Rad na daljinu može biti posljedica nastojanje poslodavca da modernizira organizaciju rada, poveća produktivnost, smanji troškove ili riješi problem manjka prostora. S druge strane, može biti pogodnost koju poslodavac daje radnicima kako bi ih zadržao ili omogućio da lakše uspostave ravnotežu između poslovnog i privatnog života.
Kako bilo da bilo, fleksibilnost rada na daljinu je pogodnost o kojoj mnogi zaposlenici sanjaju. No, Suzy Welch, autorica niza knjiga o menadžmentu, upozorava kako rad iz udobnosti vašeg doma ili kafića može biti poguban za vašu karijeru.
“Kao zaposlenik razumijem da je rad na daljinu ponekad jedina mogućnost. Kao menadžer razumijem da je rad na daljinu ponekad jedini način da pridobijete osobu koja vam je potrebna. Ali usprkos značajnim prednostima, takav model rada ima i neke ozbiljne nedostatke”, kaže Welch.
>>Dva savjeta za brži napredak u karijeri
Najvažniji i najbolji poslovi ne mogu se dogovoriti telefonom, putem elektroničke pošte ili Slacka, upozorava. “Oni gotovo uvijek proizlaze iz odnosa i razumijevanja koji se događaju kada su ljudi zajedno fizički.” Veliki timovi su izgrađeni na “šalama, ručkovima, druženjima za vrijeme i nakon posla…”.
Takva vrsta povezivanja gradi povjerenje, a povjerenje je gorivo za vašu karijeru. Letjeti možete i bez njega, ali nećete dosegnuti visine kakve možete dosegnutu s njim.
S druge strane, ako ste zadovoljni sadašnjom karijerom ili ako vas ne zanimaju liderske uloge, rad na daljinu može biti savršeno prihvatljiva opcija za vas.
“Radom na daljinu možete znatno pridonijeti poslu. Možete i napredovati. Ali ako želite biti lider u svojoj organizaciji, morate biti u zgradi”, poručuje Welch. “Vodstvo je interni posao. I počinje u sobi u kojoj se stvara povjerenje.”
Rad na daljinu u svakom slučaju pretpostavlja dogovor poslodavca i radnika. Poslodavac ga ne može nametnuti radniku bez njegove suglasnosti, niti je poslodavac dužan prihvatiti zahtjev radnika da radi od kuće.