Kako se gradi povjerenje i reputacija

Prema istraživanju objavljenom 2000. godine, za uspostavljanje povjerenja ključna su tri čimbenika: učestalost interakcije s osobom kojoj vjerujemo, kompetencije te osobe i dosljednost u prethodnom ponašanju osobe kojoj vjerujemo

85
povjerenje i reputacija
[Image by Gerd Altmann from Pixabay]

Što je potrebno za uspjeh u karijeri?

Prema Jeffu ​​Bezosu, jedna od najvažnijih stvari koju trebate učiniti je izgraditi povjerenje i održati dobru reputaciju. Ali ro nije lako.

Na Reagan Forumu nacionalne obrane 2019. godine Bezos je govorio o četiri stvari koje čini kako bi zaradio povjerenje ljudi:

1. Radite uvijek iznova teške stvari

“Način na koji stječete povjerenje i način na koji razvijate reputaciju je stalno ponavljanje teških stvari. Iznova i iznova”, rekao je Bezos. koji se u ponedjeljak 5. srpnja povukao s pozicije izvršnog direktora Amazona.

Kao primjer je, sukladno događanju, naveo primjer američke vojske. Iako povjerenje američke javnosti u vojsku opada od 2018. godine, ona je i dalje jedna od institucija koja uživa najveće povjerenje, pokazuju podaci Reaganove zaklade i instituta.

“Razlog zašto vojska ima tako visoku vjerodostojnost i reputaciju jest taj što je, iznova i iznova, iz desetljeća u desetljeće, dobro radila teške stvari.”

2. Ako kažete da ćete nešto učiniti, onda to i učinite

“Zaista je tako jednostavno, a istovremeno toliko komplicirano. Da biste dobro radili teške stvari, morate imati integritet i sposobnost. To znači da ono što ste obećali, morate i učiniti”, rekao je Bezos.

Amazon, dodao je, isporučuje više od milijardu paketa godišnje. “Kažemo da ćemo to učiniti, a onda to i izvršimo – dostavimo pakete svojim klijentima.”

3. Zauzmite kontroverzna stajališta

Iako se može reći da ljudi koji su ugodni imaju tendenciju da budu pouzdani i da imaju dobre namjere, Bezos ne vjeruje da je to uvijek slučaj.

“Ljudi vole kad kažete: ‘Ne, nećemo to tako učiniti. Znam da želite da tako postupimo, ali nećemo to učiniti’. Čak i ako se ne slažu s takvim stavom, ljudi ga poštuju. ‘On zna što čini’, kažu”, smatra osnivač Amazona.

4. Budite jasni

A kada zauzimate kontroverzne stavove, važno je biti jasan, naglašava Bezos.

“Ako jasno kažemo da ćemo što ćemo učiniti, a što nećemo, ljudi mogu odlučiti hoće li nas podržati ili neće”, razložio je Bezos. “Ljudi mogu reći: ako je to Amazonov stav, ili stav  Blue Origina ili AWS-a, onda ne želim biti dio toga.”

“Živimo u velikoj demokraciji u kojoj postoji mnogo različitih mišljenja. Želim živjeti na mjestu na kojem se ljudi ne mogu složiti, ali usprkos tome mogu raditi zajedno. Ne želim to izgubiti. Ljudi imaju pravo na svoja mišljenja, ali posao višeg menadžerskog tima je da to mišljenje odbace i odaberu neki drugi put, dodao je,

Istraživanja potvrđuju: važna je dosljednost

Nekoliko studija pokazuje da Bezos zna o čemu govori.

Prema istraživanju objavljenom 2000. godine, za uspostavljanje povjerenja ključna su tri čimbenika: učestalost interakcije s osobom kojoj vjerujemo, kompetencije te osobe i dosljednost u prethodnom ponašanju osobe kojoj vjerujemo.

Druga studija, objavljena u Academy of Management Review, također navodi da su brojna istraživanja “modela povjerenja” pokazala da su dosljednost i integritet ključni za stjecanje povjerenja. Autori studije pritom ističu kako je neprestano ponavljanje najvažniji element za izgradnju kognitivnog povjerenja.