Uspješno umrežavanje može vam otvoriti vrata mentorstvu, profesionalnom razvoju, prijateljstvu i rastu u karijeri. Naravno, stvari su se promijenile zbog pandemije COVID-19. Mnogi od nas rade od kuće, a stručni i industrijski događaji svih veličina otkazani su ili prebačeni na mrežne i hibridne formate. Sve ove promjene predstavljaju prepreke za slučajne susrete koji mogu prerasti u cjeloživotne kontakte.
Ipak, to ne znači da umrežavanje trebamo zaboraviti. Naprotiv, umrežavanje je povezivanje, a ono što nam trenutno najviše nedostaje su kontakti odnosno povezivanje s drugim ljudima, kaže Susan McPherson, osnivačica i izvršna direktorica tvrtke McPherson Strategies i autorica knjige Izgubljena umjetnost povezivanja.
“Termin umrežavanje preoblikujte u povezivanje na dubljoj razini“, dodaje McPherson, “Trenutno smo svi gubitnici. Bez obzira tko ste i gdje ste na planetu, nedostatak kontakta s drugim ljudima uzima svoj danak. Vrijeme je da pronađete način koji vam najviše odgovara i počnete konverzaciju”.
Iako su se u prošlosti umrežavanje moglo ograničiti na prisustvo na nekom fizičkom mjestu ili mogućnost da nekamo otputujete, sada postoji bezbroj prilika za povezivanje s ljudima i grupama bez obzira gdje se vi ili oni nalazili.
“S porastom broja virtualnih konferencija i mrežnih rješenja koja nude komunikaciju u stvarnom vremenu, sada imamo sustave koji nam omogućuju spontano prisustvovanje događajima kad god imamo vremena”, kaže Lola Bakare, savjetnica za CMO, inkluzivni marketinški strateg i vođa grupa na mrežne aplikacije poput Clubhousea.
Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći stvoriti nova poznanstva pomoću digitalnih kanala čak i tijekom pandemije.
Koristite chat tijekom virtualnih događaja
Umjesto da upoznate osobu na koju ste naletjeti u dvorani ili onu koja sjedi do vas, chat je vaš “konferencijski hodnik” kod virtualnih događaja.
Ako domaćin potiče sudionike da se predstave na chatu, iskoristite priliku da kažete tko ste i što radite:
- Navedite svoje ime, maksimalno jednu rečenicu o tome što radite i svoj LinkedIn URL i dodajte da ćete rado uspostaviti nove veze.
- Neka rečenice budu kratke, jer se okviri za chat mogu napuniti komentarima, a sudionici će se vjerojatno vrlo brzo pomicati kroz ove uvodne riječi.
- Neka LinkedIn bude otvoren tijekom virtualnog događaja, tako da možete trenutno odgovarati i pokretati nove zahtjeve za povezivanjem. I nipošto nemojte zaboraviti u porukama spomenuti samo događanje.
Učinite to čak i ako je riječ o mnogobrojnoj publici. Umrežavanje je jedna od najvećih atrakcija konferencije. Čak i kada su konferencije prisiljene postati webinari, sudionici i dalje osjećaju potrebu za upoznavanjem novih ljudi.
Dodatna pogodnost kod virtualnih kontakata je manji društveni pritisak u usporedbi s izravnim fizičkim kontaktom, kada često morate prošetati i predstaviti se nepoznatim ljudima. Posljedica je veća vjerojatnost da će ljudi uspostaviti nove veze. Osim toga, zajedničko iskustvo sudjelovanja na istom događaju sjajan je način da uspostavite nove kontakte utemeljene na zajedničkom interesu.
Iskoristite društvenih medije za povezivanje
Koristite platforme poput Twittera i LinkedIna da biste pronašli ljude koje želite upoznati, , kako biste se povezali i započeli s njima razgovor.
Na Twitteru možete postaviti upozorenja tako da primate obavijesti kad god netko zanimljiv objavi nešto. To vam omogućuje da brzo odgovorite. Na primjer, ako ste u marketingu, pratite direktore marketinga i druge menadžere robnih marki kojima se divite i odgovarajte na njihove objave o trendovima u industriji .
Ostavljanje autentičnih komentara pomoći će vam da razvijete mrežu i ojačate svoje odnose. Svojim komentarima možete potaknuti nove teme za raspravu, a ujedno pokazujete da ste pratili raspravu i učili iz nje
Izdignite odabrane kontakte iznad društveni mreža
Odaberite nekolicinu potencijalnih kontakata s LinkedIna i Twittera s kojim želite podići odnos na višu razinu. Neka to budu osobe bliske vašim profesionalnim interesima. Pitajte jesu i zainteresirani za telefonski poziv ili razgovor putem Zooma. Spomenite da biste željeli saznati kako se snalaze u ovim izazovnim vremenima i kako biste mogli pomoći.
Ovakve osobne poruke mogu biti učinkovite, jer ljudi rade od kuće i ne druže se osobno pa im možda nedostaju oni slučajni susreti. Dobar je osjećaj kada vas netko kontaktira i upita kako ste i što vam je trenutno najpotrebnije.
Neka poruka bude osobna i iskrena kako biste pokazali da cijenite vrijeme osobe kojoj je upućena. Ljudi prepoznaju šaljete li grupne poruke ili predloške kako biste se povezali i takve poruke ignoriraju.
Uspostavite redovite virtualne šetnje s kolegama
Povežite se s kolegama iz vaše organizacije svakog tjedna, ali bez ekrana. Možete, na primjer, dogovoriti virtualnu šetnju: telefonski razgovor tijekom kojeg svatko od vas ide u zasebnu šetnju bez obzira na to gdje se nalazite.
Takve šetnje mogu biti osvježavajući način za stvaranje značajnije interakcije između vas i suradnika. Također, pomoći će u minimiziranju multitaskinga i ostaviti više vremena za razgovor. Možete saznati više jedni o drugima nego što biste inače mogli dok komunicirate putem ekrana.
Takav dijalog pomaže vam da oboje proširite svoje razumijevanje organizacije i da postanete učinkovitijim zaposlenicima.
A dobrobiti nadilaze vašu trenutnu ulogu: povezivanje s kolegama na poslu može biti vrjednije od povezivanja s ljudima izvan vaše organizacije. Takve veze možete nastaviti gajiti i nakon što netko od vas napusti tvrtku.
Prisjetite se za širenje mreže treba vremena
Umrežavanje je cjeloživotna aktivnost. Autentične veze koje sada pokrenete mogu s vremenom stvoriti neograničen broj novih veza i prilika.
Oni koji se osjećaju premoreno neka poduzmu male korake, na primjer uspostavljanje nekoliko kontakata tjedno. Javite im se, recite kako mislite na njih, pitajte ih kako su i što rade.
Ako mislite d aje to sve previše, počnite planirati budućnost. Na obzoru je tračak nade u povratak nekoj osobnoj aktivnosti u ne tako dalekoj budućnosti.
Iskoristite ovo vrijeme da razmislite o zajednici kakvu biste željeli izgraditi, kako možete biti podrška drugima i kako možete pridonijeti boljitku. Razmislite koga biste mogli kontaktirati u budućnosti. Na taj ćete način, kada za to dođe vrijeme, biti spremni za akciju.