U nedavnoj anketi portala Monster četvrtina ispitanika rekla je da je najstresniji dio njihova posla odnos sa suradnicima. Imati na poslu najboljeg prijatelja odnosno prijateljicu, ili, kako se to naziva na engleskom, frenemyja – osobu s kojom s družite iako ste suparnici u poslu, dakle osobu koja istovremeno objedinjuje osobine prijatelja i suparnika (neprijatelja) – može snažno utjecati na vaše zadovoljstvo i na to kako obavljate svoj posao.
Jedna Gallupova anketa pokazala je da bliska prijateljstva na poslu povećavaju zadovoljstvo zaposlenika za 50 posto, a kod ljudi koji rade s najboljim prijateljem vjerojatnost da će se u potpunosti posvetiti svom poslu je sedam puta veća.
No, takvi odnosi ne dešavaju se sami od sebe. Za to se treba potruditi, pogotovo ako se zateknete u korporativnom okruženju u kojem nema mnogo povezivanja. Ipak, s pravim strateškim potezima (i malo sreće), mogli biste na popis nematerijalnih dobrobiti zbog kojih volite svoj posao pridodati i “najboljeg prijatelja na poslu”. Ili, naravno, prijateljicu.
Da biste stvorili čvrsta prijateljstva u vašem radnom okruženje slijedite nekoliko savjeta koje ćemo navesti u nastavku teksta. Ako pak ni tada ne budete sklopili prijateljstva koje će vam pomoći da vaš posao bude ugodniji, možda biste trebali potražiti drugu radnu sredinu.
Zatražite pomoć kolega
Ako samo testirate odnose na poslu i potencijalna prijateljstva, najbolji način da “slomite led” je zatražiti savjet suradnika.
“Ljudi vole znati da se njihovo mišljenje cijeni”, kaže karijerna trenerica Karen Litzinger.
Traženje povratnih informacija – čak i kada to inače ne biste učinili – sjajan je način povezivanja i time biste mogli dobiti vrijedan uvid koji inače ne biste imali.
Uzvratite uslugu
“Mnogi ljudi neće sami tražiti pomoć”, upozorava Allison Peschel, direktorica za odnose s klijentima u tvrtki za razvoj karijera JB Training Solutions.
Drugim riječima: budite proaktivni i ako primijetite da je nekome od vaših kolega pomoć potrebna, ponudite se sami umjesto da čekate da vam se osoba obrati. To je sjajan način da počnete graditi prijateljstvo i općenito dobru atmosferu.
I jedan dodatni savjet: ponuditi kolegi da ćete preuzeti dio obveza dok je na odmoru je još jedan put da gradite međusobno povjerenje. Ako to učinite, vjerojatno će vaš kolega biti spreman uzvratiti na isti način kada to vama bude trebalo.
Budite spremni podijeliti svoja znanja
Jedan od najboljih načina da pridobijete svoje suradnike je da budete istinski timski igrač. Svoju To ćete najbolje pokazati tako da s njima podijelite svoje znanje, uključujući i svoje vrijeme.
Na primjer, nakon što ste bili na nekoj konferenciji, podijelite sa svojim timom ono što ste tamo naučili. “Morate biti resurs za svoje kolege”, kaže Peschel uz preporuku da pronađete vrijeme za ručak na kojem ćete svom timu prenijeti stečene informacije.
Podijelite zasluge
Druga odlika timskog igrača je da podijelite zasluge sa suradnicima kada je to potrebno, Na primjer, možete javno pohvaliti rad kolege na sastanku tima. Ili možete nasamo spomenuti njegovom i njenom izravnom nadređenom da radi izvrstan posao.
Čak i ako vaš suradnik ili suradnica ne znaju da ste ih pohvalili, ta dobronamjerna gesta može donijeti plodove kasnije.
“Iskreno priznanje dopire daleko”, kaže Marie McIntyre, autorica knjige Tajne pobjede u uredskoj politici: kako postići svoje ciljeve i povećati utjecaj na poslu.
Pronađite ono što vas povezuje
Jednu stvar koja je zajednička vama i vašim kolegama sigurno znate: to je posao koji radite. Da biste saznali dijelite li i neke druge interese, možda ćete se morati odmaknuti od posla. Pozovite suradnike na ručak ili na piće nakon posla; tu zaista možete pokazati interes za ono čime se bave izvan radnog vremena.
Jednom kad pronađete neke zajedničke interese, pozovite ih da napravite nešto zajedno. Imate pse? Predložite šetnju u prirodi. Jeste li oboje gurmani? Istražite restoran koji se nedavno otvorio.
Zajedničko volontiranje na dobrotvornom događaju kojeg sponzorira tvrtka također je dobra prilika da se zbližite sa suradnicima.
A ako sve propadne…
Ako sve navedeno zakaže, posegnite za posljednjim rješenjem: vjerojatno najlakši način da postanete popularni u poslovnom okruženju je da suradnike počastite krafnama, kiflicama ili bilo čim drugim jestivim.
Ako niste vješti u pripremanju hrane, nemojte eksperimentirati. Donesite svojim suradnicima ponedjeljkom ujutro kavu i krafnu i polako ćete ih osvojiti. Kaloriju po kaloriju.