Maven Mule: Razvijamo ‘švicarski nožić’ za developere na Salesforce platformi

Maven Mule razvija set alata koji će developerima i konzultantima koji radi na Salesforce platformi omogućiti da brže i efikasnije odradi neke stvari, na primjer migraciju podataka

u 16:01 Zadnja izmjena: 29.05.2019 u 17:11
104
Maven Mule
Ivan Tadić i Dragan Vujnović (Maven Mule)

Startup Maven Mule pokrenuli su na prijelazu 2016. u 2017. Dragan Vujnović i Ivan Tadić. Radili su kao arhitekti u tvrtki Cloud Sense koja ima svoj proizvod na Salesforceu. U jednom trenutku odlučili su se odvojiti i pokrenuti svoju priču.

“Dosegnuli smo određenu razinu i nismo više vidjeli prostor za daljnji napredak pa smo odlučili pokrenuti svoju tvrtku”, prisjeća se Ivan Tadić. U timu Maven Mule je danas sedam ljudi, a do kraja godine planiraju zaposliti još dvoje.

“Naš primarni fokus je Salesforce – kao platforma i kao set funkcionalnosti, dio oko prodaje i dio oko servisa”, kaže Ivan.

Salesforce je vodeća svjetska CRM platforma. Drže 67 posto svjetskog tržišta, a lani im je prihod bio veći od 13 milijardi dolara. Maven Mule razvija aplikacije na toj platformi i objavljuje ih na Salesforceovom AppExchangeu, tako da ih drugi korisnici platforme mogu skinuti i instalirati te tako proširiti postojeći set funkcionalnosti.

Dva projekta u razvoju i jedan u fazi dizajna

Maven Mule trenutno radi na dva projekta. Prvi je financiran kroz program PoC7 od strane HAMAG BICRO-a. Dobili su oko 350 tisuća kuna i sada moraju dokazati da je njihov koncept primjenjiv i održiv.

“Krenuli kao konzultanti i developeri za Salesforce platformu, ali kroz to smo uvidjeli da postoji mnogo stvari koje bi olakšale život developerima. Tako sada razvijamo set alata, svojevrsni ‘švicarski nožić’ koji će developerima i konzultantima koji rade na Salesforce platformi omogućiti da brže i efikasnije odrade neke stvari. Na primjer, migracije podataka, implementaciju, deployment s jednog okruženja na drugo i slično”, razlaže Ivan.

Drugi projekt je generiranje dokumenata. Ako ste u Salesforceu i želite sklopiti ugovor ili poslati ponudu, trenutno ne postoji opcija jednostavnog generiranja dokumenata u pdf-u. “Mi smo odlučili integrirati njihovu platformu s Google Docsima i Google Driveom, kasnije možda i s Wordom i drugim aplikacijama, kako bi se kroz tu integraciju lakše mogli generirati takvi dokumenti.”

Treći projekt na kojem će raditi tim Maven Mule je sustav lojalnosti koji je trenutno u fazi dizajna. Ivan kaže da još ne znaju koje će funkcionalnosti biti uključene u prvoj fazi. “To će biti sustav koji ćemo nuditi tvrtkama u maloprodaji i svim drugim uslužnim i prodajnim djelatnostima kako bi mogli sami određivati pravila na temelju kojih se skupljaju i troše bodovi.”

“Dio vezan uz transakcije ne možemo staviti na Salesforce budući da ga ne možemo skalirati. Tu ćemo vjerojatno koristiti neke druge tehnologije koje ćemo integrirati na platformu.”

S Cloud Sensom su, kaže Ivan, ostali u dobrim odnosima. “I dalje za njih radimo neke projekte. Tržište Salesforcea stoji jako dobro i nije nam bio problem pronaći nove projekte na kojima smo radili kao konzultanti. Od početka smo se financirali kroz konzultantske usluge i dobrim dijelom se još uvijek financiramo. To nam omogućuje da možemo paralelno ulagati u istraživanje i razvoj. Imamo dakle dva seta usluga: profesionalne servisne usluge (developeri, arhitekti, konzultanti ) te istraživanje i razvoj. S prvim setom financiramo drugi”, objasnio je Ivan.

