S krajem godine dolazi i kraj poslovne što znači i famozni četvrti kvartal. Ova posljednja tri mjeseca pokazat će je li tvrtka postigla zacrtane ciljeve i napredak u odnosu na godinu prije. Stoga je zadatak svih na vodećim pozicijama snažan četvrti kvartal.
Poslovnim je ljudima potrebna volja i snaga slična onoj koju imaju profesionalni atletičari jer je u tijeku doba godine kada su njihove vještine rukovođenja itekako na kušnji. Vrijeme je to kada se najbolje pokazuje koliko učinkovito mogu voditi tim kada je vremena malo.
Zaposlenike je posebno teško motivirati krajem godine, ne samo zbog praznika koji smanjuju produktivnost. Važnu ulogu ima i stres koji osjeća svaki zaposlenik pitajući se kakav je bio protekle godine. To je dodatni uteg rukovoditeljima koji moraju uložiti još jedan napor kako bi godinu priveli kraju. Srećom, postoje dokazani načini kako motivirati zaposlenike, posebno u zadnjem kvartalu, piše portal entrepreneur.com.
Vodite primjerom
Konkretni potezi govore jasnije od riječi. Zaposlenicima je teško držati govore o snažnom završetku poslovne godine ako motivaciju ne dobiju od nadređenih. Ako direktori od zaposlenika krajem godine očekuju da posao obavljaju do krajnjih granica, i sami će morati isto postupiti. Ako to znači rani dolazak u ured i kasni odlazak – tako mora biti.
Zaposlenici se uvijek ugledaju na vođe. Ako vide da se direktor smješka, dobro zabavlja i ne radi predano na zadatku, i on će činiti isto. Pravi će vođa tijekom četvrtog kvartala zasukati rukave i naporno raditi s ostalim djelatnicima.
Prepoznajte dobar posao
Dobri rezultati očekuju se cijele godine, ali još je važnije prepoznati i pohvaliti zaposlenike kad daju sve od sebe u zadnjem kvartalu. Nitko ne očekuje dnevne pohvale, ali zahvalnost za predanost poslu pokazat će im da rukovoditelji pažljivo prate što se zbiva.
Pokazati da znate cijeniti naporan rad prokušana je metoda za podizanje motivacije i uključenosti. Istraživanja su pokazala kako najvažnije pohvale nisu one u novcu, a prepoznavanje doprinosa tvrtki zaposlenicima je puno važnije nego nagrade ili darovi.
Rukovoditelji bi trebali biti sigurni da zaposlenici dobivaju feedback kakav zaslužuju pa će i zadnji kvartal biti uspješniji.
Postavite realne ciljeve za četvrti kvartal
Ciljevi su postavljeni još u siječnju i dokazano je da je zaposlenicima jasno koji je smjer kompanije. U vrijeme pred kraj godine već je i posve jasno hoće li oni biti postignuti ili ne. Bez obzira na napredovanje firme, rukovoditelji vode vidjeti trud zaposlenika koji vodi ka snažnom startu prvog kvartala sljedeće godine.
Jedan od načina kako to postići jest pokušati odrediti specifične ciljeve za četvrti kvartal koji će vratiti fokus zaposlenika i dati im novi cilj kojem valja težiti. Ti ciljevi moraju biti izazovni, a opet realistični, dovoljno ambiciozni da zaposlenike tjeraju na vrhunske rezultate, a opet dovoljno pošteni da ih ne obeshrabre.
Ponudite poticaje
Iako nagrade i darovi nisu toliko motivirajući kao prepoznavanje truda, ipak imaju svoju ulogu, posebno krajem godine. Treba imati na umu da ima i drugih načina nagrađivanja osim bonusa i poklon kartica. Nekoliko ekstra slobodnih dana najmarljivijim zaposlenicima može biti itekako dobra motivacija.
S obzirom na to da smo već zagazili u četvrti kvartal važno je držati se plana i održavati radnu energiju na visokoj razini. Sad je pravo vrijeme da se rukovoditelji upitaju imaju li sve potrebno kako bi motivirali tim i snažno završili godinu.