Sedam savjeta za uspješniji ‘small talk’

Kod malih, ugodnih, neobaveznih razgovora ili čavrljanja, kako god ih nazvali, najvažnije je postavljati pitanja koja će potaknuti razgovor. Istraživanja su pokazala da se dubljim pitanjima postiže bolji kontakt sa sugovornikom

u 12:00 Zadnja izmjena: 10.03.2019 u 12:00
207
small talks

“Kako ste?” To su vjerojatno tri najbeskorisnije riječi u svijetu komunikacije. Onaj tko postavlja pitanje ne želi doista znati kako se osjećate, a osoba koja odgovara ne govori istinu. Ono što slijedi je izgubljena prilika za razgovor i besmislena razmjena ispraznih informacija.

Međutim, kod takvih malih, ugodnih, neobaveznih razgovora ili čavrljanja (small talk), kako god ih nazvali, najvažnije je postavljati pitanja koja će potaknuti razgovor. U nizu eksperimenata istraživači su analizirali više od 300 online razgovora i otkrili da su oni kojima su postavljena pitanja dubljeg značenja od onih kao što su “Kako ste?” ili “Što radite?” sugovornika ili sugovornicu ocjenili mnogo simpatičnijim.

“Kada ljudi postavljaju dublja pitanja, doživljavamo ih kao ugodnije, druželjubive sugovornike. Između sugovornika stvara se odnos koji obuhvaća slušanje, razumijevanje, uvažavanje i brigu“, navode istraživači.

Pa kako se iz šutljive osobe vezanog jezika pretvoriti u karizmatičnu i zanimljivu osobu? To ovisi o pitanju kojim započinjete rezgovor, a zatim se možete usredotočiti na niz pitanja koja slijede.

Evo sedam taktika zs uspješan small talk.

1. Koristite A.K.T. trik za uspostavljanje razgovora

Kada ste posljednji put bili na sastanku koji nije započeo s čavrljanjem? To je prirodan način povezivanja ljudi. Počnite s pitanjem koje će potaknuti razgovor u skladu s A.K.T. kriterijima:

A – Autentičnost
C – Uspostavljenje komunikacije (veze)
T – Tema koja će pokazati tko ste i kakva ste osoba

Neka od tih pitanja mogu biti:

“O čemu trenutno raznišljate?”
“Što očekujete u ovom tjednu?”

2. Izbjegavajte klišee i uobičajene teme

Mnogi ljudi drže se uobičajenih tema, poput rasporeda u vijeatima: promet, sport, vrijeme… To je grozan pristup. Postoji nekoliko iznimaka. Na primjer ako je to doista vaša starast koju dijelite sa sugovornicima. Ali pokušajte izvući razgovor izvan tih klišea i skrenuti ga na teme koje su vam važnije i osobnije.

3. Pratite što se dešava i promatrajte okolinu

Otvorite oči prije nego što otvorite usta. Nađite nešto na što se možete usredotočiti u okruženju. Na primjer umjetničko djelo na zidu, neobičan gadget ili obiteljska slika stolu… Mora postojati neki detalj koji će potaknuti razgovor i koji će vam pomoći da ga vodite ne jedinstven način.

Na primjer, ako razgovarate s izvršnim direktorom velike tvrtke koji se sprema u mirovinu, a primijetili ste niz praznih kutija u kutu njegova ureda. Pitajte ga koliko mu je teško napustiti takav posao. To će dovesti do mnogo dublje i emotivnije rasprave. To se ne bi desili d aniste zamijetili kutije.

4. Razmijenite informacije o tome što se događa

Ako imate “vijesti”, podijelite ih: “Usvojila sam kućnog ljubimca tijekom vikenda” ili “Moj petogdišnjak jučer je prvi put sam vozio biciklj“. cikl!” Vjerovali ili ne, većina ljudi želi znati više o drugima, osobito ako ne rade u istoj tvrtki.

Ako ste novi u tvrtki i vodite tim, svojj prvi sastanak možete započeti tako da obiđete sve ljude i zamolite ih da vam ispričaju što im se zanimljivo nedavno dogodilo. Svi će se osjećati ugodnije, uspostavit će se osobniji odnos i bolja međusobna povezanost.

Cilj je biti iskren i autentičan, a ne činiti nešto jednostavno zato da se učini. U suprotnom riskirate da nećete znati odgovoriti na pitanja o nečemu o čemu zbate mako ili nemate iskustva.

5. Govorite odmah, nemojte čekati

Bez obzira an to je li riječ o sastanku u živo ili konferencijskom pozivu, govorite odmah.

Ako budete čekali, vjerojatno će se dogoditi jedna od dviju stavri: prvo, netko će drugi izreći komentar koji ste željeli izreći vi; drugo, vaše razgovorljivije kolege preuzet će razgovor i preusmjerit će ga na vlastite teme. Izgubit ćete se i propustiti priliku.

6. Nije važno samo ono što govorite

Bez obzira na to što ili koliko izgovorite, ton vašeg glasa, izraz lica i kontakt očima pokazivat če monogo više.

Dok govorite gledajte sugovornika u oči. Neka vam pogled ne luta po stolu ili zidu. Ako razgovarate putem telefona, smijete se. To će učiniti vaš glas toplijim. Nije riječ samo što govorite, nego kako to kažete. To će pomoći da se sugovornici povežu s vama.

7. Napravite prekretnicu u razgovoru

To je trenutak u kojem neobavezni razgovor prerasta na višu razinu. Počinjete razgovarati o stvarnom problemu.

Ako razgovor već teče, bit će lakše postavljati pitanja. Vaš sugovornik mogao bi napraviti prvi korak prema glavnj temi. Zahvaljujući uvodnom čavrljanju bit ćete spremni. Možete se okrenuti dubljim temama iraspravama koje ćete pokazati svoje znanje, doprinos i povjerenje.

Učinite to

Za introvertne osobe neobavezni razgovor može biti bolan. Ali ako ne kažete ništa u trenucima prije početka sastanka ili kada se nađete sa šefom u liftu, riskirate da postanete nevidljivi.

Prirodno je da osjećamo strah od drugih, osobito od osoba koje su hijerarhijski iznad nas. Ali nemojte dopustiti da vas to sputa. Duboko udahnite i govorite. Nitko od vas ne očekuje da budete uvijek glasni i pričljivi, ali kada progovorite, slušat će vas i povezat će s vama.