Bilo je stresno pokrenuti vlastiti posao

Donijeti odluku o pokretanu vlastitog biznisa nije bila jednostavna, potvrđuje. “Dok smo bili zaposlenici, imali smo relativne visoke plaće i nije bilo lako to ostaviti i otići raditi nešto svoje, kada ne znaš hoćeš li sutra dobiti ugovor i hoćeš li moći isplatiti plaću. Bilo je rizično, ali polako smo odradili tranzicijsko razdoblje. Dragan je prvi otišao iz Cloud Sensea, pronašao je projekt. Nakon mekog vremena sam krenuo za njim i našao projekt. Nikad nismo išli potpuno na slijepo. Već smo poznavali okruženje pa je bilo lakše pronaći klijente, čak i bez ulaska u područje kojim se bavi Cloud Sense. U jednom trenutku smo se potpuno odmaknuli od takvih projekata. U tome su nam pomogle regruterske agencije. Ponavljam, tržište je vrlo živo i nije bio problem pronaći klijente. Tako smo, na primjer došli do Danfossea. Bilo je stresno, ali prebrodili smo.”

Uz danskog proizvođača pumpi i strojeva među klijentima su nizozemski telekom operator Vodafone Ziggo, švedski Tele2,  belgijski energetski operator EDF Luminus, Katpio, islandski startup koji je razvio svoju travelling platformu na Salesforceu, Deutsche Bank, Naš Hajduk i američka konzultantska tvrtka A5 kojima nude svoje developera koji razvijaju projekte za američku tvrtku.

“Naš Hajduk je neprofitna organizacija, a Salesforce neprofitnim organizacijama daje besplatnu licenciju. Tako smo im kroz platformu složili sustav za članstvo”, dodaje Ivan.

“Danas možemo sami sebe financirati, tako da su nam investitori zanimljivi više kroz mogućnost širenja tržišta, da nam pomognu plasirati proizvod, nego s aspekta samog financiranja.”

ZICER nam je super ‘sjeo’

U ZICER je Maven Mule stigao tražeći odgovarajući poslovni prostor. “Već u početku smo namjeravali zaposliti još dvoje troje ljudi. Došli smo do ZICER-a, tada još Tehnološkog parka Zagreb, i uvjeti su nam odgovarali. Tek nakon što smo uselili shvatili smo što smo dobili. Vidjeli smo da postoje drugi startupovi koji imaju slične administrativne i druge probleme s kojima smo se povezali. Ubrzo su počeli dolaziti ljudi s kojima smo zajedno radili. Jedan kolega s kojim smo ranije radili u Cloud Senseu je dva ureda od nas. U jednom trenutku nam je ustrebala pomoć pa je priskočio. Uglavnom, ZICER nam je super ‘sjeo’. Osim prostora dobili smo mogućnost umrežavanja. Ako budemo trebali investitore, mislim da su tu blizu, da su čuli za nas zahvaljujući ZICER-u, da nas prate. Puno lakše se probiti uz ovakvo okruženje nego da smo ostali izolirani. Imamo cijelu infrastrukturu, ne trebamo brinuti o internetu, o čišćenju, prometna povezanost je dobra…”

“Plan je širenje”, nastavlja Ivan, “Treći projekt znači da ćemo trebati nove developere, trebat ćemo više ljudi za istraživanje i razvoj, što pak znači da treba pojačati servisnu granu kako bismo to mogli financirati.”

Cilj je završiti razvoj proizvoda i plasirati ih na tržište, potencijalno tražiti partnera s kojim bi lakše razvili i plasirali proizvode, usmjeriti većinu prihoda iz servisnog dijela u licencni i proizvodni dio. “To je”, tumači Ivan, “najzdraviji izvor prihoda, kada imate proizvod i prodajete licencije. Kad budemo imali proizvode, prodavat ćemo licencije i istovremeno ćemo razvijati konzultante koji će implementirati naše gotove proizvode i pružati podršku korisnicima. Prihode od licencija i usluga ulažeš u daljnji razvoj postojećih i novih proizvoda, u širenje cijele priče, možda otvaranje novih ureda…”

Na kraju dodaje kako posla ima dovoljno za pet novih ljudi, ali ne mogu si priuštiti takav skok odjednom.

“Senior developer nam je preskup. A u juniora treba uložiti vrijeme za edukaciju. Zato moramo rasti postupno. Sada smo na granici od 7-8 ljudi, ali stasaju pomalo ljudi koji smo ranije zaposlili tako da će uskoro oni moći mentorirati nove zaposlenike”, zaključio je Ivan.