Devet savjeta kako da ostanete povezani s kolegama ako radite od kuće

Ovoga puta predlažemo nekoliko, nadamo se, kreativnih savjeta za održavanje odnosa s kolegama i prijateljima u vrijeme izolacije zbog koronavirusa, kako bismo se oduprli osjećajima usamljenosti, izoliranosti te dosade koje mogu negativno utjecati na nas

103
održavanje odnosa s kolegama
Ako primijetite da netko od vaših suradnika ima kućnog ljubimca, raspitajte se o imenu. Ili ako primijetiti crtež suradnikova djeteta, pohvalite ga. [Image by Bärbel Recknagel from Pixabay

Epidemija izazvana koronavirusom preko noći je promijenila našu rutinu. Naglo je porastao broj ljudi koji rade na daljinu, od kuće. O savjetima za efikasniji rad od kuće te radu od kuće kada morate brinuti i o djeci smo pisali.

Ovoga puta predložit ćemo nekoliko, nadamo se, kreativnih savjeta za održavanje odnosa s kolegama i prijateljima u vrijeme izolacije zbog koronavirusa, kako bismo se oduprli osjećajima usamljenosti, izoliranosti te dosade koje također mogu negativno utjecati na nas.

Možda neće svi savjeti biti prikladni za svaki tim, ali pokušajte sa svojim kolegama primijeniti barem neki od prijedloga. A možda i sami osmislite nešto novo.

>>Sedam savjeta kako organizirati rad od kuće uz djecu

>>Rad od kuće u vrijeme koronavirusa

>>Kako biti efikasniji prilikom rada od kuće

Osmislite vrijeme “putovanja” na posao i s posla

Sada kada radite od kuće možete se odmah nakon ustajanja prihvatiti posla. Ili baš i ne. U ovim okolnostima ne morate svakog dana putovati na posao i s posla, ali možete zamisliti da putujete. Svakog jutra u vrijeme kada biste inače putovali na posao dogovorite “kavu” s nekim od kolega i iskoristite to vrijeme za razgovor – telefonom, video pozivom ili tipkanjem poruka, nije važno.

Možete organizirati i grupni chat ili organizirajte kružok tako da se međusobno izmjenjujete u razgovoru. Uključite u rotaciju što više kolega. Prilika je to da oplemenite svoje društvene i mentorske veze, da dobijete uvid iz raznih perspektiva i da obnovite spontane razgovore koje ste izgubili nakon što ste ured preselili u svoj dom.

Možete na sličan način osmisliti i vrijeme koje biste proveli vraćajući se kući. Ne morate brinuti jeste li previše popili pa možete organizirati video druženje uz čašu vina ili kriglu piva.

Dogovorite Pomodoro s prijateljem

Postoje mnoge tehnike za upravljanje vremenom. Na vama je da odaberete onu koja vam najbolje odgovara da organizirate svoj „udaljeni” radni dan. No, predlažemo vam da napravite korak dalje: dogovorite zajedničku tehniku upravljanja vremenom s kolegama.

Na primjer, upotrijebite tehniku Pomodoro. Osmislio ju je Francesco Cirillo dok je bio student. Dobila je ime po timeru u obliku rajčice (talijanski pomodoro) koji je Francesco koristio kako bi radni dan rasporedio u intervale od po 25 minuta (jedan pomodoro). Između tih radnih intervala imao je 3 do 5 minuta odmora.

Dogovorite s prijateljem da podesite timere kako biste bili u istom ritmu. Usredotočite se na posao dok timer ne zazvoni. Petominutnu pauzu iskoristite za razgovor s prijateljem, umjesto da potrpate rublje u perilicu. Iako ćete u nekom trenutku i to morati učiniti.

Obavezno koristite video komunikaciju

Ovo se na prvu čini toliko logično da ne bi trebalo ni spominjati. Međutim, mnogi ljudi i dalje zaziru od konferencijskih poziva ili se jednostavno “ne vole” vidjeti na ekranu. Ali izbjegavanje video zapisa nije opcija u trenutku kada je osobna komunikacija praktično ukinuta.

Ako se oslonite samo na telefonske pozive ili aplikacije za uredsku komunikaciju porukama poput Slacka, gubi se previše neverbalnih znakova. Kada ste u uredu, vaš suradnik može vidjeti vaš iskreni, ljubazni osmijeh kada ga upitate možete li razgovarati. Rješenje su video chatovi. Koristite ih često. I neka se svi članovi tima obvežu da će koristiti video prilikom komunikacije.

Najbolje je da koristite prirodno svijetlo, a alternativa je žuto svijetlo. Pazite da vam svjetlo pada s prednje strane kako ne biste ostali u kontra svjetlu.

>>Sedam savjeta malim poduzetnicima za bolje upravljanje vremenom

Grupni video chat – čak i dok radite u tišini!

Ovaj prijedlog vjerojatno nije prihvatljiv svima, ali preporučujemo vam da ga iskušate. U osnovi, riječ je o modelu koji je sličan radu u uredu: radite jedni pored drugih, u tišini, samo što sada imate uključenu kameru, odnosno videozapis.

Vjerovali ili ne, samo slušanje nekoga tko predano tipka i posvećen je poslu može biti ogroman poticaj vašem raspoloženju i moralu (produktivnost nećemo ni spominjati). To je jedan od razloga zašto su coworking prostori toliko popularni.

Iako je povremeni rad od kuće uzbudljiv, za većinu ljudi to nije idealan svakodnevni model zbog osjećaja izoliranosti.

