Osam načina da prikrijete nervozu

Pretvoriti svoju nervozu u uzbuđenje. Umjesto da budete nervozni i govorite da ste nervozni, budite uzbuđeni i kažite da ste uzbuđeni. Time se foksirate na potencijalne pozitivne ishode, umjesto na pogreške koje činimo kad smo nervozni i moguće posljedice

u 10:37 Zadnja izmjena: 05.01.2019 u 10:37
194
nervoza

Teško je u životu izbjeći trenutke kojima se osjećamo izuzetno nervozno. Čak i ako planiramo i vježbamo, reakcija našeg tijela na nervozu može se iskazati na vrlo neugodne fiziološke načine. Dobili smo nalet adrenalina i želudac se osjeća kao da je na rollercoasteru. Počinjemo se znojiti, crveniti u licu, a kod nekih od nas javljaju se tikovi – klecanje koljena, trzaji, grickanje noktiju, učestalo treptanje, prebrzi govor… Sve su te reakcije prirodne, iako su uznemirujuće i, ponekad, prilično neugodne.

Ovoga puta pripremili smo nekoliko jednostavnih savjeta koji bi vam mogli pomoći da se smirite i prebrodite situaciju koja vas čini nervoznima uz manje stresa.

Dišite

Nervoza može poremetiti normalno disanje. Vaše disanje može postati plitko i nepravilno. Je li neobično da se često osjećamo klonulo kad smo nervozni? Udahnite duboko nekoliko puta i pronađite svoj uobičajeni ritam disanja. Duboki udah pomoći će vam da se opustite.

Nemojte priznati da ste nervozni

Jedna od najgorih stvari koje možete učiniti je priznati da ste nervozni. To u potpunosti usmjerava fokus na vas i sve one grozne prirodne stvari koje se događaju vašem tijelu kada ste nervozni.

Govorite polako

Kada smo nervozni, često govorimo prebrzo. Budite svjesni toga i govorite polako. Čak i ako vam se čini da govorite presporo, onima koji vas slušaju vjerojatno će se činiti da je ritam vašeg govora normalan. Mnogo je bolje da poruku na sastanku pošaljete jasno, umjesto da se ljudi češkaju po glavi i pitaju o čemu ste, u stvari, govorili.

Opustite se

Pokušajte se opustiti i primiriti nervozne reakcije svog tijela. Pokušajte opustiti svoje napete mišiće. Sjednite uspravno, ali opušteno, ne previše kruto. Uvjerite se da su vam noge i ruke mirne i opuštene – bez klecanja, trzanja ili tapkanja. Opustite mišiće lica tako da se ne mrštite ili izgledate zabrinuto.

Održavajte kontakt očima

Ako ne održavate kontakt očima i umjesto toga se nervozno ogledavate po sobi, šaljete vrlo uočljivu poruku da ste nervozni. Održavajte kontakt očima sa slušateljima ili sugovornicima bez napadnog, robotskog zurenja. Naravno, prirodno je povremeno skrenuti pogled kako biste posložili svoje misli.

Postavite pitanje

Ako se osjećate nervozno i teško vam je posložiti misao, postavite pitanje. Pažnja je time odjednom na druge, a ne na vas. To će vam dati vremena da duboko udahnete, smirite se i koncentrirate kako biste bolje artikulirali ono što pokušavate reći.

Budite prirodni

Podsjetite se da se dobro osjećate samo onda kada ste prirodni, onakvi kakvi doista jeste, i nemojte razmišljati kako sve mora biti savršeno. Idite naprijed svjesni da bista mogli pogriješiti. To je normalno, ljudsko ste biće. Nemojte se usiljeno smijati ili šaliti. Samo pustite da se razgovori teku prirodno i smiješite se ili se našalite ako je to prikladno.

Još uvijek ste nervozni?

Pokušali ste sve i još uvijek se borite da prikrijete svoju nervozu? Alison Wood Brooks s Harvard Business Schoola kaže da trebate pretvoriti svoju nervozu u uzbuđenje. Umjesto da budete nervozni i govorite da ste nervozni, budite uzbuđeni i kažite da ste uzbuđeni. Wood Brooks promatrala ponašanje studijskih grupa. Pokazalo se da je studijska grupa koja je pokušavala prikriti svoju nervozu tvrdnjom da su uzbuđeni nadmašila grupu koja je priznala da su nervozni.

Njen je zaključak da se preusmjeravanjem osjećaja nervoze u uzbuđenje fokusiramo na potencijalne pozitivne ishode, umjesto na pogreške koje činimo kad smo nervozni i moguće posljedice. Svakako vrijedi pokušati.