Što uspješni ljudi čine nedjeljom kako bi smanjili stres tijekom tjedna

Čini se da većinu ljudi nedjeljom uoči radnog tjedna obuzima loš osjećaj. LinkedIn je proveo istraživanje na uzorku od oko 3000 zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Džavama u kojem je  66 posto ispitanih izjavilo da osjeća "nedjeljne strahove"

144
kako smanjiti stres
[Photo by Andrea Piacquadio: https://www.pexels.com/photo/photo-of-man-holding-black-eyeglasses-3760137/]

Svima nam je poznat osjećaj koji nas obuzima kada se nedjelja bliži kraju – čak i nakon vikenda odmora, počinjemo se osjećati tjeskobno i frustrirano zbog posla ili obaveza s kojima ćemo se morati suočiti u ponedjeljak ujutro.

Čini se da većinu ljudi nedjeljom uoči radnog tjedna obuzima loš osjećaj. LinkedIn je proveo istraživanje na uzorku od oko 3000 zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Državama u kojem je  66 posto ispitanih izjavilo da osjeća “nedjeljne strahove”.

“Naši umovi imaju tendenciju da se bore protiv svega što je nejasno, stresno ili dosadno. Tako i razmišljanje o poslu želimo odgoditi što je duže moguće”, kaže stručnjak za produktivnost Chris Bailey za CNBC Make It. “Ali odugovlačenje može samo stvoriti još više nepotrebnog stresa.”

Ne postoji čarobni lijek koji će odagnati nedjeljne strahove, ali tri strategije koje ćemo opisati u nastavku mogu vam pomoći.

Napravite plan za cijeli tjedan

Tajna nadvladavanja nedjeljnih strahova je stvaranje plana za tjedan koji je pred nama, jer kod većine nas strah i tjeskoba rezultat su suočavanja s nejasnom budućnosti, tumači Bailey.

Njegova omiljena tehnika za olakšavanje tjedna koji je pred nama je “pravilo trojke”: navedite tri cilja koja želite postići, bilo na poslu ili u privatnom životu. Postavljanje takvih ciljeva omogućuje vam da “razmislite o tome kako želite fokusirati svoje vrijeme, pažnju i energiju”, objašnjava Bailey. “Tada možete svoje dnevne zadatke prilagoditi postizanju ovih ciljeva.”

Napravite popis zadataka i popis ostvarenoga

Nedjeljni strahovi često mogu prerasti u sumnju u sebe i prezir, ali svaljivanje na sebe je kontraproduktivno – umjesto toga, protuotrov za takve osjećaje je razmišljanje o vašim uspjesima i organiziranje vaših misli.

Bailey preporučuje vođenje popisa aktualnih uspjeha i aktualnih zadataka, a zatim ažuriranje oba popisa svake nedjelje. Popis postignuća trebao bi istaknuti nekoliko stvari na koje ste ponosni što ste ih obavili, bez obzira na to je li to bila prezentacija na poslu ili ste  ustali iz kreveta. Na popisu zadataka trebale bi se naći važne stavke koje morate učiniti u tjednu koji je pred vama.

“Brzo zaboravimo ono što smo postigli i umjesto toga fokusiramo na sve one stvari koje još nismo učinili”, upozorava Bailey, “Odvojite trenutak da sami sebi čestitate na napretku koji ste ostvarili. Uz planiranje, to vam može povećati samopouzdanje i potaknuti vas u sljedećem tjednu.”

Uspostavite ritual brige o sebi

“Put do produktivnosti vodi ravno kroz smirenost. Ako ostanemo pribrani u turbulentnim radnim ili životnim uvjetima, usprkos izazovima možemo postići ono što želimo”, kaže Bailey.

Svakodnevna briga o sebi može nam pomoći da se uspješno nosimo s izazovima turbulentnih vremena ili da ublažimo osjećaj tjeskobe. To može biti pisanje dnevnika, bavljenje nekom sportskom aktivnosti, meditacija ili druženje s prijateljima, odnosno s ljudima koji vam podižu raspoloženje i optimizam.

Najvažnije je uspostaviti plan brige o samom sebi i držati ga se kako biste mogli smiriti negativne misli i veseliti se svakoj nedjelji.