Većina ljudi brine se o tome što drugi misle o njima. Važno je truditi se slagati s drugima. No, to ne znači da treba ugađati ljudima ili biti manipulativni.
Stvaranje dubokih veza ključno je, kako na poslu tako i u životu. Današnji znanstvenici, kao i antički filozofi poput Aristotela, slažu se da su čvrste veze ključ sreće i uspjeha, piše portal Fast Company.
Da bi ih se smatralo simpatičnima, ljudi koriste razne strategije, među kojima su i one da paze koliko govore, da se suzdržavaju od davanja komplimenata ili pretvaraju da nemaju sklonosti. Ali istraživanja sugeriraju da ova uobičajena ponašanja mogu biti kontraproduktivna.
Dakle, što biste trebali učiniti umjesto toga? Isprobajte ove tri strategije:
1. Malo više govorite nego što slušate
Mnogi ljudi skloni su suzdržavanju: vjeruju da će ih se doživjeti simpatičnijima ako manje govore. Ali u PubMed studiji ljudi koji su govorili više od pola vremena pokazali su se zanimljivijima i simpatičnijima. Možda je to zato što su govoreći više otkrivali o sebi, što je kod druge osobe povećavalo osjećaj sličnosti i poticalo simpatiju prema govorniku.
Međutim, važno je napomenuti da je ovaj učinak djelovao samo ako je osoba govorila do 70 posto vremena. To znači da je i dalje važno paziti da ne dominirate razgovorom.
2. Navedite svoje sklonosti, čak i ako ih zapravo nemate
Na poslu i u životu često moramo koordinirati odluke s drugim ljudima – bilo da biramo naziv poslovnog projekta ili restoran iz kojeg ćemo naručiti hranu. Mnogi pretpostavljaju da će djelovati simpatičnije i susretljivije ako kažu: “Ti biraj, ja sam zadovoljan sa svakom opcijom koju izabereš”.
Istraživanje u časopisu Journal of Marketing Research pokazalo je da neizražavanjem svojih preferencija otežavamo odluku onome tko odlučuje. Stoga često donositelj odluke smatra onoga tko se nije izjasnio o svojim preferencijama manje simpatičnim.
U situaciji kada želite ostaviti bolji dojam, korisno je izraziti preferenciju. Zato recite što vam se sviđa.
Ponekad, međutim, stvarno nemate preferenciju. Možete olakšati posao donositelju odluka— i tako učiniti sebe simpatičnijim — pomažući mu da donesu odluku. Možete eliminirati mogućnosti (“Zadovoljan sam svakim restoranom koji odaberete, samo da nije talijanski ili grčki”); možete odrediti granicu (“Zadovoljan sam s kojim god restoranom odaberete, sve dok je u susjedstvu”) ili se možete izmjenjivati (“Ti biraj restoran danas; ja ću sljedeći tjedan.”).
Tako će se onaj tko donosi odluku osjećati ugodnije prilikom odabira, jer ćete mu dati do znanja da će vam njegova odluka biti prihvatljiva.
3. Ponudite više komplimenata
Istraživanja pokazuju da ljudi često oklijevaju dati komplimente. Pretpostavljaju da će se primatelj osjećati neugodno ako dobiju neočekivani komentar ili se brinu da njihovi komplimenti neće imati pravi ton. U isto vrijeme, potencijalni davatelji komplimenata skloni su podcijeniti koliko kompliment podiže nečije raspoloženje.
Činjenica je da ljudi vole primati komplimente i nisu previše zabrinuti oko oblika tih komplimenata. Pažljiv kompliment može poboljšati nečiji dan, a istinski značajan kompliment može promijeniti nečiji život dajući mu novi uvid u vlastite snage ili sposobnosti.
Neki se brinu da će ako namjerno pokušavaju biti simpatični, ispasti lažnjaci. Ali ako uzmete ove strategije u obzir – više pričajte, više odmjeravate i podijelite više komplimenata – ne ponašate se neautentično niti manipulativno; svjesno odabirete ponašati se na način koji vam pomaže da se učinkovitije povežete s drugima.
- Kada govorite o stvarima koje vam se sviđaju, ne sviđaju ili o svojim iskustvima, ljudi će vas bolje upoznati i otkrit će više načina da se zbližite i povežete.
- Kad govorite o tome što želite, a što ne želite, ljudi će biti sigurniji da zajedno možete donositi dobre odluke.
- A kada ljudima dajete komplimente, pokazujete im da ih primjećujete i cijenite.