Društvena inteligencija je preduvjet za uspjeh u poslu

Studije pokazuju da su prisutnost i razvijanje naše društvene inteligencije temelj svih ostalih poslovnih vještina i mogu vam poboljšati karijeru više nego bilo što drugo

217
društvena inteligencija

Tehnologija nam je omogućila mnoge pogodnosti na radnom mjestu koje nam olakšavaju posao, Na primjer, mogućnost rada na daljinu ili jednostavnije komuniciranje i dostupnost.

Ali jedna od najvažnijih vještina koja vam je potrebna za uspjeh nema nikakve veze s tehnologijom. Zašto? Pa zato što prevelika ovisnost o tehnologiji kako biste bili povezani s drugima dovodi do manje prisutnosti u realnom svijetu.

Studije pokazuju da su prisutnost i razvijanje naše društvene inteligencije temelj svih ostalih poslovnih vještina i mogu vam poboljšati karijeru više nego bilo što drugo.

Ključno je pojaviti se

Ako se ne potrudite biti fizički prisutni na poslu, to može biti pogrešno protumačeno. Ako niste prisutni, vaše pohvale i analize teže dopiru do drugih, a ljudi ne mogu vidjeti kako reagirate u kriznim situacijama ni kako pomažete novim kolegama.

Još je važnije to da vam fizičko pojavljivanje omogućuje da uspostavite “izvršnu prisutnost”. Pogrešno je mišljenje da se „izvršna prisutnost” odnosi na upravljanje prostorijom. Snaga zapravo proizlazi iz vaše sposobnosti prilagođavanja potrebama ljudi oko vas, a da biste prepoznali njihove svakodnevne emocije trebate provesti vrijeme s njima, licem u lice.

Evo nekoliko bitnih savjeta kako ovladati vještinom prisutnosti:

Pojavite se na sastancima

Ako se očekuje da budete na sastanku, onda budite tamo. I dođite na vrijeme. Razmislite o rukom pisanim bilješkama kako bi bilo jasno da ste potpuno posvećeni sastanku, umjesto da ljudi pomisle da provjeravate elektroničku poštu na svom telefonu.

Ako nema drugog načina da prisustvujete sastanku osim telefonski, odložite sve ostale uređaje i isključite nepotrebna upozorenja i tonove. Koncentrirajte se i aktivno sudjelujte u razgovoru. Vrlo je lako izgubiti koncentraciju ako niste fizički u sobi.

Kontrolirajte svoje raspoloženje, izraze lica i govor tijela

Kad sjednete s kolegom ili šefom, obratite pažnju na svoja osjetila. gotovo neodoljiva sila: Vaša prisutnost i koncentracija potiče osobe u vašem društvu da se posvete razgovoru s vama. Zato uspostavite kontakt očima, slušajte sugovornika i budite opušteni. Ako šaljete prave signale, sugovornici će vas shvatiti ozbiljno, uvažavat će ono što govorite i vaš rad. Time rastu vaše šanse za napredovanje ili za preuzimanje vaših projekata.

>>Najveća pogreška koju čine ljudi s niskom emocionalnom inteligencijom

Razgovarajte s ljudima

Iniciranje neformalnih razgovora znatno doprinosi uspostavljanju međusobnih odnosa i time potvrđuje vašu prisutnost. Psihologinja Melanie Katzman navodi primjer iz svoje prakse: riječ je o osobi koja je prilikom ocjene svog rada okarakterizirana kao odbojna i arogantna. Analizirajući njeno ponašanje pokazalo se da je, u stvari, riječ o sramežljivoj osobi kojoj je neugodno započinjati razgovore. Budući da je u poslu bila vrlo učinkovita, podcijenila je značaj malih razgovora.

Nakon razgovora sa psihologinjom osoba je promijenila ponašanje i počela je razgovarati s drugima. Pokazala je interes za druge, a njene kolege su uvidjele da je riječ o duhovitoj zanimljivoj osobi te pouzdanom suradniku.

>>Kako rad na daljinu može utjecati na vašu karijeru

Što ako radite na daljinu?

Iako rad od kuće ima mnoge prednosti, tu su i mnogi nedostaci.

“Kompanije rijetko promoviraju u vodeće uloge ljude koji im nisu stalno u vidokrugu. To je pitanje poznanstva i povjerenja”, napisao je 2016. u blogu na LinkedInu Jack Welch, bivši izvršni direktor General Electrica.

“Ne mislim da su ljudi koji dobiju unapređenje u svakom trenutku zvijezde u uredu, ali prisutni su i na raspolaganju su. Njihova prisutnost pokazuje da im je posao prioritet, da su predani kompaniji. Oni poručuju: ‘Želim biti vođa i mogu to biti’.”

Dvogodišnje Googleovo istraživanje podržava Welchovu teoriju. U istraživanju su prikupljeni podaci o 5600 zaposlenika. Oni koji rade s kolegama širom svijeta izjavili su da im je teže uspostaviti stabilnije veze i biti primijećen.

>>Oni koji rade od kuće zarađuju više od onih koji putuju na posao

I tehnologija može biti ograničavajuća

Veronica Gilrane, menadžerica u Googleovom laboratoriju za inovacije koja je vodila istraživanje primijetila je da za ljudi koji rade na daljinu “sama tehnologija može biti ograničavajuća”.

“Loš videozapis ili neispravan zvuk mogu otežati komunikaciju odnosno otežati upoznavanje suradnicima i narušiti međusobno povjerenje, te tako donijeti više problema nego koristi.”

Gilrane predlaže da menadžeri, kada je riječ o sastancima, razmisle o prikladnijim tehnologijama ili da putuju kako bi se osobno susreli s ljudima. Potvrdila je također značaj neformalnih razgovora: “Umjesto da odmah skočite na dnevni red, odvojite malo vremena na početku sastanka za neformalne teme. Na primjer, što ste radili ovog vikenda. To je jednostavan način da se uspostavi veza s ljudima koji su fizički udaljeni i gradi bolje međusobno razumijevanje”.

Mali, promišljeni postupci također mogu donijeti velike pomake. Na primjer, ako šaljete poruku ili zovete suradnike koji su fizički udaljeni, pokažite im da mislite na njih tako što ćete im se obratiti s “Dobro jutro”, “Dobar dan” ili “Laku noć”, ovisno o vremenskoj zoni u kojoj se nalaze.

Unatoč svim tehnologijama na koje se oslanjamo i prednostima koje nam donose, uspjeh na poslu zahtijeva profesionalan praktičan način uspostavljanja kvalitetnih odnosa međusobnim povezivanjem prvo kao osoba, a zatim kao kolega i suradnika.

Biti prisutan traži mnogo truda i vremena, ali dugoročno će se isplatiti.