Kako unaprijediti emocionalnu inteligenciju

Razumijevanje svojih emocija i emocija drugih ljudi može nam pomoći da se bolje povežemo s drugima u osobnom ili profesionalnom okruženju

109
emocionalna inteligencija
Osim povezivanja s drugima, emocionalna inteligencija nam može pomoći u upravljanju vlastitim emocijama [Photo by cottonbro studio: https://www.pexels.com/photo/2-women-sitting-on-brown-wooden-chair-4101137/]

Emocionalna inteligencija neophodna je vještina za snalaženje u važnim situacijama u našim životima. Kada razvijemo sposobnost da budemo svjesni svojih emocija i da ih izrazimo na zdrav način, imat ćemo veće šanse za uspjeh, kako u poslovnom, tako i u osobnom životu. Dodatno učenje o emocionalnoj inteligenciji može nam pomoći razviti vještine potrebne za uspjeh u bilo kojoj situaciji koja zahtijeva interakciju s drugim ljudima, piše na portalu Indeed, Jennifer Herrity, iskusna stručnjakinja za ljudske resurse.

Emocionalna inteligencija (EI), koja se ponekad naziva i emocionalni kvocijent (EQ), sposobnost je prepoznavanja vlastitih emocija, upravljanja njima te njihovog izražavanja tako da pokažemo poštovanje i pomognemo onima oko nas. No, proces također uključuje sposobnost razumijevanja emocija ljudi oko nas i odgovaranje podrškom i ohrabrujućim povratnim informacijama.

Razumijevanje svojih emocija i emocija drugih ljudi može nam pomoći da se bolje povežemo s drugima u osobnom ili profesionalnom okruženju.

Zašto je emocionalna inteligencija važna?

Razumijevanje svojih emocija i emocija drugih može nam pomoći da se bolje povežemo s drugima u osobnom ili profesionalnom okruženju – s kolegama, nadređenima ili suradnicima. Emocionalna inteligencija može nam također pomoći u složenim društvenim situacijama koje zahtijevaju razumijevanje perspektiva i osjećaja više ljudi.

Osim povezivanja s drugima, ona nam može pomoći i u upravljanju vlastitim emocijama, ograničavajući sve negativne učinke prepoznavanjem emocionalnih obrazaca.

Komponente emocionalne inteligencije

Ovo su neke ključne komponente emocionalne inteligencije koje će vam pomoći da procijenite vlastite sposobnosti:

Samosvijest: Ljudi koji su svjesni sebe mogu prepoznati i priznati svoje emocije i način kako one utječu na njihovo ponašanje, povećavajući osobno razumijevanje svojih snaga i slabosti.

Sposobnost upravljanja vlastitim emocionalnim reakcijama: Sposobnost samokontrole uključuje snažnu komunikaciju i vještine upravljanja vremenom, sposobnost rješavanja problema i otpornost na stres.

Empatija za druge: Razumijevanje ne samo vaših emocionalnih potreba, nego i potreba onih oko vas, može vam pomoći da uočite važne znakove tijekom društvenih interakcija.

Sposobnost održavanja zdravih odnosa: Jasna komunikacija i zdrav utjecaj putem djela i riječi mogu pomoći u stvaranju produktivnijih i funkcionalnijih odnosa.

Da biste unaprijedili svoju emocionalnu inteligenciju, pokušajte primijeniti devet savjeta koje navodimo u nastavku.

Budite samosvjesniji

Biti svjestan svojih emocija i emocionalnih odgovora na ljude oko sebe može uvelike poboljšati vašu emocionalnu inteligenciju. Znati kada se osjećate tjeskobno ili ljutito može vam pomoći da obradite te osjećaje i prenesete ih tako da potiču zdrave rezultate. Da biste poboljšali svoju svjesnost, razmislite o praćenju svakog trenutka u kojem osjetite snažnu emociju i bilježite što je uzrokovalo vaš osjećaj.

