajete osobu s kojom želite razgovarati. Evo što Ng savjetuje, ovisno koliko dobro tu osobu znate.
Ljude koje poznajete kontaktirajte izravno
“Veze prvog stupnja su ljudi koje već poznajete”, tumači Ng. To mogu biti ljudi koje ste upoznali na fakultetu ili oni koje ste upoznali prilikom izlaska s prijateljima. To su ljudi koje ste već upoznali i s kojima ste razgovarali.
Ng preporučuje da se takvoj osobi obratite porukom u kojoj ćete podsjetiti kako ste se i gdje upoznali (osim ako to nije netko s kim ste nedavno razgovarali), da odmah objasnite zašto joj se javljate i da pri tome jasno poručite “zato se obraćam vama i nikome drugome”.
Otprilike ovako, predlaže Ng:
“Pozdrav [ime kontakta].
Prošlo je neko vrijeme od [zadnjeg puta kada ste se vidjeli ili razgovarali]. Nadam se da ste dobro. Čestitam vam na [nedavnom postignuću]. Trenutačno razmatram [promjene karijere/napredovanjem u svom području/itd.] i primijetio sam da radite u [ulozi koja me zanima]. Volio bih krenuti tim putem. Nadahnuo me vaš uspjeh u [području] i bio bih vam zahvalan ako biste u narednim danima imali malo vremena da mi ispričate kako ste u tome uspjeli. Molim vas da predložite kada bismo se mogli naći i razgovarati…”
Možete zamoliti zajedničkog prijatelja da vas poveže
Veze drugog stupnja su ljudi koje ne poznajete izravno, ali poznajete nekoga tko ih zna, kaže Ng. “Ono što tada trebate učiniti je kontaktirati svog poznanika kako bi vas povezao s osobom s kojom želite razgovarati.
I u ovom slučaju prvo podsjetite osobu tko ste ako je to potrebno. Objasnite zašto joj se obraćate i s kim biste se voljeli povezati te objasnite zašto. “Jasno iznesite što želite i pokažite da ste ozbiljni”, kaže Ng i predlaže sljedeću skicu:
“Pozdrav [ime kontakta],
nismo se čuli neko vrijeme. Primijetio sam da ste povezani s [osobom s kojom biste željeli obaviti informativni razgovor] i pitao sam da li biste me mogli upoznati [s njim ili s njom]. Želio bih [napraviti promjene u karijeri/napredovati u svom području/itd.], pa bih volio saznati više o tome kako je [uspio/uspjela postići sve to]. Ako se poznajete i ako ste dovoljno bliski, bio bih vam vrlo zahvalan ako biste nas mogli upoznati. Ispričavam se ako sam vas uhvatio u lošem trenutku. Molim vas da me svakako obavijestite…”
Obratite se osobi putem LinkedIna
Konačno, veze trećeg stupnja su ljudi koje ne poznajete izravno i do kojih ne možete doći preko prijatelja. Da biste došli do njih, morat ćete malo istražiti njihovo okruženje, a zatim pronaći adresu e-pošte ili im poslati LinkedIn poruku.
Predstavite se. Objasnite osobi zašto kontaktirate upravo nju, što vam je zajedničko i zamolite ju da vam pruži priliku za razgovor.
Evo kako Ng predlaže da to učinite:
“Pozdrav, [ime kontakta].
Moje ime je [vaše ime] i kao i vi [objasnite što vas povezuje, na primjer studirali ste na istom sveučilištu ili ste radili u istoj tvrtki i slično]. Želio bih prijeći u [novu tvrtku/područje] nakon što sam radio u [staroj tvrtki/područje]. Volio bih ići vašim putem, kao kolega [ponovite što vam je zajedničko]. Imate li malo vremena za razgovor? Molim vas da predložite kada bismo se mogli naći i razgovarati. Veselim se našem dogovoru.”
Kada je riječ o slanju poruke osobi koju ne poznajete, mnogi ljudi zaziru od toga, posebno mladi, jer misle da toj osobi nemaju što ponuditi zauzvrat. Ali stvarnost je da je “laskanje besplatno”, ističe Ng. “I ljudi to cijene. Dakle, činjenica je kada poručite: ‘Vi ste mi uzor’, ‘Ja vam se divim’, ‘Želio bih ići vašim putem’, da to može puno značiti onome tko dobije takvu poruku”, zaključuje Ng.