Između ostaloga, ovakav video-rad u tišini omogućuje postavljanje pitanja na glas, bez razmišljanja o tome koga ćete i kako kontaktirati – telefonom ili Slackom. Osim toga, “zajednički rad“ pomoći će afirmaciji spontanih ideje kakve se javljaju kada ste svi u uredu.

Podijelite  “apokaliptične” obroke

Iako su zajednički odlasci na gablec privremeno obustavljeni, to ne znači da ne možete organizirati zajedničke virtualne gablece, prilagođene radu od kuće. Svakog ponedjeljka neka netko pošalje recept i popis potrebnih sastojaka za jednostavan obrok prilagođen trenutnim “apokaliptičnim” uvjetima. Ako u timu imate bonkuloviće, neka oni preuzmu vodstvo.

Razmislite o jeftinijim, jednostavnijim obrocima, utemeljenima na riži ili tjestenini (to su namirnice koje se mogu prilagoditi osobama na dijeti) ili posegnite za poslasticama iz špajze kako biste pripremili kakav neuobičajeni specijalitet. Zatim odaberite jedan dan u tjednu kojim ćete svi pripremiti i pojesti “zajednički” obrok te usporediti rezultate.

Ljubitelje dostave unutar vaše grupe, ako ne žele kuhati, možete zamoliti da predlože jelovnik kako bi tako sudjelovali u kreiranju zajedničke marende.

Uparite članove tima kako biste potaknuli vidljivost

Jedna od glavnih problema prilikom rada na daljinu je nedostatak vidljivosti ostvarenih rezultata, što je posebno problematično za žene i manjine. Naime, studije pokazuju da se njihovi neuspjesi duže pamte, a postignuća brže zaboravljaju. Da bi se borili protiv toga, uparite članove tima kako bi svi imali partnera koji će hvaliti njihov rad drugim članovima tima.

Zašto trebamo nekoga tko će hvaliti naš rad? Pa uvijek je lakše hvaliti nekoga drugoga nego samoga sebe. Osim toga, iako to nije baš uvijek točno, ženama je općenito teže govoriti o svojim postignućima, a kada to učine posljedica može biti društveni prijezir.

Prijatelj koji će govoriti o vašem radu, čak i nakon što se vratite na radu ured, može vam pomoći da prevladate osporavanje u radnom okruženju.

Uključite dijete (ili kućnog ljubimca) u radni dan

Iako se za vrijeme radnog vremena trudimo koncentrirati na posao, ne bismo se trebali sramiti ako naša mačka počne proganjati kursor po ekranu računala. U stvari, ovo je prilika za nove oblike društvenog povezivanja i prijeko potrebnu ležernost.

Ako primijetite da netko od vaših suradnika ima kućnog ljubimca, raspitajte se o imenu. Ili ako primijetiti crtež suradnikova djeteta, pohvalite ga.

Neki članovi tima imat će sreću da imaju izdvojeni kućni ured, drugi će raditi u dnevnoj sobi, kuhinji ili spavaćoj sobi. Pazite da ne prijeđete granicu, ali ovo je zgodna prilika da doznate nešto novo o svojim suradnicima.

Poboljšajte kvalitetu sastanake

Sada kada su sastanci sveli na telefonske i video pozive, veliki je rizik da ćemo svi imati na ekranu desetke otvorenih prozora i da ćemo istovremeno tipkati poruke. Razmislite o tome kako da vaše sastanke učinite suvislijima. Saslušajte prijedloge drugih te sagledajte problem iz njihove perspektive.

Možete primijeniti metodu “Šest šešira” koju je osmislio Edward de Bono. Riječ je o timskoj metodi ili tehnici rješavanja problema u kojoj se svakom sudioniku rasprave dodjeljuje drugačija perspektiva kako bi se došlo do što efikasnijeg rješenja.

Ili primijenite „Da, i…” tehniku kako biste svoju ideju preispitali kroz neočekivane mogućnosti.

Možete zaigrati i igru “Prvo i najgore” u kojoj svaki sudionik iznosi svoju prvu i najgoru ideju. Dobre ideje često se rađaju iz onih loših, a kroz igru ćete zadržati pozornost i prisutnost – iako ne fizičku – ostalih kolega.

Potaknite slučajne susrete

Ne, ne mislimo da biste se trebali nalazite negdje izvan kuće. Ostanite doma. Ali rad od kuće može izazvati osjećaj izoliranosti. Rad od kuće uništava one male spontane trenutke koji međuljudske odnose čine kvalitetnijima te koči kreativna rješenja.

Da biste to nadoknadili, uključite kolege u svoje kretanje kroz kuću. Drugim riječima, krećite se s računalom. Idete do kuhinje kako biste pripravili čaj ili kavu? Povedite kolegu sa sobom. Napravite nekoliko pobjedničkih krugova po svojoj dnevnoj sobi. Provjerite je li video postavljen tako da pokriva široki kut. Podijelite trač o slavnoj osobi, savjet o dobrom filmi, ojesmi ili receptu. Postavite poseban kanal za neobavezno čavrljanje i ostavite tamo svoje komentare.

Pronalaženje virtualnih analogija za naše najvrjednije izravne društvene interakcije i trud da budemo efikasniji i kreativniji prilikom naših virtualnih sastanaka i druženja učinit će naše radne timove fleksibilnijima i inventivnijima.

Vrlo vjerojatno će to poboljšati uredsku kulturu i međusobne odnose nakon povratka u ured. Sretno!