Prepoznajte kako se drugi osjećaju

Emocionalna inteligencija započinje samorefleksijom, ali također je važno procijeniti kako drugi doživljavaju vaše ponašanje i komunikaciju. Znati prilagoditi vlastitu poruku na temelju toga kako ste primljeni važan je dio emocionalne inteligencije. Ako niste sigurni, uvijek možete pitati druge kako se osjećaju kako biste pokazali da dajete prioritet njihovim reakcijama.

Vježbajte aktivno slušanje

Ljudi komuniciraju putem verbalne i neverbalne komunikacije, stoga je važno slušati i promatrati potencijalno pozitivne i negativne reakcije. To što ste spremni odvojiti vrijeme za slušanje drugih ukazuje na razinu poštovanja, što je često temelj za zdrave odnose. Kako biste pokazali da aktivno slušate, pokušajte postavljati pitanja, klimati glavom ili ponavljati važne točke kako biste pokazali da ste ih razumjeli.

Jasno komunicirajte

Snažne komunikacijske vještine ključne su za emocionalnu inteligenciju. Znati što reći ili napisati te kada dostaviti informacije ključno je za izgradnju čvrstih odnosa. Na primjer, kao menadžer u radnom okruženju, komunikacija očekivanja i ciljeva je neophodna kako bi svi ostali na istom smjeru. Pokušajte biti što komunikativniji i otvoreni za druge kako bi i oni komunicirali svoje osjećaje s vama.

Ostanite pozitivni

Emocionalno inteligentni ljudi razumiju snagu pozitivne riječi, ohrabrujućeg e-maila i ljubazne geste. Ako ostanete pozitivni i u stresnoj situaciji, možete pomoći ljudima oko sebe da ostanu mirni. Ovakav stav također može potaknuti rješavanje problema i timski rad. Iako su negativne emocije normalne, razmislite o razvoju strategija kojima možete smanjiti njihov učinak i potražite rješenja.

Budite suosjećajni

Razmatranje kako bi se drugi mogli osjećati važna je kvaliteta emocionalne inteligencije. To znači da možete suosjećati s osjećajima koje možda sami ne osjećate, i odgovoriti s puno poštovanja i utjehe za druge. Pokušajte se zamisliti u tuđim položajima i razmislite kako biste se osjećali u njihovoj situaciji.

Budite otvorenog uma

Emocionalno inteligentnim ljudima često je lako pristupiti jer su dobri slušači i sposobni su razmotriti i razumjeti druge perspektive. Također, emocionalno inteligentni ljudi su otvoreni za učenje novih stvari i prihvaćanje novih ideja. Čak i ako niste sigurni u novu ideju ili koncept, pokušajte razmisliti kako bi izgledalo da ih implementirate u svakodnevni rad.

Slušajte povratne informacije

Važno je čuti povratne informacije, bilo da se radi o pozitivnim povratnim informacijama o nedavnoj prezentaciji ili kritičnijim preporukama o tome kako biste trebali učinkovitije delegirati zadatke. Biti otvoren za povratne informacije znači da možete preuzeti odgovornost za svoje postupke i da ste voljni poboljšati način kako komunicirate s drugima. Iako je prihvaćanje nekih povratnih informacija izazov, pokušajte o tome razmišljati kao o prilici za učenje i profesionalni razvoj.

Ostanite mirni pod pritiskom

Važno je znati pristupiti stresnim situacijama smireno i s pozitivnim stavom. Napetosti mogu lako eskalirati, osobito kada ljudi rade pod pritiskom rokova, stoga mirnoća i usredotočenost na pronalaženje rješenja može pomoći svima da se ostvare ciljevi. Pokušajte primijeniti strategije poput dubokog disanja ili zatražiti pomoć kada ste u stresnoj situaciji kako biste ostali mirni i promišljeni.

>>Najveća pogreška koju čine ljudi s niskom emocionalnom inteligencijom

>>Stručne i meke vještine: Je li emocionalna inteligencija bolji prediktor uspjeha?

>>Što čine emocionalno inteligenti ljudi u novom radnom okruženju

>>Kako nam emocionalna inteligencija pomaže da gradimo jače veze