Kako se predstaviti na novom radnom mjestu

Inicijalni korak trebali poduzeti odjel za ljudske resurse ili vaš nadređeni. Ako nitko od njih to ne učini, morat ćete uzeti stvar u svoje ruke

u 16:14 Zadnja izmjena: 16.09.2019 u 0:53
111
upoznavanje s kolegama

Bez obzira jeste li novi u tvrtki s pet ili pedeset zaposlenika, upoznavanje s novim kolegama nije lako. No, predstaviti se na pravi način važan je korak u izgradnji profesionalnih i osobnih odnosa sa suradnicima.

Prvo biste trebali doznati planira li menadžer za ljudske resurse poslati obavijest o vama elektroničkom poštom ili vas namjerava upoznati s kolegama na sastanku tima. Nakon toga ćete znati kako dalje postupiti, ali u svakom slučaju bi inicijalni korak trebali poduzeti odjel za ljudske resurse ili vaš nadređeni. Ako nitko od njih to ne učini, morat ćete uzeti stvar u svoje ruke.

U tom slučaju budite proaktivni i primijeniti neke (ili sve) od šest savjeta portala thebalancecareers.com koje vam predlažemo za predstavljanje na novom poslu.

Zatražite sami da vas upoznaju s kolegama

Ako vas već nisu upoznali sa svima, nemojte se bojati pitati svog nadređenog može li vas upoznati s kolegama. Budite ležerni, nemojte dopustiti da zvučite zahtjevno ili uznemireno.

Zamolite ga jednostavno da ujutro izdvoji desetak minuta kako bi vas proveo kroz tvrtku i upoznao s ljudima.

Poduzmite inicijativu kako biste se sami predstavili

Ako je vaš nadređeni nedostupan, zaključite sami ili se raspitajte s kime biste se trebali povezati i predstavite se tim osobama. Ako radite u maloj tvrtki, ne bi trebalo biti teško shvatiti s kim ćete svakodnevno surađivati.

>>Kako poboljšati suradnju unutar tima i povećati produktivnost

Nakon što to utvrdite, predstavite im se sami, budite ljubazni, pričljivi i jednostavni. Svakako navedite svoje ime i ulogu koju ćete imati u tvrtki.

Moglo bi biti korisno da navedete neku sitnicu iz svog dosadašnjeg iskustva – na primjer koja je bila posljednja tvrtka ili institucija u kojoj ste radili i što ste tamo radili – kako bi vaši budući suradnici dobili bolju sliku o vašim pogledima, očekivanjima i pristupu.

Zatražite organizacijski plan

Organizacijski plan dat će vam jasnu sliku o tome koga ćete izvještavati, koga ćete voditi, s kim ćete surađivati. Ako radite u velikoj organizaciji, njena struktura vjerojatno vam neće biti odmah potpuno jasna.

Nemojte se bojati upitati u odjelu za ljudske resurse mogu li vam dati organizacijski plan kako biste shvatili s kime ćete kontaktirati, tko će vam izdavati naloge, tko su vam neposredni suradnici odnosno ljudi kojima ćete upravljati.

Upoznajte sve u svom radnom okruženju

Pitajte svog nadređenog s kim ćete najčešće komunicirati i uložite dodatni trud kako biste ostavili dobar dojam kod tih osoba.

Odgovorite suradnicima na sva pitanja koja vam postave i uvažite sve povratne informacije ili njihove komentare o vašoj ulozi i vašim budućim odnosima. Možda bi bilo dobro da pozovete bliske suradnike na ručak, kavu ili piće poslije posla kako biste ih upoznali u nešto manje formalnom okruženju.

Istovremeno, potrudite se da upoznate svakoga u svom novom radnom okruženju, barem tako da im se nasmiješite i da ih pozdravite.

>>Kako malim gestama možete suradnicima pokazati da vam je stalo do njih

Pošaljite poruku suradnicima nakon upoznavanja

Ne morate poslati poruku svima, ali nakon što ste upoznali buduće bliske suradnike dobro bi bilo poslati im poruku.

Poruke na trebaju biti komplicirane. Dovoljno je:

“Ivana, pozdrav, bilo mi je drago upoznati Vas danas! Hvala Vam na informacijama koje sam dobio.

Drago mi je da ćemo surađivati i molim Vas da se ne ustručavate obratiti mi se ako smatrate da je to potrebno ili ako imate bilo kakvo pitanje.”

Nemojte se uvrijediti ako ne upoznate sve

Nemojte shvatiti osobno ako ne budu svi imali vremena za upoznavanje s vama. Ljudi su zauzeti, a ovisno o svom statusu u tvrtki, možda nisu ni svjesni (ili uključeni u proces) zapošljavanja na vaše radno mjesto.

Možda ćete s vremenom osjetiti potrebu da nekoga upoznate.

Bez obzira na to je li to netko tko će kasnije donositi odluke o vašoj plaći i napredovanju, netko tko radi u vašem odjelu, netko tko je važan kako biste odradili posao ili netko tko je sudjelovao u procesu vašeg zapošljavanja, nemojte se ustručavati obratiti svom nadređenom ili odjelu za ljudske resurse: kontaktirajte i zatražite barem inicijalno upoznavanje s budućim suradnicima putem e-maila.